Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tikahtuuko kenenkään alle 2 vuotias lapsi,alkaa mennä hermot!

22.02.2006 |

Siis aina suunniilleen ku meidän 1v3kk poika itkee,,niin häneltä lähtee taju ja menee jäykäksi, sen jälkeen on tajuton ja menee veltoksi ja kohta alkaa hengittään ja toipuu!!

eilenki illalla 5 kertaa,,ja aina sitä itse vähän säikähtää, vaikka tottunut oonkin jo.

Esikoisella oli samanlaisia,mutta vain silloin tällöi ja loppuu kahteen vuoteen mennessä.

aina kun vähän korottaa ääntä tai lapsi suuttuu jostain niin naps taju pois!!huhhuh,,onkohan ihan normaalia enää,,

kipeenä tapahtuu useimmin!

onko muilla vastaavaa kellään. Olisi kiva kuulla kokemuksia,kun alkaa jo vähän huolestuttaa!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis näistä myös " kärsitty" . Jos kaipaat kahdenkeskistä keskustelua asiasta, laita mulle meiliä. Itse en silloin saman kokeneita löytänyt, joiden kanssa ihan oikesti keskustella ja se tuntui pahalta. Ota yhteyttä niin kerron lisää melli.melli@suomi24.fi

Vierailija
2/3 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa, mutta myös siltä, että lapsi on saattanut oppia käyttämään pökräämistä hyväksi...Meillä vastaavaa sattunut samassa iässä n.5-6 kertaa, mutta ei tullut koskaan suuttumuksesta, vaan silloin jos esim. kaatui tosi pahasti tms. Kyllähän se säikäyttää. Tyttö on nyt neljä, ja viimeisimmästä kerrasta on kohta pari vuotta.

Mutta toiset lapset saavat kohtauksen esim suuttumuksesta. Luin kerran jostain muutaman vuoden vanhasta vauva-lehdestä aiheesta, jossa kerrottiin lapsesta, joka oli pitänyt koko päiväkodin henkilökuntaa pinteessä, eli jos ei tehty niin kuin lapsi halusi, niin hän pyörtyi.Oli muistaakseni jopa sanonut pyörtyvänsä jos ei saa tahtoa läpi. Tää muistaakseni oli vähän vanhempi lapsi. En oo kyllä varma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse pienenä sain noita kohtauksia ja huvittavaa siinä on se että ilmeisesti minua jonkin verran jouduttiin lellimäänkin etten itkiessäni saisi kohtausta taas.

Johtuu ilmeisesti siitä että kun lapsi oikein raivoissaan itkee, hengitys lamautuu hetkeksi jolloin hapenpuute aiheuttaa hetkellisen tajuttomuuden. Hengitys alkaa kuitenkin automaattisesti kulkea hyvin nopeasti jolloin tilanne laukeaa. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

KOhtauksia en itse muista eli ne ilmeisesti olivat ajankohtaisia joskus alle 3-vuotiaana. Muistan kuitenkin vielä yrittäneeni saada äidin huomiota tahallisella hengityksen pidättämisellä itkiessä vielä vanhempana, ilmeisesti silloin vielä muistin että semmosen pitäisi tehota äitiin ;). Eipä onneksi enää tehonnut, vaan äiti huomasi feikkaukseni...

Jos huolettaa, käy ihmeessä lääkärillä tai kysy neuvoa neuvolasta, mutta ei kannata kantaa sen kummemmin huolta. Minäkin olen ihan terveiden kirjoissa :).

Minulla viisi lasta eikä ihme kyllä kukaan ole kohtauksia saanut vaikka luulisin että se on jonkinlainen taipumus joka tietysti korostuu jos lapsi on tempperamenttisempaa sorttia.