Voi, miten pelkäänkään
Huomasin pari tuntia sitten, että ikenessäni, hampaan vieressä, kitalaen puolella on pieni, kovan tuntuinen "patti". Se on halkaisijaltaan vain. 3 mm.
Juuri äskettäin katsoin Youtubesta videoita ihmisistä, joilla oli diagnosoitu kitalaen ja suun alueen limakalvon syöpiä. Jotkut niistä ovat erittäin vaarallisia ja tappavia. Olen lievästi neuroottinen, ja ajattelin jo silloin, voiko ihmiselle tulla joku tietty syöpä vain siitä, että hän on ajatellut ja pelännyt sitä.
Jos patti ei itsestään ala lasehtia viikonlopun yli mentäessä, joudun tilaamaan ajan lääkärille. Lieneekö muuten oikea osoite yleis-vai hammaslääkäri?
Toisin kuin yleensä ihmiset näillä palstoilla, tulen kertomaan myöhemmin, kuinka minulle kävi tämän asian kanssa.
Kommentit (2)
Päivitys tilanteeseen. Söin äsken jääkaappikylmää, "särmikästä" tummaa suklaata lohdutukseksi. Rukoilin apua ja parannusta Jumalalta samalla. Kun olin niellyt kaiken suklaan ja tunnustelin sitä kohtaa kitalaessani, "patti" oli käytännössä poistunut. Kun vielä join vettä puhdistaakseni suuni ja tunnustelin kielellä tarkemmin, huomasin siinä kohdassa olevan vielä aavistus kohoumaa, niin kuin "patti" olisi pienentynyt puhkeamalla. Mielikuvissani suklaan särmä oli puhkaissut pattia ja se oli pienentynyt sen seurauksena.
Tämä helpotti oloani vähän.
Juuri äsken tunsin sekunnin, pari hyvin pientä ja epämääräistä kipua sillä puolella suuta ja "ikenistöä", mutta en tiedä, onko se pelkkää luulosairaalloisuudesta johtuvaa tuntemusta. Heikot geenini ja hermostollinen herkkyyteni sekä hysteriataipumukseni aiheuttavat silloin tällöin huolta, monesti turhaa.
No, pysyn alkuperäisessä suunnitelmassani, ja katson maanantaina, mikä on tilanne.
ap.
Hammaslääkäriin