Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajan tuet

Neljän muksun väsynyt äiti
27.04.2016 |

Eron partaalla ollaan ja mietinnässä rahallinen pärjääminen neljän lapsen kanssa. Vanhin on 10v nuorin 1v. Kelan sivuilta katselin että asuntotuki olisi mun tuloilla melkeen koko vuokra, omavastuu 45€. Onko edes mahdollista? Palkka tällä hetkellä 1350€ ilman vähennyksiä, 6 tuntisia päiviä. Syksyllä nousee 1750€, 8 tuntisiin päiviin.
Jos vuokra on 720€ niin saisin noilla tuloilla melkeen koko vuokran verran asumistukea? Otetaanko siihen tukeen huomioon elatusapu ja vammaistuki? Vammaistuki tulee erityislapsesta. Laskeskelin että palkka , lapsilisät ja yh korotus, elatusapu, vammaistuki kuussa noin 2100€ käteen. Onko mahdollista että tulee vielä se vuokra kelalta kokonaan? Vaikuttaa oudolta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olemassa muita yh-tukia kuin vain korotus lapsilisään.

Kaikki muut tuet perustuu sekä tuloihin että perhekokoon ja niitä voi saada myös ihan kaksi vanhempaa sisältävä perhekkin...

Vierailija
2/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin nopeasti sanoisin, että ei todellakaan tule kokonaan.

Elatusapu... se ei mielestäni vaikuta asumistukeen, pikemminkin vuokra vaikuttaa elatuksen määrän laskemiseen.

Sähän käyt töissä ja saat palkkaa. Hyvin sä pärjäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa vuokraa KOKONAAN Kelata se omavastuu kun on kuitenkin olemassa..

KAIKKI veronalaiset tuet otetaan huomioon BRUTTONA astukeen..

Kela osaa kyllä selvittää ne sulle

Vierailija
4/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki mahdollista. 

Mutta paljon tulet saamaan NELJÄSTÄ lapsesta elareita? Mieheltä vai Kelalta?

Vierailija
5/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jäädä kokonaan pois töistä ja valtion elätiksi. Niin ne muutkin tekee:

..Oikeudenkäynnin myötä tuli julkiseksi tieto, että Etiopiasta Suomeen muuttanut nainen ja hänen pari lastaan saivat 22 kuukauden aikana erilaisina avustuksina yhteensä lähes 56 000 euroa. Verotonta tuloa kertyi kuukaudessa keskimäärin 2 500 euroa. Se vastaa suomalaisen akateemisesti koulutetun naisen nettopalkkaa.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/02/15/maahanmuuton-hinta-kasikirjoitus

Vierailija
6/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessasi jättäytyisin ehdottomasti toimeentulotuen varaan. 

Arkesi käy sietämättömäksi muuten. Noin pienellä palkalla ei todellakaan kannata tuollaisessa elämänvaiheessa käydä töissä. 

Saat muutamien kymppien tarkkuudella saman käteen. Laske laskurilla sossun sivuilta. Sen lisäksi voit keskittyä ihan muihin juttuihin kuin jossain paskaduunissa kärvistelyyn. Noin pientä palkkaa ei voi saada kuin siivoojana tms. 

Vierailija
7/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko tehdä 4 lasta???

Ei se ukko sitten muuttunutkaan unelmamieheksi kun lapsi tehtailitte???

Olisko kannattanut vähän miettiä kelle niitä jalkojaan avaa?

Että yhteiskuntaa huudetaan nyt vaan apuun, just just...

Vierailija
8/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt vain ne työkyvyttömyyspaperit vetämään. Mielenterveydellisillä syillä hyvinkin saat. 

Vierailija
10/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt vain ne työkyvyttömyyspaperit vetämään. Mielenterveydellisillä syillä hyvinkin saat. 

Miksi ihmeessä? Olen töissä ja lapsia on myös 4, MUTTA sellaisen miehen kanssa josta ei tarvitse edes harkita eroa.

