Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita introvertteja jotka ahdistuvat kesistä?

Vierailija
04.05.2016 |

Taas se on tuloillaan. Moni odottaa kesää kuin kuuta nousevaa mutta lapsuuden jälkeen kesät ovat olleet itselleni lähinnä tuskaisia. Etenkin Helsinki on ihan sekaisin kesäaikaan, meteliä, ihmisiä ja hulinaa kaikkialla. Inhoan ihmistungoksia, alituiseen vihelteleviä miehiä, painetta siitä että pitäisi nauttien saada "jotain" aikaan. En jaksa olla terassilla, festareilla, täysissä puistoissa tai tapahtumissa, missään niissä paikoissa missä kesäisin yleensä viihdytään.

Olen kesän jälkeen aina huojentunut kun kadut alkavat muistuttaa "normaalia" ja vihdoin on tilaa kävellä ja hengähtää. Ainut paikka missä viihtyisin kesät olisi maaseutu. Kaikki ihmiset jotka olisivat valmiita mökinvuokraukseen haluavat kuitenkin tehdä sen örvellysseurassa, itse kun nauttisin mielummin luonnosta.

Voisinpa nauttia kesistä muiden tapaan. Tunnen itseni näkymättömäksi kun katselen nauravia kesäseurueita, pariskuntia ja lapsiperheitä pitämässä hauskaa. Tunnen itseni kesäisin niin yksinäiseksi, harmaaksi ja tylsäksi. Talvisin olen paljon elinvoimaisempi ja iloisempi. Kesäisin ihmiset ovat Suomessa lähes hysteerisiä, mikä on toisaalta ymmärrettävää mutta väsyttävää katseltavaa introvertille.

Muita joita ahdistaa tuleva kesä? Olisiko vinkkejä miten päästä nautinnonmakuun?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, luulin etteivät introvertit nimenomaan halua (SIC!) ottaa osaa tällaiseen moukkamaisuuteen...

Vierailija
2/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kesää. Jo pelkästään se että aurinko paistaa ja on helle ja iltalehden lööpit hehkuttaa kuinka kesästä pitää ottaa kaikki irti ja minä haluaisin vaan nysvätä neljän seinän sisällä omissa harrastuksissani. Kaikki menee rannalle, piknikille, festareille, terdelle, mökille, juhannuksen viettoon yms. ja mulla ei ole yhtään kavereita koska en tunne ketään muuta introverttiä jonka kanssa olisi kiva tehdä jotain esim. kerran viikossa (useammin on ehkä vähän liikaa mun introvertti-luonteelle). Ne vähän kaverit joita mulla on ollut haluaa just mennä rannalle yms ja minä en voisi kamalampaa paikkaa edes kuvitella. Että en sitten tiedä johtuuko tää mun kesäinho kavereiden puutteesta, inhottavista aktiviteeteista (rannalle meno), inhottavista helteistä vai mun introverttiydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ahdistaa kun on niin paljon vähäpukeisia naisia joka puolella, enkä introverttimiehenä uskalla heitä lähestyä. Tulispa jo talvi! Taidan pysytellä sisällä koko kesän.

Vierailija
4/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain mikä olet etkä kuvittele muuta. Ajattelet vaan, että nyt on talvi "lämpimillä eduilla" - kyllä se siitä :)

Vierailija
5/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä

Vierailija
6/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle ja ötökät, yök!

Vierailija
7/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin introvertti, mutta minulle kesät ovat helpompia kuin talvet, koska kesällä voi olla enemmän ulkona yksin. Asun keskikokoisessa kaupungissa, ja ainakin täällä riittää metsiä, rantoja, luontopolkuja yms. joissa saa olla yksin. Minäkään en jaksa terasseja, festareita tai tapahtumia, siispä en sellaisille menekään. Viihdyn oman itseni kanssa ja teen yksin mm. polkupyörä- ja bussiretkiä.

Se, että toisten viihtyminen isommassa joukossa tai perheen kanssa ahdistaa sinua, ei ehkä liity ollenkaan introverttiyteen. Ainakaan minua se ei ahdista niin kauan kuin kukaan ei vaadi minua liittymään joukkoon.

Vierailija
8/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina helpottunut syksyllä, tunnen voivani hengittää ja olla oma itseni taas. Tosin näin vanhemmiten olen oppinut vähän rentoutumaan myös kesällä ja tajuamaan, että ei ole mikään pakko tehdä mitään vain vuodenajan takia ja ettei kannata verrata omaa elämäänsä liikaa muiden elämiin. Mutta ymmärrän kyllä aloittajaa tosi hyvin.

Vierailija
9/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle introvertille taas kesät ovat kaikista parhainta aikaa. Saan energiaa lämmöstä ja valosta, nämä saa minusta esiin sen sosiaalisemman puolen. En nyt sen enempää lähde mihinkään tapahtumiin, mutta sukulaisiin ja tuttuihin tulee pidettyä enemmän yhteyttä. 

Syksy ja talvi saavat mut piiloutumaan "pirttiin" ja alakulo valtaa.