On se kiva, kun ihmiset paukkaa kysymättä koirapuistoon, vaikka siellä on vieras koira tai ei laske koiraa irti. ov
Meillä on 3,5v leikkaamaton uros, tulee loistavasti toimeen pentujen, narttujen ja leikattujen uroksien kanssa. Ollaan myös oltu useampienkin vieraiden leikkaamattomien aikuisten uroksien kanssa ja voisko sanoa, että 8/10 kerrasta homma on mennyt hyvin, ei ole ollut mitään rähinää ym. Loput ovat olleet sitten erittäin pahasti dominoivia uroksia ja yrittäneet esim. selkään (tuota tuo ei hyväksy leikkaamattomilta uroksilta, huomauttaa ensin ja jos ei usko, niin sitten rähähtää, mutta ei yritä purra tms.) tai muuten haastaneet tappelemaan (esim. patsastelemalla ja/tai tuijottamalla tms.).
Oltiin tänään puistossa ja odotettiin kaveria, kun portista paukkasi sisälle yksi venäläis pariskunta teinikoiran kanssa, mitään kysymättä, että saako tulla tms. Ei siinä mitään, meidän koira ei tuosta ensin välittänyt paskaakaan, mutta omistajat eivät laskeneet koiraa ollenkaan irti vaan pitivät tuota pitkässä fleksissä.
Meidän koira meni haistelemaan ja tuo toinen rupesi tuijottamaan jäykistellen (lähinnä sen takia, että hihna oli liian kireällä ja koira ei päässyt enää yhtään lähemmäs, vaikka olikin jo meidän koiran kuonossa kiinni). Yritin monta kertaa sanoa, että ottakaa se hihna IRTI nyt HETI, ettei tule rähinää tai tappelua, koska teidän koiran asento on nyt aika "uhkaavan" näköinen! Mutta ei...
Ja niinhän siinä sitten kävi, että meidän koira päätti näyttää tuolle närhen munat, kun tunkee iholle haastamaan. Missään nimessä tuo ei käynyt tappo meiningillä tai vastaavasti päälle vaan kyseessä oli pieni kahahka, johon tuo toinenkin sitten päätti vastata. Ja kummallekkaan ei käynyt mitään.
Ja ennen kun joku alkaa "huutamaan", että mun vika ja meidän ei pitäisi käydä ollenkaan puistossa tuollaisen koiran kanssa jne. Niin vika oli kyllä kummassakin omistajassa, ei pelkästään meidän koirassa ja minussa. Minä sen takia, että en älynnyt avata HETI suuta ja sanonut heti, että koira IRTI ja kysynyt, että minkä ikäinen uros ja varoittanut, että jos on kovinkin päälle käyvää sorttia, niin tämä ei ehkä siitä tykkää. Ja nuo toiset omistajat puolestaan sen takia, että eivät kysyneet, että saako tulla vaan paukkasivat suoraan sisälle ja pitivät koiran hihnassa.
En tiedä miten muissa kaupungeissa nuo puistoilu säännöt menevät, mutta täällä päin on kyllä tapana kysyä, että saako tulla, jos puistossa on yksikin vieras koira.
Kommentit (156)
Öö, miksi pitäisi kysyä lupaa. Koirapuistoon ei tuoda hulluja koiria ja se olet sinä, joka sieltä poistuu, jos arveluttaa tuleeko toimeen.
Olen kuvitellut, että koirapuistoon mennään vain sellaisten koirien kanssa, jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen. Luvan kysyminen puistoon tullessa kuullostaa lähinnä oudolta.
Ei tulisi mieleenkään kysyä koirapuistoss, että saako tulla? Oletan, että koirapuistossa käy koiri, jotka tulevat toisten koirien kanssa toimeen. Eihän sitä nyt hitto leikkipuistossakaan kysyyä muilta äideiltä, että saako tulla ja antaako lapsesi minunkin lapseni leikkiä täällä? :D se jättää tulematta, jonka koira ei osaa käyttytyä.
Ei oo ikinä kukaan multa kysynyt että saako tulla koirapuistoon enkä kysy itsekään. Lähden pois jos koirani aiheuttaa ongelmia tai jos muiden koirat aiheuttavat ongelmia ja omistajat eivät tajua lähteä.
Paljonhan tossa meni päin vittua mutta ei mun mielestä tarvitse kenenkään kysyä että saako tulla. Joskus on joku huudellut jo kaukaa että odota vähän lähden pois kun nämä koirat sekoaa vieraista ja se on ihan kivasti tehty ja mun mielestä näin pitääkin tehdä. Mut en rupea jokaiselta kysymään vaan oletan että se, jonka koira voi olla ongelma, ilmoittaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo koiraa enkä tiedä koirista mitään, mut siis jos on julkinen koirapuisto, niin miksi pitää kysyä, että saako tulla? Onks siihen ok vastata että ei saa?
Niinku hei me oltiin täällä enstex 😈😂
Joo siis koirapuistoon saa tulla. Jos sinulla on epäluotettava koira urosten kanssa, sinä lähdet pois, kun näet muiden tulevan. Minun koirani ei tule toimeen kaikkien urosten kanssa, joten koirapuistoissa emme käy.
Koirapuistot ovat muutenkin helvetillinen keksintö
Ei koirapuistoon tarvii kenenkään lupaa, ei se oo sun aluettas vaikka oisitkin siellä ekana. Jos oot epävarma koirastas, niin ainahan voit lähtee, kun joku muu tulee tai vaihtoehtoisesti kouluttaa koiraas sietämään muita uroksia paremmin.
En mä ainakaan kysy koskaan lupaa, mutta arvioin itte kannattaako sinne mennä..
No sillä lailla. Pitihän se arvata, että MINÄ olen se PASKA OMISTAJA, jolla ei ole mitään asiaa puistoon ja meidän koira on ihan paska. Ihanko oikeasti te paukkaatte puistoon kysymättä saako tulla? Edes antamatta mahdollisuutta siihen, että puistossa oleva koirakko saa mahdollisuuden poistua?? NIINKÖ?
Vaikka onkin julkinen paikka, niin kyllä on kohteliasta kysyä saako tulla!
Ja kyllä, jos on tilanne ettei saa tulla (= koira ei tykkää samasta sukupuolesta ollenkaan, koira on esim. arka ja pelkää vieraita yli-innokkaita koiria ja saattaa sen takia esim. purra/näykkäistä, koira ei tykkää pennuista/yli-innokkaista teinikoirista, ei osaa leikkiä pienten kanssa (esim. koira on koko jätti), what ever), niin kyllä siinä on soveliasta sanoa, ettei saa nyt tulla. Ja jos joku siitä vetää herneet nenään, niin se on voi voi. Kyllä KAIKILLA pitäisi olla mahdollisuus puistoiluun. Ja enpä usko, että mikään koira tulee ihan joka ikisen vieraan koiran kanssa toimeen...
Joku vetäisi leikkipuisto kortin esille. Et ole tosissasi.
Ja mitään rähähdystä EI OLISI tapahtunut, jos koira olisi HETI LASKETTU IRTI hihnasta! Jos osaisitte lukea..
Vierailija kirjoitti:
Öö, miksi pitäisi kysyä lupaa. Koirapuistoon ei tuoda hulluja koiria ja se olet sinä, joka sieltä poistuu, jos arveluttaa tuleeko toimeen.
Jep, mutta kun kysytään ensin, voidaan jo varautua siihen, että joutuu lähtemään, jos sinne on toinen sekopää tulossa.
t. ei-ap
Vierailija kirjoitti:
No sillä lailla. Pitihän se arvata, että MINÄ olen se PASKA OMISTAJA, jolla ei ole mitään asiaa puistoon ja meidän koira on ihan paska. Ihanko oikeasti te paukkaatte puistoon kysymättä saako tulla? Edes antamatta mahdollisuutta siihen, että puistossa oleva koirakko saa mahdollisuuden poistua?? NIINKÖ?
Ja kyllä, jos on tilanne ettei saa tulla (= koira ei tykkää samasta sukupuolesta ollenkaan, koira on esim. arka ja pelkää vieraita yli-innokkaita koiria ja saattaa sen takia esim. purra/näykkäistä, koira ei tykkää pennuista/yli-innokkaista teinikoirista, ei osaa leikkiä pienten kanssa (esim. koira on koko jätti), what ever), niin kyllä siinä on soveliasta sanoa, ettei saa nyt tulla. Ja jos joku siitä vetää herneet nenään, niin se on voi voi. Kyllä KAIKILLA pitäisi olla mahdollisuus puistoiluun. Ja enpä usko, että mikään koira tulee ihan joka ikisen vieraan koiran kanssa toimeen...
Ja mitään rähähdystä EI OLISI tapahtunut, jos koira olisi HETI LASKETTU IRTI hihnasta! Jos osaisitte lukea..
Et sanonut, ymmärsivätkö nämä venäläiset edes, mitä puhuit niille. Vaikutti siltä, että seisoivat paikoillaan mihinkään reagoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei koirapuistoon tarvii kenenkään lupaa, ei se oo sun aluettas vaikka oisitkin siellä ekana. Jos oot epävarma koirastas, niin ainahan voit lähtee, kun joku muu tulee tai vaihtoehtoisesti kouluttaa koiraas sietämään muita uroksia paremmin.
EN ole epävarma koirasta. Kuten sanottu, yleensä on mennyt hyvin. Mutta jos toinen leikkaamaton uros rupeaa kukkoilemaan tai yrittää selkään, niin sitä ei hyväksy. Ja miksi pitäisi sietää, jos toinen on koko ajan nylkyttämässä eikä usko ekasta varoituksesta? Ei tuo ole heti välittömästi hyökkäämässä toisen kimppuun raatelu meiningillä, kun toinen pääsee portista sisälle (niitäkin koiria on tullut nähtyä) Jos toinen uros ei kukkoile ym. niin ei ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko siis heti sanoa päältä päin, millaisia ne muut paikalla olevat koirat ovat että voit mennä kysymättä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole soveliasta sanoa, että ei saa tulla. Sinä lähdet, jos oma koirasi ei tule toimeen pentujen, yli-innokkaiden teinien kans, ei osaa leikkiä pienten kans tai mikä nyt syy sattuu olemaan.
Tämä oli taas hyvä muistutus miksen käy koirapuistoissa.
En tiedä ymmärsivätkö mitä sanoin.. Mutta kyllä sitä nyt pitäisi oman koiran kehonkieltä lukea edes verran, että huomaa koiran olevan jännittynyt jne.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis koirapuistoon saa tulla. Jos sinulla on epäluotettava koira urosten kanssa, sinä lähdet pois, kun näet muiden tulevan. Minun koirani ei tule toimeen kaikkien urosten kanssa, joten koirapuistoissa emme käy.
Miksi se koira on syypää, jonka päälle hyökitään? Jos viimeksi tulijan koira käy uhittelemaan, se saa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, jos on tilanne ettei saa tulla (= koira ei tykkää samasta sukupuolesta ollenkaan, koira on esim. arka ja pelkää vieraita yli-innokkaita koiria ja saattaa sen takia esim. purra/näykkäistä, koira ei tykkää pennuista/yli-innokkaista teinikoirista, ei osaa leikkiä pienten kanssa (esim. koira on koko jätti), what ever), niin kyllä siinä on soveliasta sanoa, ettei saa nyt tulla. Ja jos joku siitä vetää herneet nenään, niin se on voi voi. Kyllä KAIKILLA pitäisi olla mahdollisuus puistoiluun.
Ei se valitettavasti noin mene. Jos koirasi ei tule toimeen muiden kanssa, et voi sillä verukkeella varata puistoa itsellesi, tai päättää ketä sinne saa silloin tulla. Tai no voit, jos satut omistamaan kyseisen puiston. Julkisiin puistoihin sinulla tai kellään muullakaan ei ole sananvaltaa.
Menihän tuossa siis asioita pieleen. Mutta etkö tosiaan tiennyt urosta ottaessasi (ja päättäessäsi jättää leikkauttamatta), että se mitä todennäköisimmin EI tule tulemaan toimeen kaikkien kanssa? Ja että tämä voi aiheuttaa joitakin rajoitteita teidän puistoiluille?
Mulla ei oo koiraa enkä tiedä koirista mitään, mut siis jos on julkinen koirapuisto, niin miksi pitää kysyä, että saako tulla? Onks siihen ok vastata että ei saa?