Pitäisikö vain lopettaa tämä toivoton työnhaku?
Joka paikasta, jota haen, tulee joko vastaus "valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" tai sitten ei vastausta ollenkaan. Olen yrittänyt hakea käytännössä mitä tahansa työtä, mutta vastaus on aina sama. Pääsin kerran kyllä haastatteluun, mutta en tullut valituksi.
Eilen uutisointiin, että parinkymmenen vuoden päästä puolet työpaikoista on hävinnyt. Voiko omaan työllisyyteen tulevaisuudessa enää uskoa ollenkaan, jos tilanne on tämmönen? Millaiseksi yhteiskunta edes muuttuu, kun työttömyysluvut vain kasvavat jatkuvasti?
Kommentit (17)
Nyt on Kiire! Perustuloa pitäisi jo sorvata lujaa vauhtia wittu hallitus saatana. 1500/kk.
Täytynee tässä sitten odotella parikytä vuotta.
Jos olet viisikymppinen niin luovuta suosiolla. Sellaisen työnantajan löytäminen johon viisikymppinen kelpaa nykyään on täysi lottovoitto.
Minä luovutin ja menin sijaispalvelufirmaan keikkailemaan. Siellä onkin riittänyt hommia ihan elannoksi ja on vapaampaa kuin työsuhteessa. Ei enää toivotonta työnhakua.
Minä pöljä uskoin että suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle töitä on jokaiselle halukkaalle. Vittu joo, puolimiljoonaa työtöntä.
Päivän saldo: 2 hakemusta, 0 ei kiitosta, 0 yhteydenottoa.
Miten sijaispalvelufirmoihin mennään... olin hiljattain yhdessä "haastattelussa" ja siellä oli väkeä kuin pipoa.
Mulle tuli tänään vastaus yhdestä paikasta. 10 haki, ketään ei valittu. Edes haastatteluita ei pidetty. Että silleen. Kyseessä vielä osa-aikainen työ, johon olisin pätevä.
Päivän tunnelmat? Mulla 1 kpl ei kiitos ja 1 kpl toimitamme hakemuksenne eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tunnelmat? Mulla 1 kpl ei kiitos ja 1 kpl toimitamme hakemuksenne eteenpäin.
Ettäkö tunnelmat? VMP ja että meillä on valtiovarainministerinä urpo, joka pääsi läpi lyhyestä matikasta säälipisteillä. Ihmekö se, että mikään ei oikein luonnistu.
On myös vähän huijattu olo. Tai aika paljonkin. Sillon kun oltiin pieniä, sanottiin, että pitää opiskella reippaasti ja tehdä kaikki jutut niin hyvin kuin osaa, niin sitten saa isona hyvän työn. Joo ei se niin mene. Ja vaikka saisikin työn, niin siitä saisi todennäköisesti 25 % siitä palkasta, mitä ei-huijatut saavat omasta työstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö tunnelmat? VMP ja että meillä on valtiovarainministerinä urpo, joka pääsi läpi lyhyestä matikasta säälipisteillä. Ihmekö se, että mikään ei oikein luonnistu.
On myös vähän huijattu olo. Tai aika paljonkin. Sillon kun oltiin pieniä, sanottiin, että pitää opiskella reippaasti ja tehdä kaikki jutut niin hyvin kuin osaa, niin sitten saa isona hyvän työn. Joo ei se niin mene. Ja vaikka saisikin työn, niin siitä saisi todennäköisesti 25 % siitä palkasta, mitä ei-huijatut saavat omasta työstään.
Ketkä siis ovat ei-huijattuja?
1000€ perustulo kaikille täysi-ikäisille ja täysijärkisille suomalaisille.
T: Subunarkki Itiksestä
Ehkä sun ei kannata hakea mitä tahansa työtä vaan sellaista, joka vastaa sun osaamista ja kokemusta.
Onko sun alalla paljon työpaikkoja tarjolla? Jos ei ja haet siksi vähän kaikkea, vaikka se ei vastaa ehkä osaamistasi, niin tämä voi olla yksi syy.
Jos kuulut liittoon, kysy sieltä apua cv:n ja hakemuksen laatimiseen. Aina ei ole helppoa osata tuoda esille osaamistaan.
Ja älä missään tapauksessa luovuta, kyllä jossain vaiheessa tärppää!