Ilmapallomyyjän pallot
Tänään torilla karkasi ilmapallonmyjältä tukullinen ilmapalloja taivaantuuliin, yli 30palloa. Mietin vaan, mitä joutuuko ilmapallomyyjä korvaamaan karanneet pallot vai meneekö yrittäjän tappioksi. ..vai mitä ? Niitä oli kuitenkin todella paljon palloja. ..ja kaikki karkasivat. .
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
ne pallothan heliumineineen maksavat yrittäjälle ehkä maksimissaan 2 euroa.
Niitä myydään jopa 20-30 euroa kpl, joten tulonmenetys on vähän isompi kuin 2€/pallo
Vierailija kirjoitti:
Joiden myyntivoitolla pitäisi maksaa mm palkat
häneltä leikataan pää irti ja sitten joku kakkaa hänen kurkkuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä myydään jopa 20-30 euroa kpl, joten tulonmenetys on vähän isompi kuin 2€/pallo
20-30 euroa? En ole ikinä ostanut tai miettinyt koko hommaa. Mutta kuinka tyhmä ihminen voi olla että maksaa tuon verran jostain vitun heliumpallosta? Uskomatonta jos tuo on totta.
No ainakin jotkut noista ilmapallomyynneistä toimii niin, että haukas myyjä ostaa yritykseltä myyntipaketin, ja myy ne pallot sitten itse. Eli jos pallot karkaa niin tappio on myyjän oma. Ja yhden pallon kustannus on jotain 10-20 euroa.
Niin, mielenkiintoista, tietääkö kukaan, kuinka suuren loven palkkapussiin tekee pallojen karkaaminen? Yksittäinen karannut pallo, varmaan yrittäjä ymmärtää, mutta ehkä ei koko nippua. ,tappio sen verran suuri. ..Myyjä on ehkä ollut huolimaton. ...Tietääkö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
No ainakin jotkut noista ilmapallomyynneistä toimii niin, että haukas myyjä ostaa yritykseltä myyntipaketin, ja myy ne pallot sitten itse. Eli jos pallot karkaa niin tappio on myyjän oma. Ja yhden pallon kustannus on jotain 10-20 euroa.
Aika kovaa kustannushintaa pitävät koska tismalleen samat heliumpallot eivät maksa edes noin paljoa kaupoissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kovaa kustannushintaa pitävät koska tismalleen samat heliumpallot eivät maksa edes noin paljoa kaupoissa...
Onko tämä sinulle siis joku uutinen että kaupassa ne tosiaan maksavat vähemmän? Myyjäthän määrittelevät itse nuo hinnat. Hinnoissa on jopa kymmenien eurojen eroja kaupunkien väleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin "edes kaupoissa"? Totta kai niitä on halvempaa myydä kaupassa, jossa jokatapauksessa myydään tavaraa ja henkilökuntaa paikalla, kuin palkata muutamaa kymmentä palloa varten oma myyjä johonkin kadun kulmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sinulle siis joku uutinen että kaupassa ne tosiaan maksavat vähemmän? Myyjäthän määrittelevät itse nuo hinnat. Hinnoissa on jopa kymmenien eurojen eroja kaupunkien väleillä.
Kustannushinnalla oletin että tarkoitit sisäänostohintaa, hintaa jolla myyjä ostaa pallot. Koska nuo pallomyyjät eivät muutenkaan tunnu saavat koskaan kaikkia palloja myydyiksi niin kaikkia palloja ei voi laskea budjettiin varmaksi tuloksi.
Selvä ilmapallon myyjän työtapaturma.
Myyjä tais jäädä tappiolle tuossa myynnissä, jos lasketaan esim. 10e x, 30kpl . Taisi joutua maksumieheksi tuo myyjä. on varmasti ensikerralla huolellisempi. ..siis jos edes huolitaan enään tuohon hommaan...
Minuakin kiinnostaisi. Eikö paikalla ole yhtään pallojaan hukannutta myyjää? :D
Vierailija kirjoitti:
häneltä leikataan pää irti ja sitten joku kakkaa hänen kurkkuun
kurkkuunsa
yritetään nyt edes.
Olisinpa nähnyt hänen ilmeensä, kun tajusi tapahtuneen.
Itsellä karkasi pienenä heliumpallo siten, että pallo oli lankarullassa kiinni, mutta jostain syystä rullalla oli noin 15 metrin irtopätkä ja luulin tietenkin, että koko rulla olisi ollut yhtenäistä laskiessani palloa taivaalle.
Muistan vieläkin sen näyn:/ pallon karatessa näkymättömiin.