Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko lähteä päivystykseen vai mitä tämä on?

Vierailija
01.05.2016 |

Minulla on nyt perjantaina alkanut flunssa ja kurkkukipu. Tänään kuitenkin aloin jo ihmettelemään oloani. Särkylääkkeet eivät pidä oikeastaan yhtään oloa helpompana. Olin jo eilen illalla niin huonossa kunnossa, että mies hoiti koko illan ja yön vauvaamme, myös tämän päivän hän on hoitanut mutta tuupertui sänkyyn jokin aika sitte väsymyksestä. Onneksi vauvakin nukkuu nyt.

Tänään flunssaisen olon lisäksi on saapunut sekaisin oleva vatsa, koko päivän olen ravannut vessassa. Miehellä oli sama yöllä, oli aamuun mennessä rauhoittunut. Kaikkeista pahin on silti tämä oksetus olo, se menee aina pariksi tunniksi ohi jos saan hiukan levättyä sellaista "valveilla olo unta".

Sitten se tulee taas takaisin eikä oikein mikään auta siihen. Olenko nyt onnistunut saamaan vain flunssan ja vatsataudin samaan aikaan vai onko kyseessä jokin virus? Sanotaan siitä nyt vielä, että vauva sai oliko se nyt tämän viikon alussa rotavirusrokotteen.

Alkoholia en ole juonut sitten viime vuoden alun jälkeen, joten ei ole krapulaa missään määrin. Anteeksi, jos teksti on sekavaa tai pomppivaa, tai on paljon virheitä, on todella kurja olo eikä oikein ajatus kulje. Ja niin juu, kuumetta ei ole ollut missään kohtaa, en silti tiedä pitääkö särkylääkkeet sen sitten alhaalla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti ja flunssa on virustauteja molemmat. Itse en menisi, vasta sitten kun oireet kestäneet vaikeina useita päiviä.

Vierailija
2/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod. ole päivystysasia!! :D normaalia flunssaa ja särkylääkkeet/huonompi syöminen saaneet vatsan vaan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olenko nyt onnistunut saamaan vain flunssan ja vatsataudin samaan aikaan vai onko kyseessä jokin virus?"

Flunssan ja mahaflunssan aiheuttaa yleensä virus. Voi olla, että olette saaneet ruokamyrkytyksen, mutta se menee yleensä parissa päivässä ohi. Jos ei kunto kestä, niin yrittäkää hankkia lastenhoitaja.

Vierailija
4/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun pitäisi mennä päivystykseen? 

Vierailija
5/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan pessyt hyvin kädet vaipanvaihdon jälkeen? Muistaakseni neuvolassa sanottiin sillon kun meidän kuopus rotarokotteen sai että tarkkana hygienian kanssa.

Lepoa ja syö ja juo mikä maistuu. Ei ole päivystysasia.

Vierailija
6/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystys on vain äkillisiä _henkeä uhkaavia_ sairastumisia varten. Soita huomenna omalle terveysasemalle. Sanovat siellä että "seurantalinja jatkuu, tarvittaessa uusi yhteydenotto, jos vointi huononee". Rakkain terveisin, sh-opiskelija.

Vierailija
7/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku näitä uusavuttomia. Vähän flunssaa ja heti "kuolenkohan mä nyt?!"😲

Vierailija
8/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne päivystyksessä asialle mitään voi tehdä. Lepoa nyt vaan ja nestettä.

Vierailija
9/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse! Koita lepäillä ja nesteyttää. Särkylääkkeet eivät oloa paranna, ellei sinulla ole kovaa kuumetta tai kovaa päänsärkyä.

Vierailija
10/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ruokamyrkytystä minäkin ajattelin kun oli molemmilla. Ehdin silti jo miettiä kaikki norot yms. läpi. Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa. Ja siksi ajattelin että olisi pitänyt mennä päivystykseen, että jos olisikin ollut jotakin vakavaa, eikä terveyskeskukset ole auki näin sunnuntaisin.

Ja olen pessyt aina vaipanvaihdon jälkeen kädet, muistan että terkka tästä sanoikin, mutta minulla on ollut se tapana jo ihan synnäriltä asti, joten ei ole sitä.

Kiitos vastauksista!

Vierailija
11/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oothan pessyt hyvin kädet vaipanvaihdon jälkeen? Muistaakseni neuvolassa sanottiin sillon kun meidän kuopus rotarokotteen sai että tarkkana hygienian kanssa.

Lepoa ja syö ja juo mikä maistuu. Ei ole päivystysasia.

Kuopuksen saadessa rotarokotteen, saimme molemmat vanhemmat vatsaoireita molemmilla kerroilla. Olimme tarkkoja hygieniasta, mutta silti vatsat oli kipaänä ja ruikulla. Alkoi jo vähän potuttamaan.

Vierailija
12/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ruokamyrkytystä minäkin ajattelin kun oli molemmilla. Ehdin silti jo miettiä kaikki norot yms. läpi. Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa. Ja siksi ajattelin että olisi pitänyt mennä päivystykseen, että jos olisikin ollut jotakin vakavaa, eikä terveyskeskukset ole auki näin sunnuntaisin.

Ja olen pessyt aina vaipanvaihdon jälkeen kädet, muistan että terkka tästä sanoikin, mutta minulla on ollut se tapana jo ihan synnäriltä asti, joten ei ole sitä.

Kiitos vastauksista!

Usko jo, RIPULI JA FLUNSSA EI OLE PÄIVYSTYSASIA millän muotoa, ellet ole vaarallisesti kuivunut, lämpö huitele 39 ja yli ja hengitys ei kulje. Voit hyvin oottaa aamuun ja soittaa omalle terveysasemalle.

Vierailija
13/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Usko jo, RIPULI JA FLUNSSA EI OLE PÄIVYSTYSASIA millän muotoa, ellet ole vaarallisesti kuivunut, lämpö huitele 39 ja yli ja hengitys ei kulje. Voit hyvin oottaa aamuun ja soittaa omalle terveysasemalle.

Osaatko lukea? Kysyin kysymyksen, sain useamman vastauksen, vastasin kerran, että asia tuli selväksi. Mikä tekee asiasta "usko jo" asian?

Vierailija
14/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystys on vain äkillisiä _henkeä uhkaavia_ sairastumisia varten.

Höpsis!

Opiskele vähän lisää..

Harva päivystysasia on oikeasti henkeä uhkaava.

Vierailija
15/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille muuten vielä, joka sanoi että päivystys on henkeä uhkaavia tilanteita varten, niin enhän minä voinut tietää, jos oireeni ovat jotakin vakavampaa. Minulla kun ei koskaan ole ollut tällaisia oireita flunssassa.

Mutta nyt poistun tästä ketjusta lepäämään. Kiitos vastauksista!

Vierailija
16/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aloittaja. Itse olen todella harvoin flunssassa, viimeisimmästä on kolmisen vuotta aikaa. Vauvan kanssa sitä alkaa ihan erilailla pelätä omastakin puolestaan, ja ehkä kuvitellakin kaikenlaista. Kuten muut jo sanoivatkin, niin päivystysasia tuo ei ole. Jos kovin epäilyttää, niin voithan silti soittaa päivystykseen, osaavat siellä rauhoittaa mieltäsi varmasti paremmin kuin tämä palsta. Meilläpäin on liikkeellä sekä pitkään kestävää flunssaa että vatsatautia, joissa oireet kestävät pahoina toista viikkoa. Kyllä se siitä, juot ja syöt mitä pystyt ja lepäätte miehen kanssa vuorotellen. Tsemppiä!

Vierailija
17/17 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla saattaa olla parhaillaan jylläävä B-viruksen aiheuttama flunssa, johon flunssapiikki ei tehonnut. Oireet viittaisivat siihen suuntaan. Pari kolme päivää vielä kärsimystä ja sitten oletkin jo terve.