"En voi tulla, minun täytyy pestä tänään hiukset"
Amerikkalaisissa sarjoissa ja elokuvissa kuulee tätä aina silloin tällöim. Meneekö hiusten pesuun koko ilta?
En tajua.
Kommentit (41)
Mä sanoin kerran kaverilleni että pitää leipoa piparkakkuja ja se ei siis ollut tekosyy, niin silti suuttui kun en ehtinyt hänen kanssaan. Että vituttaa se paskiaiskaveri vieläkin.
Amerikassa tai Englannissa ehkä, harvemmin Suomessa. Tai sitten hiuste "pesu" sisältää muutakin, ehkä värjäystä.
Oon sanonut näin joskus. Syynä siis se, että hiukset ovat olleet todella likaiset ja kaveri soittanut, että tule just nyt jonnekin... Mutta en muistaakseni enää sen jälkeen kun kuivashampoot ovat yleistyneet.
Tummaihoisilla, joilla on natural tukka, tuo voi pitääkin paikkaansa. Olen kuullut että heillä hiustenlaitto kampaajalla voi kestää koko päivän, siis tyyliin seitsemän tuntia :O
Minulla menee hiusten kuivumiseen kolmisen tuntia, vaikkei ne erityisen paksut olekaan. Kiharat, karkeat ja pitkät kyllä. Kuivumisen ja pesun lisäksi menee aikaa hoitoaineiden ja öljyjen levittämiseen sekä takkujen selvitykseen. Ei mikään pikahomma. Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa ja suunnittelen ne päivät etukäteen.
(en muista koskaan peruneeni menoja hiustenpesun takia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen av:lta oppinut, että useimmilla naisilla on niin paksu tukka, että sen kuivattamiseen menee neljä tuntia.
Sitte on meitä, joilla se on pitkänä ollessaan vielä aamulla niskasta kostea jos on pessyt illalla ja käy nukkumaan. Mä teen aina niin eikä hiukset onneksi koskaan näyttäneet möröltä =D
Miten pää märkänä muka saa nukuttua? Tyynykin siinä menee pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen av:lta oppinut, että useimmilla naisilla on niin paksu tukka, että sen kuivattamiseen menee neljä tuntia.
Jotenkin mystisesti niitä tarunhohtoisia leijonanharjoja ei kuitenkaan näy kovinkaan paljon katukuvassa. Pitkiä hiuksia kyllä, mutta sensaatiomaisen paksut on harvassa.
Hahhah, niin totta :D Täällä joka toisella on supermegapaksut hiukset, joita kaikki kampaajat ihmettelee. Ihmisten ilmoilla kun kulkee, niin yllättäen paksuja hiuksia onkin sitten harvemmilla, näistäkin puolet on romaneja tai intialais/arabitaustaisia.
No joo, asiaan. Itse kuulun paksuhiuksisten joukkoon. Pesin hiukset tänä aamuna kuudelta ja nyt ne alkavat olla kohta täysin kuivat, vähän kosteutta tuntuu alimmissa hiuksissa. Hiusten pesussa hoitoaineen laittoineen menee minimissään puoli tuntia, koska haluan huuhdella ne hyvin.
Käytän hiustenpesua joskus tekosyynä sille, etten jaksa lähteä jonnekin.
Hiusten kuivumisvauhti ja hiusten paksuus eivät kulje kyllä mitenkään käsi kädessä - pikemminkin se vaikuttaa asiaan, kuinka paljon sitä hiusta on. Itselläni hiukset ovat kaukana leijonanharjasta - hiuslaatuni on todella ohutta, mutta hiuksia on todella paljon. Kampaaja kuivaa föönillä hiuksiani yleensä lähes puoli tuntia ja jos illalla menen pyyhekuivatuin hiuksin nukkumaan, ovat hiukseni vielä aamulla kosteat. Yleensä teen itse niin, että suihkun jälkeen annan hiusten kuivua ensin pari-kolme tuntia ja sitten föönaan sen 10-15 minuuttia, mitä kuivuminen vielä vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Tummaihoisilla, joilla on natural tukka, tuo voi pitääkin paikkaansa. Olen kuullut että heillä hiustenlaitto kampaajalla voi kestää koko päivän, siis tyyliin seitsemän tuntia :O
Juu, jos laittaa esim. Box braidsit siinä kuluu melkeinpä tuon verran aikaa. Ja se pesemisen jälkeinen kuivuminen kestää ilmeisesti kanssa kauan, mutta afrotekstuurinen tukka rasvoittuu sitten ihan älyttömän hitaasti. Yksi kaverini pesee tukan kerran kahteen viikkoon. Hämmästyin kun kertoi että pesee noin harvoin, itse pitää pestä oma suora tukka joka päivä...
Pää märkä kirjoitti:
Oli oikea syy alunperin, sittemmin tekosyynäkin käytetty.
Kysymys oli tietenkin hiusten kuivaamisesta aikana ennen sähköisiä hiustenkuivauslaitteita, niitäkin oli ensin vain kampaamoissa. Tämän ymmärtää jokainen (varsinkin pitkä ja paksuhiuksinen) jolta fööni on yllättäen rikkoutunut - eihän silloin, varsinkaan talviaikana, voi tunteihin lähteä mihinkään.
Mä kierrän hiukset sykkyrälle päälaelle ja vedän pipon päähän. Kyllä ne siellä kuivuu päivän aikana.
Olisiko ennen vanhaan myös papiljottikampaukset vieneet aikaa. Äitini piti niitä koko illan ja joskus myös yön, hiusten oli oltava aivan kuivat muuten kihara ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs natural se sitten on, jos sen laitto kestää seitsemän tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natural hair tarkoittaa ei-suoristettua (onko hair relaxingille muuten edes termiä suomeksi?) afrotekstuurista tukkaa. Lettikampausten tekeminen tuollaiseen tukkaan kestää.
Mulle tulee vaan mieleen (alkuperäinen) The Sims, jossa sain tuon selityksen aina, kun yritin pyytää jotain naapuria kylään. :(
Tuota lausahdusta on varmaan lähinnä käytetty joskus 1960-luvulla ja sen ajan elokuvista kyllä tuttu. Onhan se ollutkin siihen aikaan iso juttu, jos ei ole ollut suihkua ja hiuksetkin on pesty ja kuivatettu sen ajan hiustenkuivainkuomun alla kerran kuussa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin mystisesti niitä tarunhohtoisia leijonanharjoja ei kuitenkaan näy kovinkaan paljon katukuvassa. Pitkiä hiuksia kyllä, mutta sensaatiomaisen paksut on harvassa.
Mitkä ovat sensaatiomaisen paksut? Itse en pidä hiuksiani erityisen paksuina, vaikka kampaajani niitä paksuiksi väittää. Tänä aamuna kävin suihkussa klo 7 ja niin vain olivat kosteat vielä kolme tuntia myöhemmin. Kenen hiukset kuivuvat tunnissa? Tunnen muuten itse kaksi todella paksuhiuksista naista. Niin, ja omat hiukseni pidän aina tiukalla nutturalla, joten eipä erotu katukuvassa sekään.
Hiusten kunto vaikuttaa niiden kuivumisnopeuteen. Hyväkuntoinen hius lähes hylkii vettä ja kuivuu nopeasti, kun taas huonokuntoinen hius, jossa hiussuomut ovat auki, kuivuu kauan ja hartaasti. Näin ollen paksukin pitkä tukka voi kuivua nopeammin kuin ohut ja lyhyt. En tosiaankaan lähtisi kehuskelemaan hiusten kuivumisen hitaudella, niin kuin moni tässä ketjussa! :D
Jos joku sanoo noin, ajattelen, että se on koti-ilta, sauna, kylpy tms. Välillä tarvitsee taukoa menoista, ja hiustenpesu on hyvä syy :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natural hair tarkoittaa ei-suoristettua (onko hair relaxingille muuten edes termiä suomeksi?) afrotekstuurista tukkaa. Lettikampausten tekeminen tuollaiseen tukkaan kestää.
Hiusten pesustahan tässä on ollut kyse eikä mistään kampaamohoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, tunnenkin erään pariskunnan, joka aina heittää tällaisia syitä.
"Ei päästä tänään kun pitää imuroida"
"Ei päästä, kun roskat täytyy viedä"
"Eihän me nyt tänään ehditä mihinkään, kun lakanat on vaihdettava"En käsitä, ei varmana mene koko päivää.
Voi että sinä olet sitten hidas.
En ihan niin hidas kuin sinä kultaseni, kun meni sarkasmikin niin kovaa ohi, että ihan humahti ;)
Sitte on meitä, joilla se on pitkänä ollessaan vielä aamulla niskasta kostea jos on pessyt illalla ja käy nukkumaan. Mä teen aina niin eikä hiukset onneksi koskaan näyttäneet möröltä =D