Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murtuneen häntäluun leikkaus

Vierailija
27.04.2016 |

Onko keneltäkään leikattu? Mursin häntäluuni muutama vuosi sitten ja istuminen ja varsinkin ylösnouseminen sattuu vieläkin älyttömästi.
Netistä löytyy huonosti kokemuksia, joten kaikki info otetaan kiitollisena vastaan!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä pahemmin leikellä. Olen murtanut kaksi kertaa enkä voi istua pitkiä aikoja kuin puolimakuulla, mutta sellaista se kuulemma on.

Vierailija
2/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja omista murtumistani on 13 ja 7 vuotta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai meinaatko, että häntäluu leikataan ja sitten kipsataan?

Vierailija
4/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipsi häntäluussa. 😀

Omasta murtumastani 5 vuotta, vaivaa vain jos istun yli tunnin paikallani.

Vierailija
5/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni varmaan 15v että parani kivuttomaksi eikä kyllä kukaan puhunut mistään leikkauksista, sanottiin vaan ettei sille voi mitään.

Vierailija
6/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, vaan että siitä otetaan joko murtunut pala pois tai koko häntäluu poistetaan. Näitä leikkauksia tehdään, mutta ilmeisen harvoin.

Vierailija
7/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin että tarkoittaa häntäluun osittaista poistoa, joka tehdään vain kun vuosikaudet jatkunut kipu suurinpiirtein estää elämästä.

Vierailija
8/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni varmaan 15v että parani kivuttomaksi eikä kyllä kukaan puhunut mistään leikkauksista, sanottiin vaan ettei sille voi mitään.

Aika kamalaa. Leikkauksia kuitenkin tehdään. En minä aio näissä kivuissa (melko kovat ajoittain) kärvistellä 15v :(

Vierailija
9/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin että tarkoittaa häntäluun osittaista poistoa, joka tehdään vain kun vuosikaudet jatkunut kipu suurinpiirtein estää elämästä.

Miksi niin harvoin? Kyllä minun täytyy myöntää, että vältän matkustamista ja kotona makaan sängyllä suurimman osan ajasta kun vaikka katson telkkaria. Ei tulisi mieleenkään istua.

Vierailija
10/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntäluun poisto aiheuttaa saman kivun kuin murtuma, ehkä enemmänkin. Siksi ei tehdä.

Vierailija
11/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntäluun poisto aiheuttaa saman kivun kuin murtuma, ehkä enemmänkin. Siksi ei tehdä.

Miksi? Ja jos näin on, niin miksei sitä sitten voi laittaa parempaan asentoon vaikka leikkauksella? Ja miksi ihmisiä ei varoiteta esim. Luistelussa?? En minä olisi riskeerannut elinikäistä kipua jonkun luistelun takia!

Vierailija
12/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa leikkauksia!! Siitä se kipuhelvetti vasta alkaakin. Häntäluuhun ei ikinä kannata kajota leikkauksellisesti.

Vierailija
13/26 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa leikkauksia!! Siitä se kipuhelvetti vasta alkaakin. Häntäluuhun ei ikinä kannata kajota leikkauksellisesti.

Mutta miksi? Onnistuneitakin leikkauksia on.

Vierailija
14/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Multa poistettiin puolitoista vuotta sitten osittain häntäluu eli kaks nikamaa. Sitä ennen olin ollut 8 vuotta todella kipeä etenkin ylösnouseminen istumasta tuotti tuskaa ja vasta leikkauksessa selvisi että häntäluu heilui irralleen ettei ollut murtumasta luutunut ollenkaan, ei olisi parantunut ilman leikkausta. Sitä yritettiin puuduttaa kymmenen kertaa ja kaikenmaailman kipulääkkeitä söin mutta turhaan. Nyt pystyn istumaan esim saunassa ihan oikein 😀 Joskus tynkä painaa mutta vähän kun asentoa muuttaa niin kaikki Ok ja esim sohvalle pystyn heittäytymään istumaan eli tyytyväinen lopputulokseen oon.

Vierailija
15/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee noin vuodessa itsestään. Opettelet seisomaan on miutenkin terveeellisempää

Vierailija
16/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla murtui aikoinaan synnytyksessä. Juuri pitkän istumisen jälkeen tunsin se jopa kymmenen vuotta tämän jälkeen. Lievä kipu ja jäykkyys noustessa. 

Ei kuitenkaan haitannut normaalielämää ja päädyttiin lääkärin kanssa lopputulokseen, ettei leikata. Kuulemma leikkaus auttaa vain harvoin. 

Vierailija
17/26 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta katkesi häntäluu voimakkaan _selälleen_ kaatumisen myötä. Lisäksi irronnut pala oli taittunut 90-asteen kulmaan. Häntäluun alueen kipuilut kestää tyypillisesti pitkään ja minunkin tilanteessa odoteltiin muutama kk jos katkennut osa alkaisi luutua, kuulema kivun pitäisi silloin hellittää. Eihän se alkanut luutua kun oli aivan irrallaan. Mulle tehtiin nikamien poisto, harvinainen operaatio kyllä mutta kohdallani pakollinen. Melko "nopeasti" se mulle ainakin määrättiin ja sitä itsekin toivoin, oli kivut aivan kamalia. Operaatio aika simppeli ja nopea. Nukutuksessa tai epiduraalissa.. nyt leikkauksesta on vähän alle 2kk ja kokoajan tuntuu paremmalta! Leikkauksesta tuli sairaslomaa 1kk ja 3viikon istumiskielto. Mun on täytynyt jatkaa sairaslomaa sillä istuminen on vielä hiukan kivuliasta mutta selvästi paranee kokoajan. Mitälie kauhukertomuksia liittyy tuohon operaatioon.. mulla ainakin on vaan hyvää sanottavaa :) auttoi mua ja kivut lähti häntäluun mukana muille maille :D eipähän tarvitse enää pelätä sen murtamista!

Vierailija
18/26 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kivut katosivat vähän reilussa vuodessa. Istuessa ja etenkin istumasta noustessa kipu oli aivan hirveä... Kuulemma kertaalleen murtunut häntäluu murtuu herkästi toisenkin kerran jo melko vähästä, joten uusintaa odotellessa.

Vierailija
19/26 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimpa tän tienny. Nyt on elämä pilalla, kun ei voi tehdä enää mitään mitä ennen pystyi. Menee joka ilta itkiessä ja ikää vasta 17

Vierailija
20/26 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuule uimarengas ja käytä sitä kun pitää istua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi