Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäkää, juntit, toki pipot ja takit päällä näin kesäpakkasella!

Vierailija
04.05.2016 |

Parempi kun ette luovu niistä koko kesänä. Voi vaikka vilustua ilman niitä! 🌻

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun helsingissä ja täällä tuulee sen verran että jos tuonne ulos menisi ilman talvitakkia niin vilustuisi. Ehkä sisämaassa on sitten lämpöisempää, mene ja tiedä.

Vierailija
22/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on aina takki kun pidän tavarat taskuissa. Ja keskikesälläkin on joskus toppatakki päällä, mökkeilen sellaisessa paikassa ettei siellä usein juhannuksenakaan tarkene ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä (Espoo) tarkenee :)

Vierailija
24/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen juntti kuin palelen.

terv. vilukissa

Vierailija
25/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on 🌞😎.

Pukeutukaa miten haluatte. Täällä on moni shortseissa ja T-paidassa.

Toppatakkia nyt ei hullukaan pukisi.

Ja tätä on ollut koko viikon. Viime viikolla satoi lunta, mutta se on jo unohdettu 😎

🌞🌞🌞

Vierailija
26/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin takin kauppareissulle, koska olisin palellut kaupassa pelkkä paita päällä. Anteeksi, en tiennyt pahoittavani jonkun mielen näin tekemällä.

Vierailija
27/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kumitissit ja tatskamahat bongattu. Mä pukeudun vain itseäni varten!

Vierailija
28/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt hitto soikoon saa kulkea vaikka pilkkihaalareissa, jos haluaa. Minulle +20 ei ole t-paitakeli. Vähänkin varjoa tai tuulta, niin kylmä tulee. Osittain varmaan tottumiskysymys. Asun maassa, jossa noin kylmä on vain talvella. Tänään meni ekan kerran +40 rikki. Tosin muistelen, että lapsenakin olin usein Suomen kesässä pitkissä hihoissa ja lahkeissa, kun muilla oli niiiiin lämmin. Arvioisin, että mun t-paitasäät alkaa, kun on +24. Tietenkin lenkillä tai pihatöitä tehdessä eri juttu.

Vierailija
29/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä oon ihmetelly, täällä 90 % ihmisistä kulkee takki, TAKKI päällä. Mä vedelly t-paidalla lauantaista saakka.

- seinäjokinen

Niin. Onko siinä meri vieressä? Harmajalla on +12 ja hiton kylmä tuuli. Linnanmäelle ei kannata lähteä sortseissa. Katsoin toissa vuonna kun sinne pamahti luokka sortseissa ja t-paidassa jostain landelta. Aurinko kyllä paistoi mutta merituuli viilensi alle 10 asteeseen. Omilla teineillä oli takki ja hanskat ja huivit, stadilaisia kun ovat niin osaavat pukeutua.

Vierailija
30/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset eivät koskaan tajua rannikon ihmisten pukeutumista. Katsopa purjeveneilijöiden pukeutumista kesäkuun ajan niin ehkä tajuat.

Vierailija
31/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään ihan tottumuksesta yllä paksut sukkahousut, mekko, neuletakki, pitkä ulkotakki ja iso villahuivikin vielä. Jossain kohtaa kulkiessani aloin kiinnittää huomiota muiden lyhythihaisiin, jonkulla oli sortsit. Riisuin takkini sitten ja totesin että jaa, katos vaan kun tarkenee näinkin. Miten tää keli nyt on tällaiseksi mennyt, ei mun pää pysy perässä. Onko tää nyt sitten kesä jo? Wtf.

Vierailija
32/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten kontrollointi pikkuasioissakin on merkki siitä, että henkilö on taipuvainen henkiseen väkivaltaan. AP:n kannattaa tarkkailla käytöstään ja hakeutua terapiaan. 

Vierailija
33/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt hitto soikoon saa kulkea vaikka pilkkihaalareissa, jos haluaa. Minulle +20 ei ole t-paitakeli. Vähänkin varjoa tai tuulta, niin kylmä tulee. Osittain varmaan tottumiskysymys. Asun maassa, jossa noin kylmä on vain talvella. Tänään meni ekan kerran +40 rikki. Tosin muistelen, että lapsenakin olin usein Suomen kesässä pitkissä hihoissa ja lahkeissa, kun muilla oli niiiiin lämmin. Arvioisin, että mun t-paitasäät alkaa, kun on +24. Tietenkin lenkillä tai pihatöitä tehdessä eri juttu.

Näin minullakin, vaikka asunkin Suomessa. Pitää olla vähintään +24, että pitkistä hihoista ja lahkeista luovun. Sisämaassa riittää vähempikin lämpö, mutta täällä rannikolla tulee äkkiä vilu kun alkaa tuulla. Toiset taas vetävät shortsit ja t-paidan päälleen jo +17 asteessa, eikä heillä ole ollenkaan kylmä vaikka tuulisikin.

Vierailija
34/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nakupellet niitä juntteja on, jotka heittää paidat ja housut menemään heti kun lämpömittari kohoaa +10 asteeseen.

Vierailija
35/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ainakin on ollut kovin raaka tuuli. Pidän mielelläni takin ylläni ja hatun/huivin päässäni, etenkin otsalla ja korvilla, muuten on seurauksena armoton päänsärky ja jopa vilustuminen. En ole koskaan sietänyt tuulta, varma keino saada itsensä kipeäksi. Jos ap ja kaltaisensa pitävät minua junttina niin voivoi. Minusta juntti on se joka ei osaa ajatella asioista muuta kuin omasta kapeasta näkövinkkelistään ja suppeasta kokemusmaailmastaan käsin.

Vierailija
36/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonin vuoksi olen erittäin viluinen ympäri vuoden. Myös lämpimänä kevätpäivänä ja kesällä.

Vierailija
37/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen sellanen vilukissa, että palelen hyvin herkästi ja nahkakinttaat, huivi sekä pipo päässä pyörin niin kauan, kunnes tarve vaatii. Lisäksi Oulussa tuppaa tuulemaan ihan kiitettävästi, mikä lisää sitä kylmyyttä.

Hellesäät sitten kestän todella hyvin.

Vierailija
38/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä fillaroin maanantaina kotiin ilman takkia ja kipeeksihän siitä tuli. Ei ole kesä, tämä on kevät vasta.

Vierailija
39/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sortsitoppityypit on varmaan niitä, jotka on terassilla n. klo 12-15. Me työssäkäyvät joudutaan ihan käyttämään hanskoja ja takkia siinä ennen kahdeksaa.

Vierailija
40/40 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl nää vielä takkikelejä on.

Juntimpaa on olla heti perseshortseissa kun lumet alkaa sulaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi