Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita soteliin lukijoita?

Vierailija
30.04.2016 |

Jännittääkö tuo koe? mulla jännittää eniten että jos netti sattuu pettämään :(
Mut 2/3 aineistosta on ihania, yhden aiheen ymmärrän kyllä tärkeäksi ja olisi siitä mukava lukeakin, mutta on raastavan hidastempoisesti kirjoitettu, joka asia selitetty vähintään se kolme kertaa :'D Olispa vaan ohi jo koe niin ei tarvitsisi kituutella sen kanssa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Mielestäni se Matkaopas on samaa jauhantaa alusta loppuun saakka. Puuduttavaa. Ja tosiaan minäkin pelkään vain, että meidän kaatuu. 

Tsemppiä kokeeseen sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi! Mielestäni se Matkaopas on samaa jauhantaa alusta loppuun saakka. Puuduttavaa. Ja tosiaan minäkin pelkään vain, että meidän kaatuu. 

Tsemppiä kokeeseen sinne!

Tsemppiä sullekin :) Tosi hyvä kuulla et se on tollasta muillekkin, pelkäsin myös et oisin missannut jotain olennaista joka saisi sen näyttämään moninaisemmalta.

Vierailija
4/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti! Ja näköjään edellisestä viestistä jäi sana netti puuttumaan.

Mielenkiinnolla tosin odotan koetta, sillä ennakkomatsku on 100 sivua ja sitten on vielä äidinkielen, matematiikan ja englannin osiot. Ja aikaa 90 minuuttia. Ei ne kysymykset voi kovin laaja-alaisia olla, jotta kerkiää kaikkiin vastaamaan.

Vierailija
5/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! En tiedä miten sivusto kestää ettei kaatuisi kesken kokeen. Se hirvittää eniten jos tekstit häviää :(

Mä tykkäsin kaikista osa-alueista ja siinähän oli että vain osa aineistosta tulee tähän ensimmäiseen vaiheeseen.

Vierailija
6/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti! Ja näköjään edellisestä viestistä jäi sana netti puuttumaan.

Mielenkiinnolla tosin odotan koetta, sillä ennakkomatsku on 100 sivua ja sitten on vielä äidinkielen, matematiikan ja englannin osiot. Ja aikaa 90 minuuttia. Ei ne kysymykset voi kovin laaja-alaisia olla, jotta kerkiää kaikkiin vastaamaan.

Niinpä, veikkaisin että suurimmalta osatla monivalintaa, ja matikan osioon tuskin tarvitsee välivaiheita laittaa.

Vierailija
7/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lukija myös. Matikka osio jännittää kovasti, minkäköhän tyyppisiä laskuja on tulossa? Oletteko harjoitelleet laskuja?

Vierailija
8/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi! En tiedä miten sivusto kestää ettei kaatuisi kesken kokeen. Se hirvittää eniten jos tekstit häviää :(

Mä tykkäsin kaikista osa-alueista ja siinähän oli että vain osa aineistosta tulee tähän ensimmäiseen vaiheeseen.

Niillä on varmaan isot servut käytössä, parasta varmasti säännöllisin väliajoin kopioida teksti jos tulee pidempi kirjoitustehtävä.

Joo, onhan ne kaikki mielenkiintoisia, mutta se matkaopas on puuduttavaa luettavaa koska toistaa itseään.

Mulla tulee tän esivalinnan jälkeen seuraava materiaali vasta kokeessa, esitehtävä pitää vain tehdä :) Onko teillä seuraavaan vaiheeseen kovin paljon lukua?

-ap

Vierailija
9/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi lukija myös. Matikka osio jännittää kovasti, minkäköhän tyyppisiä laskuja on tulossa? Oletteko harjoitelleet laskuja?

Ei mitään hajua, laskin ja maol vieressä toivon että pärjään. Nykyisessä koulutuksessa tulee laskettua paljon niin en erikseen ole harjoitellut, seuraavassa osiossa on päässälaskuosio joten osan normaaleista laskuista nykyään teen ilman laskinta.

Veikkaisin että yhtälönratkaisua/suoria, ehkä jotain helppoa prosenttilaskua, tilastomatematiikkaa saattaisi ehkä olla.

-ap

Vierailija
10/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne seuraavan vaiheen aineistot näkyy ?

Vierailija
11/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on soteli? Amk:n pääsykokeet?

Vierailija
12/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali-, terveys- ja liikuntala. Amk pääsykokeet hyvinkin.

Vierailija
13/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk täällä kans yks sotelia pänttäävä. Kuinka paljon ootte lukenu? Mä kerran läpi kokonaan alleviivauksia tehden ja sit toisen kerran kävin läpi ja kirjotin juttuja ylös ja tein pari mind mappia. Matikasta yhtälöitä ja prosentteja oon harjoitellut.. englantiosio ei luultavasti tuota ongelmia. Tsemppiä kaikille! :)

Vierailija
14/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esivalinnasta nyt puhutaan. Seuraavan vaiheen osat/aineistot löytää sen alan ja koulun sivuilta minne haet. Esimerkiksi jos haet kuopioon hoitajaksi tms niin menet sen ammattikorkean sivuille ja etsit sieltä alan ja sen haun vaiheet. opintopolusta on helppo löytää sinne tai mitä ikinä etsiikään opiskeluihin liittyvää.

Kannattaa myös katsoa että millätavalla teille ilmoitetaan seuraavaan vaiheeseen pääsy  ja aikataulut, ettei vain mene ohi.

-ap

Vierailija
15/17 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääk täällä kans yks sotelia pänttäävä. Kuinka paljon ootte lukenu? Mä kerran läpi kokonaan alleviivauksia tehden ja sit toisen kerran kävin läpi ja kirjotin juttuja ylös ja tein pari mind mappia. Matikasta yhtälöitä ja prosentteja oon harjoitellut.. englantiosio ei luultavasti tuota ongelmia. Tsemppiä kaikille! :)

Kerran läpi rauhassa lukien ja toinen kerta muistiinpanoja tehden, mutta lopetin muistiinpanot nyt tuon matkaoppaan kohdalla ja vain alleviivaan koska en viitsi kirjoittaa samaa asiaa ylös koko ajan.

Tsemppiä :)

-ap

Vierailija
16/17 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiiik huomenna alkaa! Ajattelin vielä illalla lukea muistiinpanot kerran läpi. Silti sellanen olo että menee perseelleen :( ugh

Vierailija
17/17 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan liian tyhmä vai miksi en ymmärrä, mikä idea on aloittaa puhumaan aiheesta selvittämättä käytettyjä käsitteitä heti eikä vasta 3 kappaleessa? Olen innostunut aiheesta sitä mukaa kun olen lukenut. Eniten pelottaa matematiikka :( Tsemppiä vaan kaikille lukijoille :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä