Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa herkkujen mättäminen?

Vierailija
26.04.2016 |

Mulla on aina ollut syömisongelmia. Rakastan kaikkea epäterveellistä. Olen nyt pitkän aikaa syönyt terveellisesti, vihanneksia, salaattia jne. Sokeria ja vehnää en ole syönyt ollenkaan kuin hieman cheadpäivänä, joka sekin oli n. kuukauden välein.
Söin siis terveellisesti, säännöllisesti enkä ollut kitudieetillä ja söin myös vitamiineja.
Nyt on kulunut kuukausi ja olen joka päivä syönyt juustonaksuja, sipsejä dipillä tai järjettömän määrän suklaata. En yksinkertaisesti pysty vastustamaan niitä. Mä joudun käymään kaupassa eikä sekään auta etten osta mitään. Saatan mennä erikseen klo. 21.55 kauppaan ostamaan herkkuja.
En tajua mistä moinen johtuu? Tykkäsin mun "dieettiruuista", olin koko ajan tyytyväinen, jaksoin treenata, eikä toisten syömä herkku haitannut mua.
Nyt mä lihon koko ajan enkä saa pysäytettyä millään tätä mättämistä. Ei vaikka aloitan aamun juomalla 1/2 l vettä ja terveellisen, täyttävän aamupalan. Terveellistä ruokaa löytyy koko ajan jääkaapista ja pakkasesta.
Tein edellisenä päivänä ruuat itselleni valmiiksi, mutta ne jäivät jääkaappiin.

Mua vituttaa ja inhottaa itseni! Aloin olemaan hyvässä kuosissa ennen tätä kamalaa, järjetöntä mättämistä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ydin piilee tässä: Sokeria ja vehnää en ole syönyt ollenkaan

Kun rajoitat ruokavaliotasi noin radikaalisti, alat himoita sitä mikä on "kiellettyä". Salli itsellesi pieniä määriä herkkuja viikossa. Näin niihin ei tule sellaista latausta mitä nyt on tullut.

Tärkeää on myös se, että syöt riittävästi. Jos et saa riittävästi energiaa päivittäisistä aterioista niin se myöhemmin kostautuu herkkujen ahmimisena.

Kohtuus kaikessa, pieni määrä herkuttelua silloin tällöin ei ketään lihota. Päivastoin se pitää nuo ahmimishimot kurissa.

Vierailija
2/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä onkin jännä etten tuntenut nälkää dieetillä ollessani enkä himoinnut normaaleja herkkujani. Yksi kerta ravintolassa ja sen jälkeen aloin pikkuhiljaa syömään kiellettyjä aineita ja nyt mättänyt niitä.

Yleensä kaikki aina sanovat, että pidä tarpeeksi taukoa vehnästä ja sokerista etkä enää koskaan halua niitä.

Heti kun pääsen tästä mättämisestä eroon, teen niin ja pidän ne vähän useammin ruokavaliossani vähän useammin.

Kiitti!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rasvaa

Vierailija
4/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva on toisiaan ollut minimissä. Hyviä öljyjä olen lorautellut salaatteihin joka päivä.

Ap

Vierailija
5/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ihan samoin... kun repsahdin niin repsahdin sitte ihan kunnolla ja tällä tiellä ollaan oltu jo kuukausia.

Nyt alan vähitellen palaamaan parempaan ruokavalioon..ruotuun ,so to speak :(

Vierailija
6/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota 10 minuuttia, ennen kuin lähdet kauppaan. Mieli teki menee siinä ajassa ohi. Elämänhallinnan ongelmalta tai masennuksesta tuo kuulostaa enemmän kuin syömisongelmalta.

Vierailija
7/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt pitää myös säännöllistä syömistä kohdillaan, koska aineenvaihduntani oli täysin sekaisin ennen dieettiä. En haluaisi sitäkin pilata taas, mutta kun syön nyt säännöllisesti sekä herkut, niin kilot näkyvät aika hyvin.

Harmittaa, kun kesä tulossa ja kaikkea kivaa tiedossa ja mä vain paisun.

En käsitä miten aikuinen ihminen voi olla näin heikko herkuille.

Vierailija
8/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota 10 minuuttia, ennen kuin lähdet kauppaan. Mieli teki menee siinä ajassa ohi. Elämänhallinnan ongelmalta tai masennuksesta tuo kuulostaa enemmän kuin syömisongelmalta.

Ei muuten auta

Vierailija
9/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt pitää myös säännöllistä syömistä kohdillaan, koska aineenvaihduntani oli täysin sekaisin ennen dieettiä. En haluaisi sitäkin pilata taas, mutta kun syön nyt säännöllisesti sekä herkut, niin kilot näkyvät aika hyvin.

Olet riippuvainen sokerista. Siitä pääsee eroon, jos haluaa.

Vierailija
10/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan siitä pitää olla erossa?

Ap

Vierailija
11/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa et loppupeleissä haluakaan laihtua?

Vierailija
12/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan siitä pitää olla erossa?

Ap

Kun pääset siitä riippuvuudesta, ei sun tee edes mieli sokerisia herkkuja.

Vierailija
13/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kasviksia, marjoja ja kohtuudella hedelmiä.

Terveellisiä rasvoja kuten avokadoa, manteleita, siemeniä, pähkinöitä teollisesti prosessoitujen rasvojen sijaan.

Saat näistä vitamiineja, kivennäisaineita, antioksidantteja, fytoravinteita, kuitua, välttämättömiä rasvahappoja...hyvää mieltä ;)

Olen huomannut itselläni samaa. Sokeri, naksut ja poksut addiktoi 😔 Elimistö tarvitsee ravintoaineita ja jos se ei niitä ruoasta saa

- kuten höttöruoasta -

se himoitsee yhä lisää ruokaa. Oletko huomannut, että terveellinen ruoka myös tyydyttää syömistarpeen? Edellyttäen, että on ne vitamiinit, kuitu, välttämättömät rasvahapot...

Juothan vettä?

Riittävä uni vaikuttaa paljon syömiseen. Jos nukkuu liian vähän epäterveelliset ja kelvottomat syömiset koukuttaa.

Iloa ja tsemppiä kevääseen😃

Onnistumisia :)

Vierailija
14/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä kylmäpuristetut öljyt.

Suosi myös niitä 😄

Vierailija
15/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät kasvikset ovat terapeuttisia. Onhan sinulla niitä ruokavaliossa? Muun terveellisen ohella ;)

Yrtit, versot, oraat, idut...

Onnea matkaan :)

Vierailija
16/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan terveellinen ruokavalio tuo kaikkea hyvää elämään. Tiedostan sen erittäin vahvasti ja sitä suuremmalla ihmetyksellä mietin omaa käytöstäni. En käsitä miksi teen näin itselleni!

Eihän mun tehnytkään sokeria mieli dieetin aikana, silti aloin mättämään sitä.

Syön marjoja ja kourallisen pähkinöitä päivittäin. Pähkinät olivat todella hankala saada alkuun alas, koska olin ennen syönyt vain suolapähkinöitä 😳, mutta nykyään jo jopa tykkään niistä.

Juon vettä sen pari litraa päivässä. Enempään en pystynyt, olen kyllä yrittänyt, mutta ensin siitä seurasi JATKUVA vessassa juokseminen, mikä ei tauonnut ajankaan kanssa ja kun öisinkin joutui käymään vessassa ja siitä seurasi turhaa väsymystä, niin olen juonut vähemmän vettä.

Kiitos 13!

Ap

Vierailija
17/17 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät kasvikset ovat terapeuttisia. Onhan sinulla niitä ruokavaliossa? Muun terveellisen ohella ;)

Yrtit, versot, oraat, idut...

Onnea matkaan :)

Oraat ja idut puuttuvat ruokavaliostani. Täytyy yrittää ujuttaa niitä ruokavaliooni. Olen viimeisen vuoden aikana löytänyt niin paljon terveellisiä ruoka-aineita ruokavaliooni (joita ennen en suostunut laittamaan edes suuhuni) ja oppinut jopa tykkäämään niistä, että eiköhän nekin ala maistumaan.

Kiitti!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi