Päätettiin sitten ostaa asunto yliopisto-opinnot aloittavalle nuorellemme
Vuokra-asunto on kalliimpi ratkaisu ja lisäksi vuokrakämpässä maksaa muiden seiniä eikä omia. Jos nuori lähtee vaihto-opiskelijaksi, asunnon voi vuokrata pois siksi ajaksi, ja sitten myöhemmin se toimii sijoitusasuntona.
Kommentit (58)
Porvoossako on yliopistojen pääsykokeet jo ollu ja tulokset tullu?
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalinta?
Erittäin hyvä ajatus niin minäkin teen sitten,kun lapset sen ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalinta?
porvoossa on vissiin todistuksetkin jo saatu
Onko teillä varaa ostaa kaikille lapsille omat asunnot?
No mitäs siitä? Vai odotitko jotain hyökkäystä täällä? Ihan hyvä sijoitus teille varmasti.
Minkä valinnan tulokset on jo julkistettu?
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunto on kalliimpi ratkaisu ja lisäksi vuokrakämpässä maksaa muiden seiniä eikä omia. Jos nuori lähtee vaihto-opiskelijaksi, asunnon voi vuokrata pois siksi ajaksi, ja sitten myöhemmin se toimii sijoitusasuntona.
Huono trolli 0/5
Suurin osa vanhemmista taitaa tehdä nykyisin noin. Asunto on aina hyvä sijoitus. Meillä ei ollut mahdollisuutta, kun esikoisemme aloitti opiskelun kolmisen vuotta sitten, muuten olisimme ilman muuta ostaneet sijoitusasunnon. Tytön opiskelukavereista varmaan puolella on vanhempien omistama asunto ja parilla ihan omakin. Ei kai sitä ole tarkoituskaan opintovuosien aikana maksaa, mutta mieluummin jokainen maksaa omaa kämppää kuin muiden.
Kyllä minä olen ajatellut pojille opiskeluasunnon ostaa kun tulevat siihen ikään. Meillä on lapsilla yli 5v ikäeroa ja olen ajatellut, että jos hoitaa asiansa kunnollisesti ja tunnollisesti saa asua ilmaiseksi korkeakouluopintojen norminmukaisen ajan. Jos haluaa tehdä muita ratkaisuja niin tekee sitten. Katsotaan miten käy, asiasta en kyllä hiisku ennen kuin on opiskelupaikka valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ajatellut pojille opiskeluasunnon ostaa kun tulevat siihen ikään. Meillä on lapsilla yli 5v ikäeroa ja olen ajatellut, että jos hoitaa asiansa kunnollisesti ja tunnollisesti saa asua ilmaiseksi korkeakouluopintojen norminmukaisen ajan. Jos haluaa tehdä muita ratkaisuja niin tekee sitten. Katsotaan miten käy, asiasta en kyllä hiisku ennen kuin on opiskelupaikka valmiina.
Asunto tulee siis vanhempien omistukseen, mutta siinä saa elää vuokratta.
Itseasiassa juuri seiniä asunto-osakkeenomistaja ei omistakaan! On vain "hallintaoikeus"... (:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vanhemmista taitaa tehdä nykyisin noin.
Missä pumpulissa oikein elät? Ei suurimmalla osalla vanhemmista ole varaa ostaa ylimääräistä asuntoa vain teinilleen juhlimista varten.
Ai nyt vasta ostitte?! Meillä on jo yksi velaton odottamassa ja toinen pari vuotta sitten ostettu, molemmat nyt vuokralla... Esikoinen seiskalla.
Noin mekin tehtiin, mutta sen omistimme me. Osto opiskelijan nimiin olisi ollut väärin neljää muuta lastamme kohtaan. Heistä yksi asui siinä adunnossa myöhemmin. Sitten myimme sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalinta?
porvoossa on vissiin todistuksetkin jo saatu
Tai sitten on kuin meidän poika. Yliopistossa on opiskelupaikka jo valmiina ollut odottamassa vuoden verran. Viime vuonna haki ja pääsi lääkikseen, mutta päätti käydä intin ensin kun koki että on karmeeta lähteä sitten melkein kolmekymppisenä alle kaksikymppisten sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kateus on kyllä kauhia juttu!
Päinvastoin todella näppärä juttu. Sillä voin aina kuitata kaikki sinua kritisoivat eikä tarvitse lainkaan perustella väittämiään vaan kunhan heittää "olet kateellinen"
Ja tämän pitäisi kiinnostaa, koska...?