Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin työnantajan on viimeistään annettava tieto lomasta

Vierailija
02.05.2016 |

siis kesälomasta.
Että saako sen niinkuin itse toivoo.
Meillä ei ole ollut mitään puhetta vielä ja on jo toukokuu

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kunnalla töissä eikä heille ole vielä vahvistettu lomia. Itse olen yksityisellä, iso työnantaja, ja meillä työnantaja ilmoittaa lomat joskus toukokuussa. Viime vuonna jo sovittuja lomia siirrettiin muutaman henkilön kohdalla "yhteisellä sopimuksella" kesäkuussa - käytännössä tuosta ei voinut kieltäytyä.

Itse muistelen, että loma pitää vahvistaa viimeistään kaksi viikkoa ennen lomaa, näin toimittiin yhdessä entisessä työpaikassa.

Vierailija
2/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa ennen lomaa pitää vahvistaa, sama viikkoa pätee siihen että työnantaja ei voi enään muuttaa sovittua lomaa, ellei työntekijä siihen suostu.

Loma ajankohtaa voi toivoa, viime kädessä siitä päättää työnantaja ja joissakin paikoissa on kiertävä systeemi tasapuolisuuden nimissä, esim jos tänä vuonna olet kesäkuussa, seuraavana heinäkuussa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikkoa ennen lomaa pitää vahvistaa, sama viikkoa pätee siihen että työnantaja ei voi enään muuttaa sovittua lomaa, ellei työntekijä siihen suostu.

Loma ajankohtaa voi toivoa, viime kädessä siitä päättää työnantaja ja joissakin paikoissa on kiertävä systeemi tasapuolisuuden nimissä, esim jos tänä vuonna olet kesäkuussa, seuraavana heinäkuussa jne.

Sama viikkoa -> sama 2 viikkoa.

Vierailija
4/4 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautta etukäteen. Ainoastaan erittäin hyvällä/painavalla syyllä saa ilmoittaa kaksi viikkoa etukäteen, mutta normaalitilanteessa on aina noudatettava kuukauden ilmoitusaikaa.