Ebay-ostokset ja tullaus! Apuja kaivataan...
Ostin Koreasta kosmetiikkaa ja tuli tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoitus postissa. Mitä tuohon tavaran lähettäjän tietoihin pitäisi/kannattaisi laittaa: yritys vai yksityishenkilö? Lähettäjä on siis tämä: http://www.ebay.com/usr/newcre8tive
Ekaa kertaa joudun tässä tullijuttuja selvittelemään, vaikka olenkin monta vuotta kaikenlaista Ebaystakin ostellut...
Kommentit (10)
Laita että yritys ja myyjäksi ebay/newcre8tive
No laitat tietysti sen lähettäjän, mikä tieto sulla on. Eikö sulle tullut joku yhteystieto tavaraa ostaessa.
Ostaa korealaista kosmetiikkaa? En ole hullumpaa kuullutkaan vähään aikaan, vaikka olen sentään yli 50 v.
Mikä idea tässä on? Onko ne tuotteet siis tutkitusti ja tiedettävästi jotenkin aivan älyttömän hyviä? Vai onko niissä joki muu ominaisuus mitä ehdottomasti haluat?
Olen kyllä aika juntti joten en varmaan tajua.
Ostan kerran-pari vuodessa saksasta luonnokosmetiikkaa murto-osalla suomen hinnoista ja valikoimasta. Että en mä ihan peräkylältä ole sentään.
No jos tilasit yritykseltä niin yritys. Jos yksityishenkilöltä niin yksityishenkilö. eBay-kauppaita voidaan kai pitää yksityishenkilöinä, vaikka he pyörittäisivät minkälaista bisnestä nimimerkin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaa korealaista kosmetiikkaa? En ole hullumpaa kuullutkaan vähään aikaan, vaikka olen sentään yli 50 v.
Mikä idea tässä on? Onko ne tuotteet siis tutkitusti ja tiedettävästi jotenkin aivan älyttömän hyviä? Vai onko niissä joki muu ominaisuus mitä ehdottomasti haluat?
Olen kyllä aika juntti joten en varmaan tajua.
Ostan kerran-pari vuodessa saksasta luonnokosmetiikkaa murto-osalla suomen hinnoista ja valikoimasta. Että en mä ihan peräkylältä ole sentään.
On siellä hyviä tuotteita, mutta luulen että korealaisten kauniilla kasvoilla on helppo myydä. Kyseessä taitaa olla maailman leikellyin kansa, mutta se ei näytä niin tökeröltä kuin länsimaalaisten kohdalla. Sävyt sopivat myös hyvin kalpeille suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta korealainen kosmetiikka on tajunnanräjäyttävää. Suosittelen.
Monellako sadalla ap niitä kosmetiikkoja tilasi? Yleensä ystävälliset kaukoidän kauppiaat merkkaa paketin 10 dollarin arvoiseksi vaikka sisällä olisi satasen härveli. Kannattaa aina pyytää niitä merkkaamaan paketti alle $25 arvoiseksi. Merkitty hinta alas siksi ettei jää tulliin ensinkään. Jos jää niin sitten pakettiin merkitty arvo ei auta kun pitää netin kautta laittaa ostokuitti.
Kolmonen voi suksia jonnekkin vanhainkotiin eläkkeelle, kaikki kosmetiikka tulee nykyää asian suunalta.
APlle; laita se ebayn myyjänimi siihen lomakkeeseen..
Kannattaa varmistaa soittamalla tulliin kun kuitenkin tarvitset ne TARIC koodit että pystyt tullaamaan
Vierailija kirjoitti:
Monellako sadalla ap niitä kosmetiikkoja tilasi? Yleensä ystävälliset kaukoidän kauppiaat merkkaa paketin 10 dollarin arvoiseksi vaikka sisällä olisi satasen härveli. Kannattaa aina pyytää niitä merkkaamaan paketti alle $25 arvoiseksi. Merkitty hinta alas siksi ettei jää tulliin ensinkään. Jos jää niin sitten pakettiin merkitty arvo ei auta kun pitää netin kautta laittaa ostokuitti.
Noin 50 eurolla ostin, eli ihan kohtuuhinta neljästä tuotteesta, joita olen aiemminkin käyttänyt ja erittäin hyviksi todennut. Yleensä myyjät tosiaan merkitsevät hinnat alakanttiin juuri tullien takia, en sitten tiedä miksi tällä kertaa ei.
Taidan laittaa yksityishenkilönä, koska ei tuo käsittääkseni mikään virallinen kauppa tai vastaava ole. Kiitos vinkeistä kaikille!
Laita siihen se joka sen paketin on lähettänyt!