Mies 29v + 2v miettii: 30v ja neitsyt
Tämä ei nyt aukene niille, jotka eivät tunne elokuvaa "40v ja neitsyt" joten kannattaa katsoa se ensin.
Elokuvassahan 40v (oikeasti näyttelijä oli 42-43v) mies tutustuu lähemmin kahteen eri naiseen, joista toinen on alle kolmekymppinen Beth ja toinen nelikymppinen isoäiti Trish.
Lähellä elokuvan loppua Andy eli neitsytmies päätyy Bethin asunnolle ja melkein harrastaa seksiä hänen kanssaan, kunnes Andyn kolmekymppiset kaverit tulevat paikalle ja taivuttelevat Andyn karkaamaan. He perustelevat sitä Bethin "hulluudella" (hän on jonkinlainen nymfomaani tai muuten erikoinen) ja sillä että hän ei voi maata Bethin kanssa jos hän oikeasti rakastaa Trishiä. Tämä viimeinen on vähän outo perustelu siinä mielessä, että vaikka Trish ja Andy ovat deittailleet jo hyvän tovin, eivät he kuitenkaan ole harrastaneet seksiä ja heillä on ollut pahoja riitojakin; itse asiassa näyttää siltä että heidän alkava juttunsa olisi ohi.
Lopussa Andy sitten päätyy sänkyyn Trishin kanssa ja he menevät naimisiin.
Itse olen päätellyt tämän lievän ristiriitaisuuden johtuvan siitä, että elokuva on halunnut kosiskella sekä mies- että naiskatsojia eli keski-ikäisille miehille on haluttu antaa toivoa nuoren naisen saamisesta tai paremminkin ruokkia näitä fantasioita, mutta samalla olla sen verran uskollisia feminismille että laittavat miehen kuitenkin lopulta päätymään yhteen ikäisensä naisen kanssa.
Kaiketi 30v ja neitsyt versio menisi niin, että mies tutustuisi 16-17v tyttöön ja he meinaisivat mennä sänkyyn, mutta miehen kaverit tulisivat sitten saarnaamaan epäkypsyydestä ja lopulta mies päätyisi yhteen ikäisensä YH-naisen kanssa.
Kommentit (15)
Aivan mahtava pohdinta, en ole tuota tullut ajatelleeksi noin syvällisesti. Olet lahja tälle palstalle, kiitos :)
Ajattele että monet ihmisten vallassa olevat eläimetkin pysyvät koko ikänsä neitsyinä (esim. sinun hamsterisi). Onko tämä mielestäsi oikein?
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että monet ihmisten vallassa olevat eläimetkin pysyvät koko ikänsä neitsyinä (esim. sinun hamsterisi). Onko tämä mielestäsi oikein?
En ole ap mutta tuskin se oikein on. Mutta samalla mielestäni ei ole oikein sekään, että monet eläimet(kin) saavat enemmän seksiä kuin joku peräkammarinpoika.
Vierailija kirjoitti:
On vähän vaikeaa ennen kuin pienille eläimille järjestetään ehkäisyä ja sittenkään ei oikein tiedä voiko se parittelu olla stressaavaa naaraalle. Koirathan ainakin osaavat myös masturboida. En tiedä onko jyrsijöillä varsinaisia seksihaluja.
Mitenkähän tämä liittyy ketjun aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes mietit jotain tuollaista?
Koska se yrittää niitä 16 vuotiaita. Se miettii miten häneen suhtauduttaisiin jos se joskus sais jonkun pikkutytön mukaansa.
No höpöhöpö. En missään edes kohtaa sen ikäisiä.
'40 year old virgin' on suositeltava 'feel good' elokuva miehille samaan tapaan kuin naisten romanttiset elokuvat, joissa juoksunsa juossut ja virheensä omaava nainen saa vielä alfan kainaloonsa tai päinvastoin.
Toki tässä miesten elokuvassa on sen verran realismia, että mies päätyy parisuhteeseen itsensä ikäisen naisen kanssa, jolla on kuitenkin vielä nuoruuden kauneutta jäljellä. Ei ole kuitenkaan vaikeaa kuvitella elokuvalle erilaista loppua, joka sopisi jonkin vähän toisenlaisen miehen elämään, joka haluaisi elämältään eri asioita. Yhdessä vaiheessa elokuvaa Andyllä olisi mahdollisuus seksisuhteeseen esimiesnaisensa kanssa, joka kehuu Andyn kroppaa nuoremmalle miehelle; vaikka Andy ei ole bodari eikä fitnessmies, hän on kuitenkin hyvässä kondiksessa, mikä osoittaa sen, että keski-iässäkin voi vielä olla toiminnan mies. Andyllä on myös mahdollisuus seksiin kahden nuoren naisen kanssa.
Andyn kaverit ovat vioistaan huolimatta nuoria ja salskeita ja ainakin elokuvan optimistisessa maailmassa Andy sopii heidän maailmaansa ja kuulemma näyttääkin nuorelta mieheltä.
