Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakituisesta määräaikaiseen työhön?

Vierailija
26.04.2016 |

Onko ihan hullua vaihtaa vakituisesta työstä määräaikaiseen? Palkkakin laskisi hieman, mutta työnkuva muuttuisi mielekkäämmäksi (ei nykyinenkään mikään kamala ole, mutta kaipaan vaihtelua usean työvuoden jälkeen) ja työmatkat lyhenisivät (nykyinen kahdella eri julkisella n.1h/suunta, uusi niin lähellä että voisi mennä vaikka pyörällä). Tekisitkö itse tällaisen vaihdon? Ala on sellainen missä töitä löytyy käytännössä lähes aina, ainakin määräaikaisia, vakituiset paikat ovatkin hankalammin saavutettavissa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä, edellyttäen että muuten elämäntilanne on sellainen että työn loppuminen määräaikaisuuteen ei olisi katastrofi.

Vierailija
2/6 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsuhteen päättyminen määräaikaan ei haittaa niin vaihda ihmeessä.

Muista kuitenkin että jos jäät "liiton päiviltä" pois niin määräaikaisilla töillä on vaikeaa päästä takaisin, koska ne katkeaa ennen sen tietyn viikkomäärrän täyteen tulemista.

Muutenkin määräaikaisten töiden tarjoajat saattaa tehdä tyhjiä lupauksia jatkosta ja joudut aina ettimään uuden työpaikan. Siinä on riskinsä ja ehkä puolensakin. Mutta jos et kestä nykyisessä, kannattaa ehkä vaihtaa työpaikkaa. Sun pitää ite miettiä toi loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkan lyhenemisen ja työn mielekkyyden vuoksi vaihtaisin. Lyhyempi työmatka=enemmän vapaa-aikaa ja mielekkäämpi työ = mukavampaa työssäoloaikana.

Vierailija
4/6 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alallani ei taida olla niin hienosti, että sellainen missä töitä löytyisi käytännössä läheskään aina, määräaikaisiakaan. - Jos löytyy, niin avoimet paikat on toisella puolella  maata,  kuin missä juuri sillä hetkellä satut itse asumaan. - Jossain pääkaupunki seudulla voi löytyäa pätkiä enempi. Yhtä kaikki päivän uutisissa (MTV3 teksti- tv s. 108) ollut maininta koko maassa työttömyyden olevan 10, 1%  - joten vaikka laskua oli hieman viime vuodesta (10,3%)  niin ainakin itselläni pistää hieman  jäitä hattuun.  

Vierailija
5/6 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työmarkkinat on sellaiset ettei määräaikaisia työsopimuksia tehdä enää sen vuoksi miksi ne on luotu, eli tiettyyn tarpeeseen,  vaan siksi koska ne ovat työnantajalle turvallisempia pitkässä juoksussa. 

Eli sinuna kyllä vaihtaisin määräaikaiseen, jos määräaikainen on mielekkäämpi. :)

Pahimmassa tapauksessa sitten otat toisen määräaikaisen jos ei ensimmäinen enää jatku, mutta kertomuksesi perusteella kyseessä on ala jossa määräaikaisuutta käytetään hyväksi väärin, jolloin niitä on myös paljon tarjolla ja täten voi luottaa saavansa edes jotain.

P.s. Olen itse jättämässä vakityön ja ryhtymässä opiskelijaksi ihan vain työn mielekkyyden ja tulevaisuuden vuoksi, eli olen ehkä puolueellinen. :)

Vierailija
6/6 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa ja ennen kaikkea kannustavaa lukea, että vielä on ihmisiä, jotka miettivät tekevänsä ja  epävrmojakin ratkaisuja ja luottavat, että elämä kyllä kantaa. Tai, että voivat itse -itsestään vastuunottamalla löytää mielekyyttä elämäänsä, eikä tuon "mielekkyyden mittaa" e. onnistumista lasketa vain rahassa. - Yhtään tai lainkaan nyt viisastelematti sillä kuinka raha ei ole tärkeintä; ei se tietenkään ole, mutta jos sitä ei ole, eikä ole ollut hetkeen niin kyllä, sitä useimmat meistä vähän myös kaipaa. - Mutta yllättävän vähälläkin sitä voi pärjätä.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi