Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdynnän jälkeinen verenvuoto ja yhdyntäkipu!

Vierailija
26.04.2016 |

Minulla oli pillereistä taukoviikko jonka aikana oli menkat ja viimeinen tiputteluvuotopäivä oli sunnuntaina. (Huom vain tiputtelua enää silloin) Eilen olin yhdynnässä ja tänään aamulla vessassa huomasin pyyhkiessäni että emmättimestä tulee sellaista vaaleaa mutta kirkasta verta. Äsken uudestaan kävin niin vieläkin tulee mutta vähän jo rusehtavaa. Menkatkin kuitenkin jo on loppuneet niin ihmettelen mistä johtuu, tuli kuitenkin ihan verta tänään pyyhkiessä.
En tiedä voivatko yhdyntäkivut liittyä tähän, eilen kun olin mieheni päällä niin tunsin kipua syvällä ja vähän tuolla oikean munasarjan kohdilla. Kertokaa onko teillä vastaavaa tms mistä voisi johtua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten olisi kuivat limakalvot ? Liukkaria! Jos tästä on apua ja tilanne jatkuu vielä puolen vuoden päästä, kannatan muita keinoja limakalvojen kunnon parantamiseksi. Eli apoteekki ja gyne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi.

Vierailija
4/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten olisi kuivat limakalvot ? Liukkaria! Jos tästä on apua ja tilanne jatkuu vielä puolen vuoden päästä, kannatan muita keinoja limakalvojen kunnon parantamiseksi. Eli apoteekki ja gyne.

Joo, liukkari käytössä. Mutta en usko et kuivat limakalvot on syynä yhdyntäkipuun tuolla syvempänä...?

Vierailija
5/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosi.

Olin gynellä tammikuussa, olisiko se näkynyt? Minulla ei ole muita oireita esimerkiksi kivuliaita kuukautisia ei ole. Mutta täytyykin tarkkailla...

Vierailija
6/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä!

Vierailija
7/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myooma kohdunsuulla? Vaikka tuskin on tuokaan, jos kerran olet tammikuussa gynellä käynyt.

Voi olla ihan vain yhdynnän aiheuttamaa mekaanista ärsytystä.

Vierailija
8/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus? Sukupuolitautitestit?

Vierailija
10/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit voi aiheuttaa limakalvojen kuivuutta ja kuivuus voi aiheuttaa verenvuotoa. Kokeile liukkaria.

Vierailija
11/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on matala kipukynnys ja yhdyntä voi aiheuttaa kipua. Tunnen muutenkin kaiken liian voimakkaasti. Se on vaan mun "ominaisuus". On tutkittu paikat ja kaikki on kunnossa. Iho on kuiva ja samoin välillä limakalvotkin. Liukkaria käytän välillä.

Vierailija
12/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillerit voi aiheuttaa limakalvojen kuivuutta ja kuivuus voi aiheuttaa verenvuotoa. Kokeile liukkaria.

Liukkari on käytössä. Ylempänä jo mainitsin. ja myös sen että vaikea kuvitella että syvällä tapahtuvat yhdyntäkivut johtuvat limakalvoista.

Ap

Vierailija
13/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukkari on käytössä. Ylempänä jo mainitsin. ja myös sen että vaikea kuvitella että syvällä tapahtuvat yhdyntäkivut johtuvat limakalvoista.

Ap

Sori en huomannut että oli jo mainittu. Käväise gynellä niin saat mielenrauhan :)

Vierailija
14/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi ei useinkaan näy ultrassa, ellei ole aiheuttanut kystoja, eikä sitä voi välttämättä sisätutkimuksessakaan huomata. Pillerit monilla pitävät oireilun kurissa tai lievempänä, mutta osalla ne ei riitä hoidoksi. Jos kivut/muu oireilu jatkuu, kannattaa hakeutua uudelleen tutkimuksiin. Endometrioosin hoidossa vuotojen pitäminen poissa on tärkeää, eli voit kokeilla syödä pillereitä useamman liuskan putkeen ilman tyhjennysvuotoja, ja seurata auttaako.

Voi olla kyseessä myös joku sisäsynnytin/munasarjan tulehdus, kysta tms, jos oireet jatkuvat tai pahenevat, niin herkästi lääkäriin vaan.

Vierailija
15/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosi ei useinkaan näy ultrassa, ellei ole aiheuttanut kystoja, eikä sitä voi välttämättä sisätutkimuksessakaan huomata. Pillerit monilla pitävät oireilun kurissa tai lievempänä, mutta osalla ne ei riitä hoidoksi. Jos kivut/muu oireilu jatkuu, kannattaa hakeutua uudelleen tutkimuksiin. Endometrioosin hoidossa vuotojen pitäminen poissa on tärkeää, eli voit kokeilla syödä pillereitä useamman liuskan putkeen ilman tyhjennysvuotoja, ja seurata auttaako.

Voi olla kyseessä myös joku sisäsynnytin/munasarjan tulehdus, kysta tms, jos oireet jatkuvat tai pahenevat, niin herkästi lääkäriin vaan.

Kiitos tiedoista! Hiivatulehduksia on myös esiintynyt useasti, mutta muita tulehduksia ei (ainakaan tietääkseni) ole ollut. Kiitos, täytyy nyt tosiaan tarkkailla. Endometrioosia on kyllä äidin siskolla ja äidin äidillä ollut.

Ap

Vierailija
16/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä, jos jollain olisi vastaavia kokemuksia..?

Vierailija
17/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otata gynellä ultra ja papa. Minulla tuollaisten vuotojen syynä oli ekalla kertaa kohdun limakalvon häiriö jossa verta jäi kuukautisten välilläkin kohtuun (näkyy ultrassa). Tokalla kertaa ei ollutkaan se sama vaikka luulin, vaan oli kohdunkaulan syövän esiaste (näkyy papassa).

Vierailija
20/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi