Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä todennäköisyydellä lievä hermopinne leikataan?

Vierailija
28.04.2016 |

Mulla on siis todettu toisessa kädessä lievä hermopinne, tästä puhutaan myös nimellä rannekanavaoireyhtymä. Tähän mennessä on kokeiltu ilman reseptiä ja reseptillä saatavat särkylääkkeet, hermokipulääkkeet, yölasta, kortisonipiikki ja fysioterapia. Mikään näistä ei ole auttanut ja tuntuu, että oireet vaan pahenee.

Tämän hermopinteen takia saan yöllä nukuttua korkeintaan 3 tuntia ja tuonkin lyhyissä pätkissä, koska ensin heräilen vähän väliä käden puutumiseen ja särkyyn ja lopulta särky on niin kovaa, ettei enää saa nukuttua. Vuodenvaihteesta nukkuminen on ollut näin huonoa ja nyt on todella paljon fyysisiä oireita, jotka johtuvat mitä ilmeisimmin univelasta. Lisäksi hermopinteen takia kädestä pettää ote ihan yllättäen ja fysioterapian alkamisen jälkeen käsi on alkanut särkeä myös päivällä.

Olen tällä hetkellä sairaslomalla, ollut noin 2kk univelan ja käden otteen pettämisen takia. Olen käynyt julkisen puolen ortopedillä, joka on sanonut, ettei kättä leikata, koska hermopinne on vaan lievä. Oireet on kuitenkin kaikkea muuta kun lieviä ja haluaisin päästä mahdollisimman pian takaisin töihin.

Olen harkinnut mennä yksityiselle ortopedille, mutta onko mahdollista, että yksityinenkin ortopedi sanoo, ettei kättä leikata, koska hermopinne on vaan lievä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leikattu, vaikka en tuota kaikkea ole läpikäynytkään. Siitä on tosin jo kaksikymmentä vuotta aikaa. Sinuna menisin kyllä uudestaan lääkäriin, ethän sinä voi kokoaikaa olla saikullakaan.

Vierailija
2/3 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos ei yölasta auta. Itse pidin sitä sen kaksi kuukautta ja hiukan ylikin, tosin pidin lastaa aluksi töissäkin osan aikaa.  Minua taas hoidettiin aluksi niskapotilaana, mutta toi lastahoito auttoi.

Aiemmin minulla oli myös käden puutumista, ja todettiin hermopinne. Mutta sitten minulle tuli niskan välilevytyrä, joka myöhemmin ( meni liki vuosi) leikattiin. Ja samalla hävisi hermopinne vuosiksi. Näistä hermopinteistä on vaikea sanoa, missä se oikeasti on. Vaikka kuinka olisi tehty se testi. Välillä minulla käteen säteilevä kipu on lieventynyt kaulanrangan ja solisluun (rintapuoli, liki kaulaa) venytyksillä ja fysioterapialla. ja rintakehän "avaaminen" auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi