Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsäännölliset tulot ja Kelan asumistuet, jotain tietävä, auta!

Vierailija
03.05.2016 |

Hei,

minulle myönnettiin asumistuki, 350 euroa kuukaudessa. Tämä myönnettiin tammikuussa. Nyt tienasin/tienaan huhti-toukokuussa 2200 euroa/kk, jonka jälkeen olen jälleen varaton.

Voiko 2kk tuet maksaa takaisin, ja sitten kesäkuussa saa taas tukea? Vai jakautuuko tuo 4400 joksikin "vuosituloksi" koko vuodelle ja ei vaikuta. Vai mitähäh :/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

minulle myönnettiin asumistuki, 350 euroa kuukaudessa. Tämä myönnettiin tammikuussa. Nyt tienasin/tienaan huhti-toukokuussa 2200 euroa/kk, jonka jälkeen olen jälleen varaton.

Voiko 2kk tuet maksaa takaisin, ja sitten kesäkuussa saa taas tukea? Vai jakautuuko tuo 4400 joksikin "vuosituloksi" koko vuodelle ja ei vaikuta. Vai mitähäh :/

Sulla on kerran vuodessa tarkistus jolloin tasataan. Eli odottele sitä, mutta laittaisin vähän sukanvarteen että on sitten jos joutuu makselemaan takaisin.

Vierailija
2/5 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Sulla on kerran vuodessa tarkistus jolloin tasataan. Eli odottele sitä, mutta laittaisin vähän sukanvarteen että on sitten jos joutuu makselemaan takaisin.

Kelan sivuilla lukee että jos muutoksista ei ilmoita niin lasketaan vilpiksi, jolloin ei tehdä mitään harkintaa siinä, että pitääkö maksaa takaisin kaikki vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi kohtainen on tuo tuki, ainakin joitain vuosia sitten. Sain itse takasin maksuun paljon niitä, kun kelan tt selvitti asian että katsotaan vuositulo eikä kk-kohtaisesti. Asiahan oli juurikin siis päinvastoin ja kun tulot oli per kk mennyt vähän yli niin perintään meni. Ei auttanut valittaa.

Vierailija
4/5 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi kohtainen on tuo tuki, ainakin joitain vuosia sitten. Sain itse takasin maksuun paljon niitä, kun kelan tt selvitti asian että katsotaan vuositulo eikä kk-kohtaisesti. Asiahan oli juurikin siis päinvastoin ja kun tulot oli per kk mennyt vähän yli niin perintään meni. Ei auttanut valittaa.

Ei ole kuukausikohtainen ainakaan Kelan itsensä mukaan:

"

Hei Liukumiina!

Pääsääntöhän on, että tuloissa täytyy tapahtua vuositasolla 400 euron nousu, kun tarkastellaan keskiarvotuloasi, ennen kuin asumistuen määrä muuttuu.

Jos sinulla on tulot useamman kuukauden ajan yli 400 euroa suuremmat kuin mitä päätöksessä on laskettu, kannattaa sinun tehdä tarkistushakemus.

Parempaa vointia sinulle!

Terveisin Kela-Kerttu"

https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=31&t=4209&start=10

Vierailija
5/5 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela huoh :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi