Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko laitonta olla naimisissa monessa maassa?

Vierailija
30.04.2016 |

ja kuinka tarkasti se selvitetään? Esim voiko minulla olla vaimo ranskassa, amerikassa ja italiassa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota minut vaimoksesi. Et koskaan tule tarvitsemaan muita naisia. Pylly pystyssä odotan.

Vierailija
2/7 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti halusin vain nostaa tämän, koska kiinnostaa vastaus enkä jaksa yrittääkään googlettamista :) Pyllyni on tiukasti sohvassa kiinni juuri nyt. Terkuin 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen naimisissa joka maassa ja kuussakin.

Jos muuten menee naimisiin vaikka briteissä niin avioliitto ei ole lainvoimainen suomessa ennenkuin avioliittotodistus hyväksytetään maistraatissa. Mutta päästäkseen naimisiin briteissä on toimitettava esteettömyystodistus suomesta joka vakuuttaa, ettei esteitä avioliitolle ole ja ettei ole jo ennestään naimisissa.

Menin meinaan itse brittimiehen kanssa naimisiin englannissa ja muutimme suomeen.

Eli ei ole mahdollista olla naimisissa virallisesti eri maissa eri ihmisten kanssa.

Vierailija
4/7 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen naimisissa joka maassa ja kuussakin.

Jos muuten menee naimisiin vaikka briteissä niin avioliitto ei ole lainvoimainen suomessa ennenkuin avioliittotodistus hyväksytetään maistraatissa. Mutta päästäkseen naimisiin briteissä on toimitettava esteettömyystodistus suomesta joka vakuuttaa, ettei esteitä avioliitolle ole ja ettei ole jo ennestään naimisissa.

Menin meinaan itse brittimiehen kanssa naimisiin englannissa ja muutimme suomeen.

Eli ei ole mahdollista olla naimisissa virallisesti eri maissa eri ihmisten kanssa.

Jos ajatellaan länsimaita pidemmälle, varmasti voi. Ei kaikissa maissa ihmisillä ole aina henkilöpapereitakaan.

Vierailija
5/7 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kokemus kuin tuolla brittiläisen kanssa olevalla. Eli Suomesta toimitetaan todistukset siitä että a) henkilö on naimaton, ei holhouksen alainen ja muuten esteetön henkikirjoittajalta vai mikä onkaan nykyään b) kastettu ja konfirmoitu, jos siis kirkkohäistä kyse, kirkkoherranvirastosta c) esteettömyystutkinta, kirkkoherranvirastosta. Meidät vihittiin Suomessa, joten avioliitto on voimassa siellä. Täällä piti vihkitodistus toimittaa henkikirjoittajalle. 

Eli ei voi. 

Vierailija
6/7 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimille normaalia ja suvakeilla tortut tuoreena.

Vierailija
7/7 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole laillista olla monen eri ihmisen kanssa naimisissa. Ehkä jossain toisessa maassa se on laillista. Et voi esimerkiksi mennä naimisiin Suomessa jonkun kanssa, jos olet jonkun muun kanssa naimisissa. Olkoon sitten suomalainen tai ulkomaalainen puoliso. Avioliiton solmimista varten sinun pitää toimittaa esteettömyystodistus, jolla osoitat olevasi naimaton ennen naimisiin menoa.