Ja yhteiskunnan tukia olen saanut vain normaalit äitiys ja vanhempainpvrahat sekä kotihoidontukia vain 2v / lapsi. Ja lapsilisän josta tosin aion luopua. Riittää rahat muutenkin...

Ei tartte sossunluukulle juosta....

Vierailija
11/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteessasi jättäytyisin ehdottomasti toimeentulotuen varaan. 

Arkesi käy sietämättömäksi muuten. Noin pienellä palkalla ei todellakaan kannata tuollaisessa elämänvaiheessa käydä töissä. 

Saat muutamien kymppien tarkkuudella saman käteen. Laske laskurilla sossun sivuilta. Sen lisäksi voit keskittyä ihan muihin juttuihin kuin jossain paskaduunissa kärvistelyyn. Noin pientä palkkaa ei voi saada kuin siivoojana tms. 

Tuollaista palkkaa saa erittäin monesta työstä. Jopa koulutusta vaativista töistä.

Vierailija
12/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu pakko tehdä. Elämäntilanteet muuttuu. Jos ukko päättää lähteä niin minkäs teet. Ei ole tämä meikäläisen syytä nyt.

Vierailija
13/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja eli hienommalta nimitykseltä laitoshuoltaja olen.

Vierailija
14/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu pakko tehdä. Elämäntilanteet muuttuu. Jos ukko päättää lähteä niin minkäs teet. Ei ole tämä meikäläisen syytä nyt.

Ja ukolla tietysti isommat tulot. Laita lapset ukon mukaan.

Vierailija
15/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko todennäköisesti maksaa minimin elareita. Ei halua auttaa yhtään enempää ellei ole lain nimissä pakko.

Vierailija
16/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pitäisi poistaa. Aivan käsittämätöntä että lasten tekeminen pitäisi tuoda lisää rahaa. Jos tekee lapsia niin pitää olla rahaa ne elättääkkin

Vierailija
17/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja eli hienommalta nimitykseltä laitoshuoltaja olen.

Tuolla koulutuksella pitää tehdä maksimissaan 2 lasta.

Vierailija
18/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs se kun hän haluaa vapautta ja moottoripyörän! Aina olen hoitanut lasten asiat itse ja hänelle kaikki valmiiksi jos "joutuu" lasten kanssa aikaa viettämään. Joten minullahan ne jää. En valita! Itse olen lapseni aina hoitanu ka hoidan jatkossakin. Pärjääminen huolettaa, mutta pärjään vaikka ukko haluaa nimenomaan näyttää etten ilman häntä pärjää.

Vierailija
19/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Olen töissä ja lapsia on myös 4, MUTTA sellaisen miehen kanssa josta ei tarvitse edes harkita eroa.

Ja yhteiskunnan tukia olen saanut vain normaalit äitiys ja vanhempainpvrahat sekä kotihoidontukia vain 2v / lapsi. Ja lapsilisän josta tosin aion luopua. Riittää rahat muutenkin...

Ei tartte sossunluukulle juosta....

Ei sinun tarvitse erota, voi se sinun mieskin hakea eroa. Ja aiot ihan lapsilisästä luopua? Kerro toki, miten ja milloin sen teet, olet taatusti ensimmäinen, joka niin tekee. Miksi ylipäätään hait niitä?

Vierailija
20/27 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepäs se kun hän haluaa vapautta ja moottoripyörän! Aina olen hoitanut lasten asiat itse ja hänelle kaikki valmiiksi jos "joutuu" lasten kanssa aikaa viettämään. Joten minullahan ne jää. En valita! Itse olen lapseni aina hoitanu ka hoidan jatkossakin. Pärjääminen huolettaa, mutta pärjään vaikka ukko haluaa nimenomaan näyttää etten ilman häntä pärjää.

Ja tuollaisen kanssa olet lisääntynyt. Toivottavasti ette saa apua yhtään mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän