Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oysissa vasta synnyttäneet!

22.02.2006 |

Tuolta odotuspuolelta tulin kyselemään, että onko siellä edelleen se tilanne, että kotiin päästetään vasta kun vauva on 3vrk:n ikäinen?

Näköjään muissa sairaaloissa kotiin pääsee usein jo seuraavana päivänä, mutta mua ei oo ainakaan kummallakaan kerralla kotiutettu vasta kuin kolmen päivän jälkeen. Mielellään olisin kyllä lähteny jo aiemmin.

Nyt jo mietin näitä, vaikka synnytykseen on vielä n. 4kk... :)

mirju 23+3

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin nyt tammikuussa ja jouduttiin olemaan sairaalassa 5 päivää, kylläkin sen vuoksi että vauvalta seurattiin bilirubiiniarvoja. Mutta mitä huonekavereitakin oli niin kyllä ne olivat olleet sen useamman kuin 3 päivää. Tuntuu kaikilla olevan kova kiire sairaalasta pois, mutta itse viihdyin siellä liiankin hyvin ja voisin palata sinne vaikka heti. Ihan vain " Marru-86" tiedoksi että ei ne synnyttäneiden osastolla anna vastasyntyneille rintamaitoa, vaan se on Gefilus korviketta joka siis sekoitetaan jauheista. Itsekin luulin aluksi että se olisi luovuttajilta rintamaitoa, kun vauvalle annettiin sitä kun oma maito ei ollut vielä noussut. Mutta kun kysyin asiasta niin sanoivat että luovuttajia on tällä hetkellä niin vähän että luovutettu äidinmaito menee keskosille ensisijaisesti ja lasten teholle sillä siellä sitä tarvitaan kaikkein kipeimmin, sillä niin sanotusti normaaliin aikaan syntyneet lapset pärjäävät myös korvikemaidolla.Mutta siis näin:)

Vierailija
2/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jotku aina pääsee?Kuinka se käy ja pitkö siittä sit neuvolassa jo puhua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime maaliskuussa ei tosiaan päässyt ennen kuin vauva oli 3 vrk vanha. Kyselin lähdöstä jo aikaisemmin, mutta sanoivat että lääkäri ei tarkasta ennen kuin 3 vrk tulee täyteen. Onneksi meidän poika syntyi aamulla, joten ei tarvinnut odotella yhtään pitempään, kun se lääkärihän kiertää aina aamuisin, eli mun käsittääkseni jos syntyy illasta niin pitää odottaa siihen seuraavaan aamuun.

Vierailija
4/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pahoin pelkään, että siellä on tuo sama meininki edelleen. Mulle vaan on tosi rankkaa olla sairaalassa kun en osaa siellä oikein nukkuakaan... :(

Vierailija
5/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä vain 3 vrk:ta siellä piti minunkin olla :(.

Poikani syntyi perjantaina puoliltapäivin ja pois sairaalasta pääsin maanantai-aamuna n. klo 9.00. Oli tosi kurjaa, kun mielestäni olisin yhtä hyvin voinut lähteä vaikka sunnuntai-iltana, nyt meni turhan vuoksi maanantaistakin vrk maksu. Pelkkää rahastusta sanon minä ;-D (oli oikeesti, ainakin minun kohdallani :( )

Vierailija
6/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirju76:

Tuolta odotuspuolelta tulin kyselemään, että onko siellä edelleen se tilanne, että kotiin päästetään vasta kun vauva on 3vrk:n ikäinen?

Minä synnytin oyksissa lokakuussa, vauva syntyi sunnuntai-aamulla ja kotiin lähdin tiistai-aamuna. Yrittivät pelotella kaikella mahdollisella, mutta pidin pääni. Lastenlääkäri sanoi, että homma ok, kun lapsi söi ja oli hyvän kokoinen.

Näköjään muissa sairaaloissa kotiin pääsee usein jo seuraavana päivänä, mutta mua ei oo ainakaan kummallakaan kerralla kotiutettu vasta kuin kolmen päivän jälkeen. Mielellään olisin kyllä lähteny jo aiemmin.

Nyt jo mietin näitä, vaikka synnytykseen on vielä n. 4kk... :)

mirju 23+3

Vierailija
7/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kaverini tuli yhtäaikaa synnyttämään, ja vaikka toisen teki niin sekin oli 3 pvää... tämä siis vajaa 4kk sitten marraskuussa.

saahan sieltä ennenminki lähtä omalla vastuulla kai ...

Vierailija
8/10 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kakkosemme syyskuussa siellä. Lapsemme syntyi ilta kuuden aikoihin ja ennen puoltayötä olimme jo kotona eli on sieltä mahdollista

kotiutua nopeasti. Jos kaikki menee hyvin ja on neuvolassa jutellut ennemmin asiasta. Niin ja kyllä lääkäri tarkasti vauvan ennen kotiutumista normaalisti. Olipas mukava päästä heti kotiin omalle jääkaapille ja omaan sänkyyn. Nopea kotiutuminen oli koko perheelle hyväksi ja suosittelen sitä muillekkin!

Vierailija
9/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin lokakuussa sunnuntaina päivällä, kotiin pääsin keskiviikkona. Oli kyllä elämäni pisimmät kolme päivää! Mulle sanoivat heti synnytysosastolla että 3-5 päivää on normaali ensisynnyttäjillä, en sitten tiedä miten toissynnyttäjien kanssa.. :)

Vierailija
10/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan mielelläni olin sen kolme päivää vauvan kanssa siellä. Nimittäis jos jotain tapahtuu esim maito ei nouse niin saa rintamaitoa lapselle, vaikkakin pullosta. Jos on väsynyt lapsesta huolehditaan, että saa levähtää. Tarkkaillaan muutenkin lapsen terveyttä.Ruoka on valmista vaikka ei mitään herkkua, mutta kyllä sitä söi.

Hyvillä mielillä sitten läittiin kotiin, kun lapsi ja oman kunto oli tutkittu.

Kyllä siellä kotona kerkeää varmasti olla ihan tarpeeksi.

Mä olin ensin käynnistyksessä maanantaina ja tiistaina syntyi tyttö päivällä, kotia päästiin perjantaina. Mä olin siellä viisi päivää kaikkineen,mutta ihan hyvillä mielin. Sain levähtää, kun jos oisin heti mennyt kotia niin ei sitä olisi tullut levähdettyä.