Kuopion asuinalueet
Hei, olen muuttamassa kuopioon loppukesästä. Mitkä hyviä asuinalueita ja mitkä huonossa maineessa? Työn puolesta ei merkitystä asumispaikalla, oma auto käytössä sekä eskari-ikäinen mukana. Haussa rivi/kerrostalo kolmio. 5-10 vuoden sisällä mahdollisesti muutto johonkin muuhun kaupunkiin, joten eroon pitäisi tarvittaessa myös asunnosta päästä.
Kiitos mielipiteistä jo etukäteen :)
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Petonen/jynkkä alueella on ollut erittäin siistejäkin kohteita tarjolla, mutta aluiden huonon maineen takia olen jättänyt ne kokonaan katsomatta. Pitäisiköhän niihin tutustua sitten kuitenkin.. Mutta kun ajattelen taas jälleenmyyntiä mikä todennäköisesti on edessä jossain vaiheessa, niin harmittaa jo valmiiksi jos ja kun ostajilla on samanlainen ennakkokäsitys kuin minulla alueesta ja venyy sitten kohtuuttomaksi myyntiaika.
Ap.
Näillä alueilla on hyviä kohteita paljon ja hyviä alueita sen näkee ohan silmällä. Petosella kun välttää pyörönkaarta sekä sitä taloa joka on nikun talo lähellä uimarantaa sekä muutamaa hulkontien taloa niin hyvin menee ja on turvallista! Ja vaikka noita ei välttäisi niin ei ne asukkaat mitään tee mutta viereen ei kannata muuttaa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petonen/jynkkä alueella on ollut erittäin siistejäkin kohteita tarjolla, mutta aluiden huonon maineen takia olen jättänyt ne kokonaan katsomatta. Pitäisiköhän niihin tutustua sitten kuitenkin.. Mutta kun ajattelen taas jälleenmyyntiä mikä todennäköisesti on edessä jossain vaiheessa, niin harmittaa jo valmiiksi jos ja kun ostajilla on samanlainen ennakkokäsitys kuin minulla alueesta ja venyy sitten kohtuuttomaksi myyntiaika.
Ap.
Näillä alueilla on hyviä kohteita paljon ja hyviä alueita sen näkee ohan silmällä. Petosella kun välttää pyörönkaarta sekä sitä taloa joka on nikun talo lähellä uimarantaa sekä muutamaa hulkontien taloa niin hyvin menee ja on turvallista! Ja vaikka noita ei välttäisi niin ei ne asukkaat mitään tee mutta viereen ei kannata muuttaa:)
Tiedän sillä asuin 15 vuotta lapsuudestani petosella ja oli kyllä ihan mahtavaa ja turvallista:)
Puijonlaakso on alueena tosi rauhallinen ja keskustaan on vain noin 2km matkaa. Yliopistollinen sairaala ja yliopisto ovat lähellä, joten alueella asuu paljon opiskelijoita. Myös eläkeläisiä on paljon.
Puijonlaaksossa suurin osa taloista on kerrostaloja, osa on omistusasuntoja, osa opiskelija-asuntoja ja osa vuokra-asuntoja (kiinteistö kys oy:llä on paljon kerrostaloja Puijonlaaksossa).
Kerrostalot ovat suurimmaksi osaksi aika vanhoja, 60-80-luvuilla rakennettuja. Muutama uudempikin talo löytyy.
Puijolaaksossa on päiväkoti, eskari ja koulu. Lähellä on myös Hatsalan yläkoulu ja Kuopion klassillinen lukio.
Puijon ulkoilualueille on vain kivenheitto, ja alueelta löytyy kaksi ruokakauppaa, kirjasto, pitseria, eläinlääkäri, posti ja apteekki.
Kuinka isoa asuntoa ap havittelee 150 tuhannella?
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ei myyntiajoissa varmaankaan eroa ole Kuopiossa eri kaupunginosien välillä. Kyllä se itse asunto, taloyhtiö ja kunto, joka sen määrittelee.
Petosella taitaa asua jo lähes 20000 ihmistä. Pieni kaupunki siis. Jos vastaavan kokoisessa kaupungissa joku alue on levoton, niin leimataanko koko kaupunki levottomaksi? Ei.
Vierailija kirjoitti:
inkilänmäellä paljon juoppoja ja narkkeja, en suosittele lapsiperheelle.
Mistä lähtien? :D Inkilänmäenkadun varrella ainakin enimmäkseen lapsiperheitä ja vanhuksia vielä pari vuotta sitten..
