Miksi olet yksinhuoltaja etkä yhteishuoltaja?
Vastauksia ja perusteluita kiitos. Jos olet yksinhuoltaja niin miksi miehestä ei ollut yhteishuoltajuuteen?
Kommentit (27)
Tiedän naisen, joka yritti huiputtaa miestään, että alkaa yksinhuoltajaksi ja tästä ei aiheutuisi miehelle mitään haittaa. Onneksi mies oli valppaana, eikä suostunut.
Mies olisi halunnut yhteishuoltajuuden, mutta silloin minä olisin menettänyt elatusmaksut, jotka minulle kuuluvat.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän naisen, joka yritti huiputtaa miestään, että alkaa yksinhuoltajaksi ja tästä ei aiheutuisi miehelle mitään haittaa. Onneksi mies oli valppaana, eikä suostunut.
Mitä haittaa hänelle olisi koitunut, jos ei olisi ollut valppaana.
Olen yksinhuoltaja, koska lapsen isä ei ole osoittanut mitään kiinnostusta lapseensa. Monet virastoasiat ovat helpompia, kun olematonta isää ei tarvitse metsästää jostain kiven alta antamaan suostumustaan. Jos olisin voinut valita, lapsen isäkin osallistuisi aktiivisesti lapsensa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mies olisi halunnut yhteishuoltajuuden, mutta silloin minä olisin menettänyt elatusmaksut, jotka minulle kuuluvat.
Miten niin olisit menettänyt? Ei yhteishuoltajuus sitä tarkoita, että etävanhemman ei tarvitse maksaa elareita.
Lapsen isä asuu ulkomailla, joten käytännön syistä on helpompaa että pystyn hoitamaan asiat yksin. Lapsi kyllä tapaa isäänsä säännöllisesti.
Ihan käytännön syistä, ettei aina tarvitse toisen vanhemman allekirjoitusta ja lupaa kaikkeen. Lasten isä on kuitenkin ollut ihan normaalisti kuvioissa mukana koko ajan ja on hyvä isä lapsille.