Mielenkiintoista elokuvassa on myös todellisuuspohjaisiin tutkimuksiin perustuva osoitus siitä, miten miehen ei tarvitse kasvaa 'aikuiseksi' tietyillä kriteereillä, jos hän vain pysyy sinkkuna. Andy keräilee leluja ja hänellä on eksentrinen sisustus ja hän lopulta luopuu kaikesta tästä parisuhteen takia.
Elokuva antaa katsojalle uskoa ja toivoa siihen, että myöhemmässäkin iässä voi vielä tapahtua suuria ja jos se kypsempi ikä ei ole vielä plakkarissa, antaa se ymmärtää että silloin hamassa tulevaisuudessakin on elämää jäljellä, ja että turvallista ja monessa mielessä itsensä näköistä, tervettä ja hyväkuntoista elämää voi elää myös ilman sitoutumista vastakkaisen sukupuolen edustajaan. Elokuva vilauttaa myös eräänlaista keskitietä nimenomaan elokuvan keskivaiheilla, jolloin bilettämään lähdössä oleva mies voi laittaa blu-rayn tai DVD:n paussille ja poistua asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Hahah, minä kirjoitin tänne yksi päivä että Mies 29v + hamsteri on ihan kuin se 40v ja neitsyt -tyyppi. Katsoit sitten kyseisen leffan innoittamanani? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, minä kirjoitin tänne yksi päivä että Mies 29v + hamsteri on ihan kuin se 40v ja neitsyt -tyyppi. Katsoit sitten kyseisen leffan innoittamanani? :D
Näin leffan ensimmäistä kertaa kesällä 2007; joko heinäkuussa tai elokuussa, jolloin olin kaukana poissa kotoa. Ajattelin kyllä tulevana kesänä viettää hiljaisen hetken tuon ajan muistoksi vaikka järven rannalla ja voisin korkata samalla punaisen ED-energiajuomapullon, koska sellaisen muistaakseni ostin tuona päivänä. Minulla taisi olla tuona hetkenä punainen t-paita ja siniset farkut päällä.
Ala peukuista huomaa taas ihmisen tyhmyyden. Tottahan toi on et elokuva suosii oman ikäisten ottamista. Niin absurdia et naiset saa aina haaveilla jopa 50v niistä 18v malli pojista. Ku miehet taas ei sais. Ite oon 26 ja kyllä mä hoitelen menee 18v mimmejä. Mitä väliä ku hyvässä kunnossa ja tytöt tykkää. Ja joo joo tiedetään alapeukkuja tulossa taas varmaan sata. Jotkut sanoo köyhät kyykkyyn mä sanon kateelliset kyykkyyn.
Roinatan kirjoitti:
Ala peukuista huomaa taas ihmisen tyhmyyden. Tottahan toi on et elokuva suosii oman ikäisten ottamista. Niin absurdia et naiset saa aina haaveilla jopa 50v niistä 18v malli pojista. Ku miehet taas ei sais. Ite oon 26 ja kyllä mä hoitelen menee 18v mimmejä. Mitä väliä ku hyvässä kunnossa ja tytöt tykkää. Ja joo joo tiedetään alapeukkuja tulossa taas varmaan sata. Jotkut sanoo köyhät kyykkyyn mä sanon kateelliset kyykkyyn.
Minkälainen treeniohjelma sinulla on?
Minä teen näitä liikkeitä;
-kulmasoutu käsipainolla
-rannekääntö tangolla
-hauiskääntö tangolla
-hauiskääntö vastaotteella
-pystysoutu tangolla (useita eri variaatioita)
-sivunosto käsipainolla
-vipunosto käsipainolla (rintaliike)
-pullover käsipainolla
-pullover tangolla
-dippi lisäpainoilla
-kyykky seinää vasten lisäpainoilla
-käänteinen istumaannousu lisäpainoilla
-käänteinen selänojennus lisäpainolla
-pohjenousu lisäpainoilla
-takaolkapäävipunosto (rear delt fly) käsipainoilla
Tosta päätellen olet vissiin ihan hyvässä kunnossa! Itselläni on sen verran hyvät geenit ettei tarvi paljon erillisiä liikkeitä per lihas. Eli esim jos teen vaikka rinnan siihen riittää ihan penkki ja lopuksi muotoo laitteen avulla. Ja jokaista lihasta treenaan puolet pitkää toistoo noin 15 ja puolet raskaalla painolla eli noin 4-8 toistoo. Esim kyykky 4krt 15 toistoo ja loput isolla painolla 4krt 4-8 toistoo. Näin saa kiinteyttä plus voimaa lisää.
Mitä tapahtuu eläinkaupassa 10.6.?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu eläinkaupassa 10.6.?
Ei ainakaan sitä että mä menisin paikalle... On sen verran creepy kaappipervo toi ap.
Miksi edes mietit jotain tuollaista?