Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihkisormukset eron jälkeen?

Vierailija
03.05.2016 |

Mitä te olette tehneet sormukselle avioeron jälkeen?
Meille tuli ero tammikuun alussa ja mieheni antoi oman sormuksensa minulle. Pidän mieheni sormusta peukalossa, muistona hyvistä vuosista ja ex-miehestäni. Oman kihla- ja vihkisormuksen siirsin oikean käden nimettömään.
Ei kai ole "väärin" käyttää näitä?
En halua arvokkaita sormuksia jättää lojumaankaan johonkin lipaston laatikkoon. Enkä halua niitä muuksikaan koruksi muutattaa, onhan näissä mukana tunnearvoa ja ihania muistoja yhteisistä entisistä vuosista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan hiotuttaisin kaiverrukset pois. Muuten mielestäni ok käyttää. Miehen sormusta en käyttäisi, se tuntuisi jotenkin takertuvalta, ihan kuin haluaisi säilyttää palan exästä loppuiän...

Vierailija
2/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sormusta en käyttäisi, se tuntuisi jotenkin takertuvalta, ihan kuin haluaisi säilyttää palan exästä loppuiän...

Voi olla noinkin...

Rakastan vain ex-miestäni edelleen yli kaiken, kaipaan häntä koko ajan. Ehkä sen takia haluan säilyttää vielä sormusta muistona hänestä. Ikäänkuin juuri noin että hän kulkee mukanani koko ajan muuallakin kuin sydämessäni. Ehkä joskus koittaa päivä, että otan sormuksen pois.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta erosta. Tuolla ovat korurasiassa, sekä minun että exän.. Lapsille olen ajatellut säästää. Itse en ole käyttänyt.

Vierailija
4/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean käden nimettömään siirretään kun jäädään leskeksi.

Vierailija
5/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun vanhemmat erosivat aikoinaan heidän sormuksistaan teetettiin mulle uniikki kaulakoru.

Itse tuskin käyttäisin enää kihla- ja vihkisormuksiamme, jos ero tulisi. Se tuntuisi takertumiselta mieheen ja menneeseen. Varsinkin jos eroon liittyisi jotain ikävää, vaikka pettämistä, en haluaisi enää nähdä sormuksia silmissäni.

Vierailija
6/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin romukultana

Vierailija
7/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vihkisormusta joskus oikean käden nimettömässä. 

Vierailija
8/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se helpottaa sun eroa, niin pidä kuten tykkäät. Jossain vaiheessa on kuitenkin hyvä siirtää sormukset korurasiaan, viedä kaniin tai antaa lapsille. Viimeistään, kun haluat tapailla muita on siistiä, olla pitämättä mukana/kotona esillä vihkisormuksia, exän kuvia tai muuta selvästi exään viittaavaa.

Vierailija
9/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse äitini vihkisormuksia. Isä ja äiti erosivat kun olin lapsia. Ovat muuten mulle todella tärkeät korut ja lempikoruni. Ainoat, joita pidän aina. 

Vierailija
10/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös oikeassa. Olen taikauskoinen, ei kai vaan meinaa sitä että ex-mieheni kuolee?!? :(

Vierailija
11/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kultapieni. Varmasti kuolee. Me kaikki kuolemme...

Vierailija
12/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä sormuksista uusi koru kultasepällä.

Vierailija
13/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset odotti kaapissa useamman vuoden ja olen teettänyt vanhemmalle lapselle lahjaksi sormuksen. Siihen käytettiin mun vihkisormuksestani timantteja, sekä miehen vihkisormus kokonaan. Lisäksi istutettiin muutama muu jalokivi.

Loput sormuksista odottaa toisen lapsen suurta päivää jolloin hän oman korunsa saa. On se sitten kaulakoru tai sormus tms. minkä sit ikinäkään haluaakaan teettää.

Vierailija
14/17 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Jos sattuu olemaan satavuotias lutku.

Vierailija
15/17 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pahan päivän varalle, myyn tarvittaessa.

Vierailija
16/17 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies säästi korunsa vaikka erosi pettävästä lortosta. Kuulemma aikoi säästää lapselle, mutta totesi että liitto oli niin kamala, että hävitti sen. 

Mun hullu exä taas säästi mun sormukset kuulemma myös lapsille. Itse en halunnut pitää hakkaavan ja pettävän miehen hankkimia sormuksia, hyi olkoon. 

Mun mielestä jos suhde on ollut hyvä, niin siinähän ei olisi mitään ihmeellistä, mutta ihmettelen tota hinkua säästää jos on ollut pettämisiä ja hakkaamisia jne.

Vierailija
17/17 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain olen lukenut, voi käyttää eron jälkeen. Mulla on myös exien (2) sormukset. En pidä sormessa, säästän pahan päivän varalle ja tarvittaessa myyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi