Mitä 15-16-vuotiaalle pojalle päälle yo-juhliin?
Poika on käynyt rippikoulun, mutta puku jäänyt jo pieneksi. Mitä ostaisitte hänelle? Riittääkö pelkkä kauluspaita, vai pitääkö olla kraka tai jokin liivi? Vai onko liivi vanhanaikainen?
Kommentit (27)
Chinot ja siisti värikäs kauluspaita, ei tarvitse solmiota. Rentoa, nuorelle sopivaa ja kesäistä.
Kauluspaita ja siistit housut ovat minusta riittävät. Vähän turha ostaa /kallista) pukua tuon ikäiselle kun vielä kasvaa.
Ei minulla ole varaa ostaa joka vuosi pukua... Viime kesänä poika oli 173 cm pitkä, ja silloin puku oli sen kokoinen. Nyt poika on 183 cm pitkä ja langanlaiha 60 kg. Jos nyt ostan puvun, niin ensi vuonna, kun painoa alkaa tulemaan, niin ostan jo kolmannen puvun..
Mitkä on chinot?
ap
Chinot on siistit miesten puuvillahousut, joita voi kyllä käyttää ihan arkenakin koulussa/töissä. Googleta chinot. Niitä saa kyllä H&M:ltä, Dressmannista ja muista vaateliikkeistä kaikenlaisissa väreissä.
Chinoissa olisi se hyvä puoli, että ne eivät välttämättä jää vain kerran käytettäväksi, vaan voi pitää myös arkena.
Siistit housut ja kauluspaita riittää :) toki krakan voi laittaa jos sellanen on!
Riippuu tietenkin myös pukeutumiskoodista mutta harvemmin nykyään yo-juhliin pukua vaaditaan. Kunhan on siistit vaattet, esim. kauluspaita ja chinot, niinkuin 2 ja 3 sanoivatkin. Pukua turha ostaa tuonikäiselle jos ei paljon käyttöä ole.
Eipä oo naisillekaan mitään juhlamekko pakkoa ylppäreihin, niin eiköhän sinne voi mennä suht normaaleissa vaatteissa:)
Meillä puku, poika ei suostu juhlimaan jossain piknik-asuissa. Dressmanin puvut on huonolaatuisia, mutta halpoja.
Komppaan edellisiä. Menkää vaikka H&M katsomaan. Sieltä saa suht edullisesti chinot ja kauluspaita. Ja varsinkin chinoja voi ihan arkena käyttää, joten ei mene yhden kerran vaatteeksi.
Lippis sivuttain, lököhousut, isot lenkkarit, iso koripallopaita.
200 e puku dressmanista. Muutenkin kiva jos sellainen on olemassa kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jotenkin ajatellut, että rippikouluiän ylittäneellä pitäisi kyllä olla puku juhlatilaisuuksissa.
Riippuu vähän juhlan luonteesta, hienoihin yo-juhliin puku kuuluu aikuiselle, mutta sitten on näitä puutarhassa, kesämökin pihalla tms. järjestettäviä yo-juhlia, joissa edes isäntäväellä ei ole puku päällä. Nuoren ei ole pakko laittaa pukua päälle, siistit vaatteet riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Puku 200 ja paita ja kraka 100 e = 300 e.
Onko se kiva, kun kaapissa roikkuu puku pieni puku 170 cm, puku 180 cm slim fitillä, puku 185 cm normaali fitillä.... ?
Vierailija kirjoitti:
Tulee kuitenkin aika kalliiksi, jos jää kertakäyttöpuvuksi. Pukua on hankala myydäkään eteenpäin.
Eli komppaan edellisiä, siisti kauluspaita riittää!
Vierailija kirjoitti:
Meillä puku, poika ei suostu juhlimaan jossain piknik-asuissa. Dressmanin puvut on huonolaatuisia, mutta halpoja.
Dressmannin paremmat puvut (100% villaa) ovat ihan asiallista laatua. Tosin eivät sitten enää ihan niin halpojakaan. Ne halvemmat polyesterisekoitukset ovat vähän vaatimattomia, mutta ajavat nekin hyvin asiansa satunnaisessa käytössä.
Kato netti kirpparit yms? Jos puvulle tulis muulloinkin käyttöä. Yhen kerran takia en ostais ees kirpparilta. Tai olisiko pojalla mahdollisuus pyytää joltain kaverilta lainaan?
Muistan kun asuin vielä kotona, niin veljeni ja naapurin pojat kierrättivät pukujaan, niitä kun ei tosiaan tartte välttämättä edes kerran vuoteen.
Vaikka olenkin vain isojen tyttöjen äiti
.minusta pojalle riittää siistit farkut ja siisti paita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee kuitenkin aika kalliiksi, jos jää kertakäyttöpuvuksi. Pukua on hankala myydäkään eteenpäin.
Eli komppaan edellisiä, siisti kauluspaita riittää!
Eikä tule. Minä käytin tuon ikäisenä melkein joka viikko vähintään kerran puvun. Onhan se ihan kiva käydä ulkona ja on siistin näköinen. Erottuu myös vähän tästä suomi-juntti-porukasta. Tytöt tykkää
Vierailija kirjoitti:
Kato netti kirpparit yms? Jos puvulle tulis muulloinkin käyttöä. Yhen kerran takia en ostais ees kirpparilta. Tai olisiko pojalla mahdollisuus pyytää joltain kaverilta lainaan?
Muistan kun asuin vielä kotona, niin veljeni ja naapurin pojat kierrättivät pukujaan, niitä kun ei tosiaan tartte välttämättä edes kerran vuoteen.
Pukua on hankala ostaa nettikirpparilta, kun se pitäisi päästä kunnolla sovittamaan. Mieluummin kauluspaita ja siistit farkut kuin huonosti istuva puku. Samoin puvun myyminen on hankalaa, olen yrittänyt.
Mä olen jotenkin ajatellut, että rippikouluiän ylittäneellä pitäisi kyllä olla puku juhlatilaisuuksissa.