Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus

Vierailija
02.05.2016 |

Lapsi on etävanhemmalla viikonlopun, lähi on juhlimassa vappua. Lähivanhemmalla on puhelin kiinni koko sunnuntai päivän, koska herää vasta vähän ennen klo 18. Tapaamissopimuksen on kirjattu lapsen palautus klo 18. Koska lähivanhempi heräsi niin myöhään, onko se perustelu syy etävanhemman olla viemättä lapsi kotia ja tehdä tästä lastensuojeluilmoitus?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Joson sekava tms. lasta palautettaessa niin se on.

Vierailija
2/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä ei ollut katsomassa mikä on lähivanhemman kunto, eikä etä ollut ovella klo 18 eli ei ollut aikomustakaan palauttaa lasta sovittuun aikaan..

Pelkäänkin nyt sitä ilmoitusta, voidaanko lapsi viedä minulta tämän takia? Puhelimessa sanoin etälle lapsi voi aivan hyvin tulla kotia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis voihan sitä ilmoituksen tehdä, mutta ei se johda. Ihinkään

Vierailija
4/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi lasta jättää palauttamatta jos ei vastaa puhelimeen. Juurihan täällä yksi isä itki että lähi soittelee liikaa.

Vierailija
5/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sopimus on palauttaa lapsi klo 18 niin ei ole mitään syytä edes soitella asiasta. Ihmisten ei todellakaan tarvitse olla puhelimen tavoitettavissa 247.

Vierailija
6/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen lähivanhemman tarvitse olla tavoitettavissa 24/7. Ja miksi olet koko päivän soitellut, ethän muuten tietäisi että puhelin kiinni. Kyllä se lähi saa mennä juhlimaan. Ja fiksua levätä ja nukkua krapula pois, jotta sitten illalla jaksaa olla lapsen kanssa kun on sovittu että lapsi palautetaan.

Vierailija
7/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teijän hommasta puuttuu nyt järki. Ilmoitus molemmista.

Vierailija
8/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etä ei ollut katsomassa mikä on lähivanhemman kunto, eikä etä ollut ovella klo 18 eli ei ollut aikomustakaan palauttaa lasta sovittuun aikaan..

Pelkäänkin nyt sitä ilmoitusta, voidaanko lapsi viedä minulta tämän takia? Puhelimessa sanoin etälle lapsi voi aivan hyvin tulla kotia..

No jos kerran tiesit, että lapsi on tulossa kotiin, niin mikset sitten voinut pitää sitä puhelinta päällä?

Vierailija
9/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kerran tiesit, että lapsi on tulossa kotiin, niin mikset sitten voinut pitää sitä puhelinta päällä?

Jos vaikka halusi kerrankin nukkua. Minä ainakaan silloin vastaa puhelimeen.

Vierailija
10/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teijän hommasta puuttuu nyt järki. Ilmoitus molemmista.

Ilmoitusta ei tehdä vanhemmista.

Vierailija
11/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akku oli loppunut ja aamupäivällä kun kävin hereillä, en laittanut puhelinta laturiin kun aattelin vielä hetken nukkua. Kun etä nyt tekee sen ilmoituksen ja vaikka olisikin aiheeton, tuleeko siitä mitään seuraamuksia?

Vierailija
12/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vapaapäivänä ihan ymmärrettävää, muttei tilanteessa, jossa on tiedossa, että lapsen toinen vanhempi soittaa palautuksesta. Ja vaikka olisikin ollut aamu kuuteen vappua juhlimassa, niin siltikin nukkuma-aikaa oli ihan yllinkyllin. Iltapäivästä ois voinut vaikka itse soittaa toiselle vanhemmalle. Minä ainakaan lähtis lasta palauttamaan, jos ei puhelimeen vastata. Kielii mm. siitä, ettei paljoa lapsen tulo kiinnosta.

Vierailija
13/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vapaapäivänä ihan ymmärrettävää, muttei tilanteessa, jossa on tiedossa, että lapsen toinen vanhempi soittaa palautuksesta. Ja vaikka olisikin ollut aamu kuuteen vappua juhlimassa, niin siltikin nukkuma-aikaa oli ihan yllinkyllin. Iltapäivästä ois voinut vaikka itse soittaa toiselle vanhemmalle. Minä ainakaan lähtis lasta palauttamaan, jos ei puhelimeen vastata. Kielii mm. siitä, ettei paljoa lapsen tulo kiinnosta.

Miksi sen pitää soittaa palautuksesta jos se on sovittu jo???

Vierailija
14/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akku oli loppunut ja aamupäivällä kun kävin hereillä, en laittanut puhelinta laturiin kun aattelin vielä hetken nukkua. Kun etä nyt tekee sen ilmoituksen ja vaikka olisikin aiheeton, tuleeko siitä mitään seuraamuksia?

No jos puhut asian kuin järki-ihminen ja saat toisen näyttämään ylireagoivalta, niin ei siinä sitten mitään. Eikö ovikellokaan toiminut? Kun toi lasta?

Vierailija
15/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä ei ollut edes ovella klo 18. Normaalisti ei soitella hausta/palautuksesta jos ei ole mitään erikoisia aikatauluja.

Soitin puoli 7 etälle ja hän sanoi ettei aio lasta palauttaa kun tänä aamuna.

Vierailija
16/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä lasu, jos lapsella ei ole mitään hätää?

Vierailija
17/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,etällä ei ollut oikeutta olla palauttamatta lasta, eli lastenvalvojalle ilmoitusta siitä tänään. Soita ja kysyt mitä teet ensi kerralla jos ei paluta ajallaan,

Vierailija
18/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa ole mitään syytä tehdä ilmoa. Jos teillä on sovittu klo 18 niin se riittää että olet avaamassa oven silloin. Eri asia jos olet kännissä ja muuten sekaisin. Meillä kans toi klo 18 mutta lapset haetaan välillä klo 16 tai 19 tai muuta. En edes päivystä kotona aina jos toinen tulee miten sattuu. Samoin palautus voi olla miten vaan vaikka sunnuntaina aamusta jos etä niin päättää. Lapset kulkevat omilla avaimilla ja he sitten ilmoittavat et me ollaan jo kotona. Kyseessä esiteini- ikäiset. Mä luulen et lasussa nauretaan koko asialle jos exäs sinne ilmoittaa. Vaikka seisoisit päälläs koko viikonlopun kännykkä kiinni niin lapseen se ei vaikuta. Kunhan oot selvinpäin kun lapsi on jälleen kotona.

Vierailija
19/19 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän asiallisia kommentteja saatu, kiitos siitä sisaret! :)

Muahan ahistaa koko tilanne aivan julmetun paljon, lapselle en mitään pahaa ole tehnyt ja olin siinä kunnossa kuin pitääkin. Onneksi on viesti eksältä missä lukee että ei aio tuoda lasta jos se jonkun ilmoituksen on minusta tehnyt..

Meni sen verran asiattomaksi, että eksän nykyinen tyttöystävä lähetti minulle sellaisia terveisiä, että minun olisi ollut paikallaan huolehtia ehkäisystä aikonaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi