Sinä, joka olet laihduttanut koko ikäsi: milloin aloitit?
Tuo toinen ketju eskari-ikäisistä repi vanhat haavat auki. (Ja ennen kuin kukaan aloittaa, olen 160 cm / 55 kg eli normaalipainoinen.)
Olen nyt noin kolmekymppinen nainen, ja olen laihduttanut enemmän ja vähemmän koko ikäni. Äitini oli jojolaihduttaja koko lapsuuteni ajan, nyt hän on edelleen ylipainoinen. Minä tajusin jo alle kouluikäisenä olevani isompikokoinen kuin muut, vaikka painoni olikin normaali ja teininä minusta tuli jopa hoikka. En kuitenkaan koskaan ole ollut hartioista tai vyötäröltä yhtä kapea kuin laihemmat ystäväni, koska en vain ole siro laihimmillanikaan.
Tämän seurauksena olen laihduttanut aina 5-10 kilon "ylipainoa", ja aloitin ensimmäisen dieettini jo ensimmäisellä luokalla. Muistan tehneeni vihkoon taulukon, johon olin valmiiksi merkinnyt syömiseni enkä saanut poiketa niistä. Myöhemmin kuvioon tuli paastopäivät, teininä ahmiminen ja oksentaminen. Aikuisena syömishäiriöpiirteet ovat saaneet jäädä, mutta erilaisia dieettejä ja syömisten rajoittamista harjoitan edelleen. En usko voivani koskaan olla tyytyväinen vartalooni, koska tyytymättömyys (jopa inho) omaa vartaloa kohtaan on niin syvällä. On ihan sairasta ja todella surullista, että olen tuhlannut näin ison osan elämästäni laihduttamiseen.
Muita?
Kommentit (5)
8-vuotiaana. Muistan ensimmäisen kerran ajatelleeni, että olen liian läski. Arvoton ja en yhtä kaunis mitä muut kaverini. Olin normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
8-vuotiaana. Muistan ensimmäisen kerran ajatelleeni, että olen liian läski. Arvoton ja en yhtä kaunis mitä muut kaverini. Olin normaalipainoinen.
Samat ajatukset ap:lla. Voi ei kun tuntuu pahalta edelleen, kun miettii asiaa.
Aloitin 12-vuotiaana. Kuvista päätellen olin normaalipainoinen. Nyt olen sairaalloisen ylipainoinen. Ainakin minua laihduttaminen lihottaa koska aineenvaihdunta on mennyt sekaisin.
8-vuotiaana. Aloin tekemään vatsalihasliikkeitä, kun isosiskokin teki niitä. Olin oikeasti aika luiseva lapsi.
nosto