Hobitti Elokuvat...
Ei helevetti että oli huonoja... Mitä Jacksonille tapahtui? Hirveetä toimintakarusellia. Hienon näköistä on joo, muttei mitään tekemistä Tolkienin kanssa.
Kommentit (14)
Liikaa taistelukohtauksia. Oleellinen tunnelma ja henkilöiden syvyys kärsii tästä.
liikaa laulelukohtauksia ja jollotteluja ja liian vähän taistelua ja actionia
Vierailija kirjoitti:
liikaa laulelukohtauksia ja jollotteluja ja liian vähän taistelua ja actionia
No Tolkien ei todellakaan ollut mikään toimintafantasiakirjailija. Jos sellaista roskaa haluaa lukea niin R.A. Salvatoren Neekerihaltijakirjat on just sulle.
Sama juttu tapahtui Star Warsien kanssa... eka trilogia oli hyvä, mutta sitten Lucasista taisi tulla omissa silmissään niin iso kiho ettei mitään väärää osaa tehdäkään ja lopputuloksena oli masentava prequel-trilogia. En tiedä, onko se vai hobitit huonompia. Molemmissa tarina ja hahmot on jätetty taka-alalle ja keskitytty leikkimään tehosteilla. Ilmeisesti ohjaajien luovuudella on rajansa eikä heille pitäisi antaa tilaisuutta käyttää rahaa surutta, koska se menee vain tehostehömppään. Sama muuten tapahtui myös Whedonin Avengers 2:n kanssa.
Nythän tosin uusin SW-leffa oli varsin onnistunut, kun Lucas ei olllut enää puikoissa, joten ehkä joskus saamme lisää onnistuneita Keski-Maa -tulkintoja ilman Jacksonia.
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti että oli huonoja... Mitä Jacksonille tapahtui? Hirveetä toimintakarusellia. Hienon näköistä on joo, muttei mitään tekemistä Tolkienin kanssa.
Lotri kyrvähti jo sinne Moriaan. Aivan naurettava peikkotaistelukohtaus ja katosta hämähäkkimäisesti vilistävät örkit oli se minun naulani Jacksonin leffoillee. Hollywood levittää kaikkien hyvin tarinoiden persereijät apposen ammolleen ja tuhoaa sulkijalihakset. Ja ihan joka vitun kerta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lotri kyrvähti jo sinne Moriaan. Aivan naurettava peikkotaistelukohtaus ja katosta hämähäkkimäisesti vilistävät örkit oli se minun naulani Jacksonin leffoillee. Hollywood levittää kaikkien hyvin tarinoiden persereijät apposen ammolleen ja tuhoaa sulkijalihakset. Ja ihan joka vitun kerta...
Kantsii lukea jotain muuta sitten, jos luulee Tolkienin hirviöitä "hollywoodin luomuksiksi". Et ole tainnut edes lukea kirjoja..
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu tapahtui Star Warsien kanssa... eka trilogia oli hyvä, mutta sitten Lucasista taisi tulla omissa silmissään niin iso kiho ettei mitään väärää osaa tehdäkään ja lopputuloksena oli masentava prequel-trilogia. En tiedä, onko se vai hobitit huonompia. Molemmissa tarina ja hahmot on jätetty taka-alalle ja keskitytty leikkimään tehosteilla. Ilmeisesti ohjaajien luovuudella on rajansa eikä heille pitäisi antaa tilaisuutta käyttää rahaa surutta, koska se menee vain tehostehömppään. Sama muuten tapahtui myös Whedonin Avengers 2:n kanssa.
Nythän tosin uusin SW-leffa oli varsin onnistunut, kun Lucas ei olllut enää puikoissa, joten ehkä joskus saamme lisää onnistuneita Keski-Maa -tulkintoja ilman Jacksonia.
Näinpä. Masentavinta on se tosiasia, että SWTOR nettiropen cinematicit varmaan 100 tylikkäämpiä kuin minkään Star Wars elokuvien taistelut. Surullista.
Esimerkki
Lotrin pahin ongelma on se että se näyttää just ihan star warsilta, eikä yhtään Tolkienilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii lukea jotain muuta sitten, jos luulee Tolkienin hirviöitä "hollywoodin luomuksiksi". Et ole tainnut edes lukea kirjoja..
Käsitit sä nyt tahallaan väärin? Olen lukenut kaikki kirjat moneen kertaan. Luolapeikko oli kirjassa hämyisempi eikä se tosiaankaan pyörinyt keskellä huonetta viskellen ketjuja ja ottanut osumaa pannuista... Morian örkit eivät todellakaan juokse katoissa. Olkoon elokuvantekijöillä vapaus mutta kohtaus oli tyylitöntä ja yliampuvaa sontaa. Tolkienin kirjojen viehätys on ihan muissa asioissa kuin toimintakohelluksessa. Se on pikemminkin mauste.
Vierailija kirjoitti:
Lotrin pahin ongelma on se että se näyttää just ihan star warsilta, eikä yhtään Tolkienilta.
Näinpä. Itse tykkäsin enemmän siitä kasarin piirrosversiosta, koska se oli ihanan synkkä. Ja siinä ei lähdetty rönsyilemään alkuperäistarinasta.
Monia virheitä siinä kyllä oli kuten nämä metsä haltijat joista muutamien hiusten väri oli valkoinen vaikka sen pitäisi olla ruskea sillä ainostaan korkea haltiolla voi olla vaaleat hiukset!!
Taurielin ja kilin romanssi on naurettava. Legolas näyttää vanhemmalta kuin 60 vuotta myöhemmin. Thranduil on upea ulkonäöltään. Aikajanat ovat naurettavia, Thranduil lähettää Legolasin etsimään Aragornia,joka on lapsi.
Paljon kertoo se, että Jackson on ohjannut ja käsikirjoittanut elokuvan nimeltä Bad Taste.
*
Mutta joo, Hobitti oli ihan kamala. Olen nähnyt osat 1 ja 3 (en kuulemma menettänyt mitään jättäessäni 2. osan väliin) ja oli mulle kyllä liikaa. Minua kuvotti varsinkin kolmannessa osassa se graafinen väkivalta.
Joo huonoja ovat, mutta aika pahasti tunaroi myös lotrin.