Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten loihtia edullinen mutta tyylikäs vappu menu ? Help ! Miehen kollega perheineen tulossa kylään.

Vierailija
29.04.2016 |

Voi olla periaatteessa kaikki kylmiä alkupala tyyppisiä juttuja, mutta grillikin on viritetty jos jotain makkaraa tarvitaan...Miten hoitaisi halvalla mutta tyylillä ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti itse tehtyä perunasalaattia vaikka Jamie Oliverin reseptillä: http://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/new-potato-salad-with-shallots-parsley-and-vinaigrette/ Espanjalaisia varhaispottuja oli kaupassa alle euron kilo, muutkaan ainekset eivät paljoa maksa ja lopputulos on ihan toista luokkaa kuin valmissalaateissa.

Vierailija
2/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse munkkeja

Salaatteja, avkadosalsaa, maissilastuja, rigsejä tai nyhtöpossua. Leitä ribsit ensin ja grillaa lopuksi. Tai tee itse nyhtöpossuun pitaleipiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan vastauksia 1 ja 2. Lisäksi tee täytettyjä kananmunan puolikkaita. Kananmunat ei paljoa maksa ja täytettä niihin ei hirveesti mene. Mutta on hyvä ja tyylikäs lisä ;)

Vierailija
4/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkamunkit on kivaa vaihtelua vappupöytään. Nyt alkaa parsakin olla sesongissa, sitä voi grillata / paistaa grilliruoan kylkeen. Tai tehdä voitaikinasta parsapiirakan. :)

Katkarapurieskarullat, suolainen piirakka, kylmäsavulohitäytteiset ruisnapitkin voisivat toimia. Täytteen voi tehdä edullisemmin käyttämällä kinkkua tai muuta vastaavaa. :)

Vierailija
5/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkkäriksi voisi tehdä sitruunamarenkikakkua tai sitruunaista juustokakkua, vähän raikkautta ja keväisytttä mukaan. :)

Vierailija
6/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännä paska pöytää ja väitä munkeiksi! Halvaksi tulee. Veloita ovella pääsymaksua 5e, ja lapsilta 2e. Jäät voitolle!

Hanavettä vielä pulloon niin homma on valmis! Ole hyvä! Ei kestä kiittää!

Vierailija
7/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin pystyyn hampurilaisbileet. Itsetehdyt jauhelihapihvit, sämpylöitä tai vaikka pitaleipiä, muutamaa erilaista majoa (mielellään itse maustettuina/tehtyinä), tuoreita kasviksia, marinoituija punasipuleita ynnä muita tykötarpeita. Hampurilaiset ovat kovassa nosteessa ja jos halutaan rentoa ruokaa, niin ne sopivat mielestäni hyvin, kunhan täytteissä on vähän ajatusta ja uusia makuja. Kyytipojaksi laadukkaita oluita. 

Vierailija
8/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pistäisin pystyyn hampurilaisbileet. Itsetehdyt jauhelihapihvit, sämpylöitä tai vaikka pitaleipiä, muutamaa erilaista majoa (mielellään itse maustettuina/tehtyinä), tuoreita kasviksia, marinoituija punasipuleita ynnä muita tykötarpeita. Hampurilaiset ovat kovassa nosteessa ja jos halutaan rentoa ruokaa, niin ne sopivat mielestäni hyvin, kunhan täytteissä on vähän ajatusta ja uusia makuja. Kyytipojaksi laadukkaita oluita. 

Samahan toimii hodareillakin. Mun mielestä sekin on aika nosteessa nyt? :)

Tuli myös mieleen, että edellisiltana uuniin laitettu pulled porkikin on hyvää ja sen voi tehdä halvimmista possun osista, ei siis edes maksa paljoa. :)

Vierailija
9/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ideat kerrassaan. Kiitos ! Tuota pulled porkia en ole tehnyt mutta siis possun kantturaa pitkäksi aikaa uuniin ja sillä hyvä? 

Googletanpa ohjeita. Samoin tuo itsetehty perunasalaatti on aivan huippuhyvää oli vappu eli ei. 

Vierailija
10/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ideat kerrassaan. Kiitos ! Tuota pulled porkia en ole tehnyt mutta siis possun kantturaa pitkäksi aikaa uuniin ja sillä hyvä? 

Googletanpa ohjeita. Samoin tuo itsetehty perunasalaatti on aivan huippuhyvää oli vappu eli ei. 

Mielellään mahdollisimman rasvainen osa possua. Siihen käy hyvin esim. lapa tai kassler. Googlella löytyy hyviä ohjeita, me ollaan tehty Isyyspakkauksen ohjeella, joskus muokattu sitä Pirkan ohjeen mukaan.

Vierailija
11/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee aivan ihania napostelutikkuja! Osta kilo emmental-juustoa, leikkaa se sopivan kokoisiksi kuutioksi. Yksiin tikkuihin laitat vaikka lihapullan puolikkaan ja juustopalan, toiseen nakkipalan ja juustoa ja kolmanteen viinirypäleen ja juustoa. Tuosta tekee vaikka kuinka paljon, mahtaa miehesi kollegan ja hän perheensä leuka loksahtaa, kun näkee täyden herkkupöydän!

Vierailija
12/14 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavukala salaattia +fetaa. Lihapullia, muusia, kasviksia kermakastikkeella ja makkaraa grillille. Varmaan parilla kympillä irtoaa vappuruoat.

Vierailija
13/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskikset

Vierailija
14/14 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakki pökäleet grilliin uusien perunoiden kanssa , tomaattihilloketta .Vihersalaattia öljyn kanssa. Juustoa hillon kanssa. Kermavaahdolla ja hillolla täytetyt munkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi