Äiti + 4 lasta
Palkkatulot: 1300 netto
Lapsilisät: 490€ + yh lisä 195€
Elatusapu: 620€
Yht. 2605€.
Meneekö näin?
Jotenki pelottaa ettei mene. Kyllä tuolla pärjää, ei sillä. Mutta joudun ottamaan lainaa autoa varten ja jos mies ei suostu jäämään taloon johon on lainat niin joudun maksamaan lainaa ja asumisen kulut, vakuutukset jne.. Auton kaikki kulut jne.. Kertokaahan yh:T miten olette pärjänneet. Saako asumistukea mukamas koko melkeen vuokran verran? Laskurin mukaan 720€ vuokraan saisi n. 670€ tukea?
Ja kaikille "siellä yks yh äiti taas ruikuttaa ja tukia pitäisi vaan saada.. Tuet pyörii ja eurot vilkkuu silmissä..yhyy yhyy mitäs teit lapsia" tiedoksi: En ole tukien perässä! Palkkatyössä käyn, itse omat lapseni kasvatan ja maksan kulut omasta pussista! Mies toivottavasti hoitaa oman osuutensa! Jos ei hoida nii oma on häpeänsä!
Yksinhuoltajuus on rankka laji! Kokeilkaa itse ja ruikuttakaa sitten!
Kommentit (12)
No mulla samat muuten, mut nettotulot 3000. Pärjätään ok. En saa tukia.
Tigermom!! kirjoitti:
Palkkatulot: 1300 netto
Lapsilisät: 490€ + yh lisä 195€
Elatusapu: 620€
Yht. 2605€.Meneekö näin?
Jotenki pelottaa ettei mene. Kyllä tuolla pärjää, ei sillä. Mutta joudun ottamaan lainaa autoa varten ja jos mies ei suostu jäämään taloon johon on lainat niin joudun maksamaan lainaa ja asumisen kulut, vakuutukset jne.. Auton kaikki kulut jne.. Kertokaahan yh:T miten olette pärjänneet. Saako asumistukea mukamas koko melkeen vuokran verran? Laskurin mukaan 720€ vuokraan saisi n. 670€ tukea?Ja kaikille "siellä yks yh äiti taas ruikuttaa ja tukia pitäisi vaan saada.. Tuet pyörii ja eurot vilkkuu silmissä..yhyy yhyy mitäs teit lapsia" tiedoksi: En ole tukien perässä! Palkkatyössä käyn, itse omat lapseni kasvatan ja maksan kulut omasta pussista! Mies toivottavasti hoitaa oman osuutensa! Jos ei hoida nii oma on häpeänsä!
Yksinhuoltajuus on rankka laji! Kokeilkaa itse ja ruikuttakaa sitten!
En usko että saisit noilla tuloilla tuon asumistuen. Jos palkkasi nettona 1300€ niin mitä on bruttosi, 1700€? Asumistuki lasketaan bruttotulojen mukaan.
Laskin tuon bruttotulot mukaan ja laskuri ilmoittaa että asumistukea maksetaan 725€ , hyväksytyiksi asumiskuluiksi laskettiin 905€.
Jotenki tuntuu oudolta.. Hyvähän se olisi saada mahd.paljon mutta jos nyt haen ja saanki jotain 200€ niin toi laskuri joutais mäkeen.. No se selviää kun haen, ei muu auta..
Ei oo palavaa rakkautta eikä edes sitä hyvää liittoa. Miehellä joku kriisi. Haluaa vapautta ja omaa aikaa. Asiaa ei helpota se että se toitottaa sitä lasten kuullen. Että me muut ollaan aina sotkemassa ja rikkomassa ja sekoittamassa HÄNEN tavaroita ja elämää. Hän on itse uhkaillut lähteämonet kerrat, lastenki kuullen. Selaillut vapaana olevia vuokra-asuntoja netistä jne. Ja kun sitten rupean puhumaa eroon liittyvistä asioista, alkaa hänen puolelta satelee sydämmiä ja kukkasia.
Olen niin väsynyt!
Lapset oireilee ja olen päättänyt että kun seuraava "te teette kaiken väärin, muutan pois" kohtaus tulee, niin mehän sitten lähdetään että herra saa rauhan!
Sanot miehelle että jos kerran vielä sanoo että olette häriöksi/pilannut hänen elämänsä, otat eron ja annat lapset miehen riesaksi. Kyllä loppuu puheet.
Asumistuessa on nykyään 300 euron ansiotulovähemnys. Mun bruttopalkka on 2200 ja saan asumistukea 330 euroa. (minä ja kaksi lasta).
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko erota? Jos avioliitto on muuten hyvä, mutta et tunne palavaa rakkautta yms. jotain muuta yhtä tyhmää, niin unohda ero!
Rahan takia pitäisi roikkua huonossa suhteessa? Säälittävää. Onneksi joillain sentään on vielä selkärankaa ja halua ottaa vastuu omasta elämästä.
Hyvä, että ajattelet lastesi hyvinvointia! Tuollainen jatkuva eron pelko on kauhean kuluttavaa lapsille (ja vanhemmille). Eli jos mies ei tokene kun kerrot lähteväsi, niin lähdet vaan. Yhteinen koti myyntiin (kumpikaan ei sinne jää niin saat parhaan hinnan ja pääset tuosta lainasta ja kuluista eroon) ja jos olette aviossa niin ositushan vielä muuttaa tilannetta.
Kyllä nuo tuet pitävät paikkansa.
Itse teen 6h työpäivää (lasten takia) ja saan asumistukea myös.
Vuokran ja muiden "hyväksyttävien" menojen jälkeen meille jää kuukaudessa rahaa 40e enemmän kuin minimitoimeentulotukiraja.
Jos kuussa tulee ekstramenoja vaikkapa poliklinikkalasku ja lääkekuuri, ylitämme toimeentulotukirajan, mutta tilanteen pitäisi olla jatkuva, jotta saisimme tt-tukea. Lasten harrastuksiin tai tarvikkeisiin en saa harkinnanvaraista tt-tukea, koska emme ole vakiasiakkaita.
Kuulostaa hassulta että joku on ihan kateellinen tästä "hulppeasta" rahamäärästä. Ruokaa ja vaatteita kuluu - valtaosa vaatteista on käytettyjä. Yksi elokuvakäynti koko perheelle maksaisi helposti 5*13e eli 65e, plus matkat viidelle ja herkut viidelle siihen päälle.
Kyllä saa ostaa polkupyörät, sukset, luistimet jne. käytettynä, kullakin lapsella on vain yksi maksullinen harrastus. Ulkomailla ei käydä.
Joskus itkettää kun toiset suunnittelevat että luokkaretkirahastoon jokaiselta lapselta maksettaisiin 40e/kk - meidän tapauksessamme se tarkoittaisi 160e/kk. Haluaisin tarjota lapsilleni paljon parempaa.
Tässä nyt kateellisille tunnustettakoon, että olen aivan rättiväsynyt, jatkuvalla ylikuormituksella ja oman ajan tarpeessa (isäviikonloppuja lapsillani ei ole). Itse en muuten tupakoi tai käytä alkoholia, että rahaa ei semmoisiin mene.
Minkälaista palkkaa saat? Mietityttää tosiaan että pärjääkö jos ottaa lainaa autoon. Auton lainan lyhennys, vakuutus, kasko( bonuksia ei yhtään kun autot miehen nimissä ja bonuksilla) . Mies ilmoitti erään kohtauksensa aikana että autot on hänen, hän myy toisen ja pitää toisen. Ei anna mun nimii autoa ellen maksa. No en maksa!
Onko pakko erota? Jos avioliitto on muuten hyvä, mutta et tunne palavaa rakkautta yms. jotain muuta yhtä tyhmää, niin unohda ero!