Miksei mm. psykiatrisia sairaanhoitajia "voi" hoitaa samassa psykiatrisessa sairaalassa, missä ovat olleet itse töissä?
Mikä on käytäntö tällaisissa tilanteissa esim. pk-seudulla? Eli siis tapauksessa, jossa joku ammatti-ihminen(sairaanhoitaja, lääkäri jne.) sairastuu itse.
Kommentit (21)
HUSin Psykiatriakeskuksessa on muistaakseni oma osastonsa niille, joilla on itsellään ammatillinen tausta mielenterveystyössä. Toki siellä muitakin potilaita hoidetaan, mutta heidät on mainittu omana erityisryhmänään.
Aika ikävää olisi työhönpaluu työikäisen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävää olisi työhönpaluu työikäisen kohdalla.
Uudelle potilaalle :
"Ai, sinä saitkin saman huoneen jossa minä olin hoidettavana kuukausi sitten"
Vierailija kirjoitti:
HUSin Psykiatriakeskuksessa on muistaakseni oma osastonsa niille, joilla on itsellään ammatillinen tausta mielenterveystyössä. Toki siellä muitakin potilaita hoidetaan, mutta heidät on mainittu omana erityisryhmänään.
Kokonainen oma osasto!?
Mitä, miten sellainen pysyy pystyssä, meinaan sakrastuneita täytyy olla iso määrä koska tosi harva ihan osastolle kuitenkaan joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen oma osasto!?
Mitä, miten sellainen pysyy pystyssä, meinaan sakrastuneita täytyy olla iso määrä koska tosi harva ihan osastolle kuitenkaan joutuu.
http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/hyks-psykiatriakeskus/Osastot/…
Hoidetaan siellä paljon muitakin.
Tätäkö on käytännössä sanonta "lääkäri on hankalin potilas"?
En haluaisi kyllä itse uskoutua kollegoilleni henk.kohtaisia arkojakin asioita ja tämän jälkeen palata työhöni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Ammattieettinen juttu. Samasta syystä ei tule hoitaa sukulaisiaan tai kollegojaan. Potilaan ja henkilökunnan rajojen hämärtyminen on omiaan häiritsemään psykiatrista hoitosuhdetta, esim. sen neutraaliutta ja luottamuksellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkö on käytännössä sanonta "lääkäri on hankalin potilas"?
Just tätä.
Physician, heal thyself
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen oma osasto!?
Mitä, miten sellainen pysyy pystyssä, meinaan sakrastuneita täytyy olla iso määrä koska tosi harva ihan osastolle kuitenkaan joutuu.http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/hyks-psykiatriakeskus/Osastot/…
Onko alan ammattilainen sitten automaattisesti sellainen että jos osastohoitoa tarvitsaan hänen osastollaan "hoidetaan erityistasoista vaativaa psykiatrista hoitoa tarvitsevia potilaita"
Aika jännä, miksi terv. alan (psyk. puolen) hoitaja luokitellaan erityistasoista hoitoa vaativaksi?
Siksi kosks tietää kaikki alan "metkut"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen oma osasto!?
Mitä, miten sellainen pysyy pystyssä, meinaan sakrastuneita täytyy olla iso määrä koska tosi harva ihan osastolle kuitenkaan joutuu.http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/hyks-psykiatriakeskus/Osastot/…
Onko alan ammattilainen sitten automaattisesti sellainen että jos osastohoitoa tarvitsaan hänen osastollaan "hoidetaan erityistasoista vaativaa psykiatrista hoitoa tarvitsevia potilaita"
Aika jännä, miksi terv. alan (psyk. puolen) hoitaja luokitellaan erityistasoista hoitoa vaativaksi?
Siksi kosks tietää kaikki alan "metkut"?
Erityistaso = diagnoosiluokka keskivaikea tai vaikea. Lievät tapaukset eivät saa lähetettä erityissaitaanhoitoon, vaan yleislääkärille/työterveyteen.
Miten sairaalan ylimmät päättäjät hoidattaa itsensä? Heillehän kai käytännössä koko henkilökunto sairaanhoitopiirista on jotenkin tuttua.
Samoille osastoillehan ne laitetaan, oli sitten lähihoitaja tai psykiatri. Lepareihin ja vaippoihinkin varmaan pääsee ammatista riippumatta.
Olis varmaan hoitajilla kivaa raahata ylilääkäriä pehmustettuun huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
:D
Toki tapauskohtaisesti ratkaistaan, mutta lähtökohtaisesti aina tarjotaan hoitoa muualta kuin omalta työpaikalta. eli saman sairaahoitopiirin muista yksiköistä tai jos sopivaa yksikköä ei ole niin jopa toisesta sairaanhoitopiiristä.
Itse mietin samaa kun katsoin Sykettä, siinähän vietiin kaikki tutut hahmot samaan sairaalaan. Äiti hoiti lastaan tuttujen työkavereiden kanssa ja tyttöystävä oli hoitajana poikaystävän/työkaverit työkaverin leikkauksessa jne. Se Ilmarikin rahdattiin sieltä vuorilta juuri siihen sairaalaan hoitoon. Ylilääkäri jäi samaan sairaalaan, yllättäen sairastunut lääkärikin vietiin sinne työkaverien voimin vaikka oli tosi pitkä matka.
Kyllä mun tuttu psykiatri oli ainakin sairaalassa, jossa itse oli ollut töissä.
Ekalla sairaalajaksolla laitettiin häveliäästi 60 km:n päässä okevaan sairaalaan, mutta kun muutaman vuoden päästä joutui uudestaan, niin lähipsykiatriseen sairaalaan joutui samaan kaupunkiin ja paikkaan, jossa oli ollut töissä. Oli ollut töissä saman sairaalan poliklinikalla. Suljetulla oli kai eri henkilökunta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä se olisi kivaa?
Onko näin?
Esim. vanhuspuolella olen kyllä hoitanut entistä työkaveriani, siinä samaisessa laitoksessa jossa hän oli töissä.