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo minua jotenkin enemmän houkuttaa. Ja alue tulisi olla lapselle koulun ja vapaan vieton suhteen hyvä, leikkikenttää yms lähellä ja lapsiperheitä muutenkin. Inkilänmäellä tosiaan kun käytiin, niin melko betonilähiöltä se vaikutti eikä kerrostalojen pihoilla ollut edes leikkikenttiä. Nyt kuulin että siellä olisi melkoisesti päihteidenkäyttäjiä yleensäkin liikuskelemassa ja asumassa, ei vaan houkuta semmonen ajatus jos parempiakin paikkoja olisi olemassa.
Ap.
Inkilänmäellä on leikkipuisto päiväkodin takana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ei myyntiajoissa varmaankaan eroa ole Kuopiossa eri kaupunginosien välillä. Kyllä se itse asunto, taloyhtiö ja kunto, joka sen määrittelee.
Petosella taitaa asua jo lähes 20000 ihmistä. Pieni kaupunki siis. Jos vastaavan kokoisessa kaupungissa joku alue on levoton, niin leimataanko koko kaupunki levottomaksi? Ei.
Aivan, petosella asuu noin viidesosa kuopiolaisista. Ei siis mikään pieni alue. En ymmärrä mistä huono maine johtuu, koska pultsareita ja narkkeja löytyy ihan muiltakin alueilta. Pyörönkaari ja sen lähiympäristö ovat sitä levottominta seutua, koska siinä on paljon vuokrataloja ja petosen kauppakeskus. Muualla petosella on ihan rauhallista ja paljon perheitä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmiota. Olisi jo 6kk sitten pitänyt kysyä neuvoja täältä, olis päässyt paljon vähemmällä stressillä :)
Ap.
Puijonlaakso tai Toivala todennäköisesti parhaita paikkoja teille. Samoin petosellakin on hyviä osoitteita ja järkevät hinnat, myös palvelut ovat hyvät. Mikäli urheilette niin puijonlaakso on parhaasta päästä.
Parhaita alueita mielestäni on keskustassa satama ja rönö. Saaristokaupunki on ylihintainen ja vierivieressä samanlaisia omakotitaloja, kuulemma vaikea saada nytkään myytyä asuntoa.
Itse oon nyt vuoden asunu männistössä ja ei tää mun mielestä kyllä mitenkään pulialuetta ole, rauhallista on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmiota. Olisi jo 6kk sitten pitänyt kysyä neuvoja täältä, olis päässyt paljon vähemmällä stressillä :)
Ap.
Noilla spekseillä myös Keskuta,Haapaniemi,Niirala ovat mahdollisia. Joutuu kyllä katsomaan tarkkaan ja ehkä tinkimäänkin, mutta pitäisi mielestäni onnistua. Mielestäni harrastusmahdollisuudet noilla alueilla on parhaat. Metsää on tietysti vähemmän.
tuossa sulle kämppä ihan koulun vierestä Puijonlaaksossa: http://www.etuovi.com/kohde/8163253?sc=M156889904&pos=12
Itse suosittelen Itkonniemeä. Lyhyt matka keskustaan ja en ole 2v aikana huomannut minkäänlaista rauhattomuutta.
Männistö paras! Lyhyt matka keskustaan ja satamaan. Putkipuistossa hyvin leikkiseuraa. Ruokakaupat hyvät.
Esikoulu pohjantien koulussa.
Tuolla rahalla löydät hyvän kolmion Männistöstä.
Vierailija kirjoitti:
Puijonlaakso tai Toivala todennäköisesti parhaita paikkoja teille. Samoin petosellakin on hyviä osoitteita ja järkevät hinnat, myös palvelut ovat hyvät. Mikäli urheilette niin puijonlaakso on parhaasta päästä.
Parhaita alueita mielestäni on keskustassa satama ja rönö. Saaristokaupunki on ylihintainen ja vierivieressä samanlaisia omakotitaloja, kuulemma vaikea saada nytkään myytyä asuntoa.
Rönö on ihan ylihintainen ja täyteen rakennettu pikku saari keskustan lähellä. Isoja ökytaloja vieri viereen rakennettuna ja kaikki talot ja asunnot superkalliita. Samoin kuin saaristokaupungissa, rivitaloasuntoa ei meinaa saada alle 200 000 eurolla.
Toivola taas on tosi kaukana? Tarkoitatko varmaan Vuorelaa ennemmin?
Rönö on paitsi kallis, asunnot on jo vanhoja. Eikä se ole, mitä ap hakee.
Toivala tai Vuorela, niitä meinasin ehdottaa, mutta ei ole kokemusta. Toivola taisi olla kirjoitusvirhe, Toivala ei ole kaukana.
Rahusenkangas on tosi rauhallinen alue, täällä ei taida olla paljon rivitaloja. Tuo poukaman uusi alue vaikuttaa kivalta ja lyhyt matka kaupunkiin, sis keskustaan.
Joo inkilänmäki on osittain huonossa maineessa ja vanhoja asuntoja