Saimme kutsun lapsettomiin häihin :/
Lähisukulainen on menossa naimisiin toisella puolella maapalloa ja tänään tipahti hääkutsu postilaatikosta.
Vaikka olemmekin jo puhuneet ja keskutelleet morsiamen kanssa, että meidän perheemme osallistuu häihin yhden aikuisen voimin, tuntui silti surulliselta lukea kutsusta että lapsia ei heidän häihinsä kaivata :(
Morsian on sanonut että he haluavat tärkeästä päivästään niin täydellisen, etteivät halua tilaisuuteen lapsia riehumaan ja huutamaan.
Toivottavasti sitten joskus kun heillä on omia " pieniä kullannuppuja" joku lähettää heille samanlaisen kutsun!
Minun sydämeeni ainakin kyllä tuli nyt pieni viilto :(
Tai ehkä olen vaan taas liian herkkä tällaisiin asioihin...
Kommentit (14)
Jos mä saisin kutsun lähteä ilman tuota (rakastakin rakkaampaa) lasta maapallon toiselle puolelle lapsettomiin häihin, olisin vaan iloinen vaihtelusta.
Ei lapsia joka paikkaan voi ottaa mukaan. Varsinkaan kun eivät tahdo osata enää käyttäytyä... tai ihan miten vain. Mutta joka tapauksessa tuosta ei saa loukaantua. tai sitten oma häpeäsi.
Me menemme naimisiin ensi vuonna, ja meillä on pieni lapsi (siis nyt 2v.). Silti hääjuhlaan ei lapsia kutsuta. Haluamme niistä aikuisten juhlat (mikä ei suinkaan tarkoita pelkkää ryyppäämistä).
Nyt keväällä on tiedossa sukulaisen häät, ja tämä sukulainen suorastaan vaati ottamaan lapsen mukaan. Kiukuttaa jo etukäteen, mutta kunnioitan morsiammen toivetta. Olisin halunnut mennä jatkoille ym. mutta ei lapsen kanssa onnaa (ja ei, hoitajaa eikä hoitopaikkaa ole lähettyvillä).
Joten turha nipottaa muiden hääjärjestelyistä.
...ei heidän 3 nuppuaan kutsuttu. Mieti miten paljon esim. häät maksavat ja mitkä on paikkojen suhteen rajoitteet. Meillä oli 170 vierasta, jos kaikki olisivat ottaneet lapsensa vielä mukaan niin vieraita ja tuolipaikkoja olisi pitänyt olla 200!!!
En ollut siihen aikaan missään tekemisissä ystäväni lapsien kanssa, miksi kutsuisin tuntemattomia häihini? Enhän kutsu myöskään ystävieni vanhempia! Ole nyt viisas ja älä sano asiasta mitään ainakaan niin että kulkeutuu morsiamen korviin.
Nauti lapsistasi omalla ajallasi ja anna muiden juhlia kuten haluavat!
PS: meillä on nykyään omia lapsia, silti en vie heitä häihin mitkä on tarkoitettu aikuisille! Ne ovat hääparin juhlat, eivät lastenkutsut.
seurojentalolle syömään karjalanpaistia, juomaan huonoa kotiviiniä ja tanssimaan humppaa.
Mieluummin vietetään kesäviikonloput mökillä.
Aikuisia oli noin sata ja lapsia olisi ollut noin 5o. En halunnut sinne lasten meuhkaamista. En halunnut, että vanhemmat siellä lähinnä keskittyisivät lastenhoitoon ja heille tapojen opettamiseen. En halunnut mitään lastenjuhlia järjestää. Halusin olla áikuisten juhlassa, vaikka alkoholia ei tarjottukaan. Lisäksi 50 lasta ei olisi mahtuneet juhlapaikkaamme ja kamala hintalisäkin olisi tullut.
Myönnän, että nyt harmitti, kun nelivuotiaani ei päässyt setäni hautajaisiin, vaikka läheinen olikin, kun sinne ei kutsuttu kuin lapsenlapset. ymmärrän heitä toki silti.
Ja ei todellakaan ole edes ollut tarkoitus mennä järjestelyitä arvostelemaan morsiamelle tai muillekaan lähisukulaisille.
Tiesin etukäteen, ettei lapsia kutsuta ja siksi yllätyinkin, kun reagoin niin tunteellisesti luettuani asiana " mustaa valkoisella" .
Minusta lapset ovat osa elämää, kuten häätkin. Mutta niinkuin jo sanoittekin, jokainen saa onneksi järjestää häänsä niinkuin haluaa (ja on varaa).
ap
Itse en viime vuonna nauttinut sukulaiseni häistä, kun koko aika meni oma taaperon vahtimiseen ja käytöstapojen opettamiseen. Lähes koko juhlan sitten vietimmekn ulkosalla ettei lapseni häiriköi muiden juhlapuheita.
Itse menemme kesällä naimisiin ja sukulaisten lapset ovat juhliin tervetulleita. Juhlat pidetään omassa kodissamme, johon vuokraamme ison juhlateltan pihalle ja lapset saavat leikkiä pihalla esim. erilaisia pelejä tai vaikka katsoa sisällä elokuvia. Tarkoitus olisi saada sekä aikuiset että lapset viihtymään , ilman ravintolahäiden tiukempaa protokollaa.
Ohjelmaa keksitään vain lapsille. Aikuiset saavat sitten vapaasti keskittyä grillin antimiin, saunomiseen ja seurustejuomiseen.
Ei mene koko ilta lasten paapomiseen ja jatkoilla voi ottaa vähän alkomahoolia ja juhlia myöhään ;)
Meidän häissä oli lapsia ja he mm. hajottivat kameroita, repivät huntuani ja vetivät kampaukseni auki ja yksi jahtasi minua (ja valkoista pukuani) möhnäisen suklaakonvehdin kanssa.
Eli lapsettomat häät on erittäin jes.
Halusin, että he koko juhlan ajan keskittyvät ihailemaan minua ja kadehtimaan kallista sormustani ja upeaa pukuani.
...Olen kerran ollut " lapsettomissa" häissä, itselläni ei ollut silloin vielä lapsia. Morsian (hyvä ystäväni) vouhotti koko kevään, että meidän häistä tulee aivan täydelliset. Hän jätti kutsumatta kaikki epämieluisat henkilöt (liian köyhät, liian rumat, liian vanhat, lapset...). Kaikki kutsutut saivat moneen kertaan kuulla täydellisyystavoitteista. Arvatkaapa millainen oli tunnelma. Kaikki oli NIIN teennäistä, kaikki olivat vaivautuneita. Vieraat lähtivät kotiin heti, kun kehtasivat. Moni tuli vaan kirkkoon.
Ikää 30-45 v. Vielä parempi, jos on kaunis, ei täysin absolutisti, omaa komean puolison, on hyvässä ammatissa ja on suustaan näppärä.
sukulaishäitä. Miten selität 7-vuotiaalle, että ei pääse mummojen ja mammojen kanssa mukaan?
Meillä jää menemättä, kun potentiaaliset lapsenhoitajat (=mummot sun mammat) on siinä samoissa häissä.
Jos kaverit kutsuu ilman lapsia, ymmärrän hyvin, koska lapset eivät kuulu heidän sukuunsa.
Mutta muuten: suku on paras!
Tiesitkö että osa äideistä ja isistäkin haluaa joskus juhlia ilman lapsia? Minusta on todella ikävää valittaa muiden häistä. Järjestäkää te sellaiset kuin haluatte ja kunnioittakaa muiden toiveita omissa häissään.
Itse halusin häihimme kaikki perheet kokonaisina, mutta makunsa kullakin. Kirjoitit ilkeään sävyyn mielestäni.