Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

REHELLISESTI: Tietääkö kukaan ketään, joka olisi lihonut

Vierailija
03.05.2016 |

Syömällä liikaa rasvaa tai liikaa proteiinia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole sokeri aina se, joka lihottaa. Ja silti uutisoidaan "Liika proteiini lihottaa!" Ja varoitellaan syömästä liikaa hyviäkään rasvoja...

Vierailija
2/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole sokeri aina se, joka lihottaa. Ja silti uutisoidaan "Liika proteiini lihottaa!" Ja varoitellaan syömästä liikaa hyviäkään rasvoja...

Proteiinin suhteen kannattaa siksi pitää joku tolkku, koska elimistö muuttaa ylimääräisen proteiinin sokeriksi. Tuskin muuten on älyttömän vaarallista, mutta jos laihduttaa vähähiilarisella eikä huolehdi energiansaannin määrästä, voi sitä liikahiilaria tuotakin kautta tulla.

Vierailija
4/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika proteiini sotkee sokeriaineenvaihduntaa. Mitä vikaa on monipuolisessa syömisessä? Kaikkea kohtuudella.

Vierailija
5/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsillekin syötetään kaikenmaailman vähärasvaisia tuotteita lihomisen pelossa ja vältetään pähkinöitä ja muita kaloripitoisia ruokia, joka EIVÄT lihota!

Vierailija
6/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika proteiini lihottaa. Rasva lihottaa kun sen yhdistää hiilareihin. Näin yksinkertaistettuna.

Vierailija
7/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiinin suhteen kannattaa siksi pitää joku tolkku, koska elimistö muuttaa ylimääräisen proteiinin sokeriksi. Tuskin muuten on älyttömän vaarallista, mutta jos laihduttaa vähähiilarisella eikä huolehdi energiansaannin määrästä, voi sitä liikahiilaria tuotakin kautta tulla.

Jaa-a, en väitä, etteikö näin olisi, MUTTA jos ei syö sokeria tai ylipäätään hiilareita, tuskin kovin paljoa proteiinista sokeria kuitenkaan loppuviimeksi tulee...vai? Eikös siinä ole kuitenkin aika monimutkainen "prosessi", johon itsessään elimistöltä kuluu energiaa?

Vierailija
8/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, tiedän vain että itse lihoin syömällä. Ja söin vieläpä monipuolisesti mutta reilusti yli oman energiatarpeen.

Vierailija
9/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika proteiini lihottaa. Rasva lihottaa kun sen yhdistää hiilareihin. Näin yksinkertaistettuna.

Tunnetko jonkun ylipainoisen, joka olisi ylipainoinen syötyään liikaa esim.kanaa ja kalaa? Jotenkin hirmuvaikea uskoa...

Vierailija
10/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani syövät liikaa mm punaista lihaa ja ovat ylipainoisia. Kovin paljoa ei kasviksia ja salaattia vanhempieni ruokavaliossa näy, lihaa kyllä tungetaan joka aterialle. Molemmilla verenpainetauti ja toiselle tehty jo pallolaajennuskin vaikka eivät olekaan vielä eläkeläisiä. Itse olen kasvissyöjä ja normaalipainoinen. Ja kyllä, itsekin olen yli 30 enkä enää mikään läpipaskoteini.

Vierailija
11/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummoni. Aika vähän mitään hiilareita käyttää, paljon punaista maitoa, kermaa, juustoja ja lihaa. Reippaasti ylipainoinen ja sairas. Sitten minäkin lihosin kun aloin ruuan maun vuoksi olemaan vähän huolettomampi sen öljyn lorauttelun kanssa, siitä tulee yllättävän paljon lisäenergiaa kun muutoin ruoka pysyy samana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi