Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika järjestää kotibileet, yksi äiti protestoi..

Vierailija
26.04.2016 |

Ysiluokkalainen poikamme on kutsunut luokan meille vapunaattona ja pyytänyt meitä vanhempia olemaan illan poissa.

Tämä sopii miehelleni ja minulle. Tulisimme n. klo 23.00 kotiin.

Eilen yhden luokkatoverin äiti soitti ja vaati, että olisimme kotona juhlien ajan. Muuten heidän lapsensa ei voi tulla. Sanoin, että asia on jo sovittu ja emme lähde muuttamaan suunnitelmia. Pelkää kovasti, että alkohlia ym. päihteitä käytetään ja homma luisuu käsistä.

Miten te suhtautuisitte tähän äidin kannanottoon?

Kommentit (181)

Vierailija
141/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämpässänne juodaan, naidaan ja tapellaan, jos tämä on teille ok, niin?

Asian vierestä, mutta; kuvitteletko että mainitsemiasi ei tapahdu, jos nuorisolla ei ole tyhjää kämppää käytössään?

Vierailija
142/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirit ja nuoret on todellakin erilaisia! Tärkeintä on tuntea nuoret ja piirit, joissa oma nuori liikkuu. Meidän 17-vuotias järjesti Halloween-bileet ja oltiin muu perhe ihan yö pois, jotta nuoret sai olla rauhassa. Tulimme takaisin seuraavana aamupäivänä ja siellä nämä juhlijat katseli - toki väsyneinä - leffaa olohuoneessa. Kaikki tervehti, kaikki oli jäänyt yöksi, kuten oli sovittu. Yhtäkään ylimääräistä ei ollut kolkutellut, jos alkoholia oli juotu, niin missään se ei ainakaan näkynyt. Ainoa vahti oli kotiin jäänyt 16-vuotias pikkuveli, joka hänkin oli tullut puolenyön jälkeen kotiin, kuten sovittu. Sisarukset vahtivat aika hyvin toisiaan, tyttö ja poika.

Kyseessä vielä omakotitalo. Naapureita oli toki infottu. Sotku oli kyllä aikamoinen, kun eivät älypäät olleet laittaneet jäljelle jääneitä ruokia jääkaappiin! Ja keittiö oli ruuanteon jäljiltä kyllä kuin pommi.... Tytöllä oli aika siivoaminen, kun kaverit lähti.

Ihan hyvä kokemus ja koska vaan voi järkätä uudelleen.

Et aivan oikeasti voi tietää, mitäne fiksut nuoret tekee poissaollessasi. Valitettavasti tämä on todettu monta kertaa sivusta. Kun palaat kotiin, on siellä juuri toivomasi tilanne ja näky. Muuta et tiedä. Haluatko?

Onko se oikeasti niin vaikea uskoa, että kaikki nuoret ei juo ja pane kaikkea mikä liikkuu?

Talo oli pystyssä, nuoret oli hengissä, mitään ei oltu rikottu eikä varastettu, poliisi ei käynyt, jälkipuinteja ei tullut, naapurit ei häiriintyneet, sotku uloittui keittiöön.

Tämä riitti minulle oikein hyvin.

Mutta mietipä että tässä on kutsuttu kokonainen koululuokka. Minusta on aika epätodennäköistä että yhteen luokkaan olisivalikoitunut vain tietynlaisia nuoria. Eiköhän sellaseen joukkoon mahdu monenlaista viheltäjää.

Olet kyllä täysin oikeassa.

Meillä olleissa bileissä oli paikalla vain noin 10 henkeä.

Ja katsos kun se määrä voi yllättäen paisua. Nuori voi myös sanoa, että vain parin kaverin kanssa viettävät tyttöjen leffailtaa ja menevät yhdessä nukkumaan. Jätetään mainitsematta, että saattaa se Pena ja Masakin käväistä, pari kaveria mukanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 9lk vappuna ainakin rymistettiin gin lemon pullojen kanssa ulkosalla, varmasti on sun pojan porukassakin alkoholi mukana... ":)"

Vierailija
144/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä järjetöntä paniikkia kotibileistä (ja tässäkin tilanteessa vanhemmat tulossa kotiin yöksi). Itse pidin teininä moniakin pippaloita kotona ja olin monissa kaverien pippaloissa, eikä ikinä tullut älytöntä määrää kuokkavieraita tai paikkoja mennyt rikki, vaikka paikalla saatto olla 20-30 teiniä. Kaverit piti kavereistaan huolta ja muutenki kunnioitettiin sitä kenen luona pääs bilettämään. Ehkä tilanne on eri helsingissä kuin rovaniemellä, tai sitten kaveriporukkaan kuulu vaan harvinaisen fiksuja tyyppejä jotka ei alkanu örveltämään/tappelemaan.

Vierailija
145/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni vinkki. ennen asunnosta lähtöä, kannattaa makuuhuoneisiin näkyville jättää kondomipaketteja. jos joku nuori pari, haluaa tehdä lähempää tuttavuutta, niin olisi ehkäisy kunnossa.

Ja kannattaa katsoa myös että jääkaappi on täynä olutta ja siideriä ja pakkasessa monta pulloa salmiakkikossua, jos jollakin sattuu janottamaan.

Vierailija
146/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minun puolestani nuoret saa juoda, naida ja tapella kunhan meidän omat teinit eivät ole siinä porukassa ja tämä juominen, naiminen ja tappelu ei tapahdu minun kotonani.

Vierailija
147/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran 15-vuotias poika joka alkoi järjestää kotibileitä isossa omakotitalossa. Väkeä oli kerta kerralta enemmän, reilusti yli 50 henkeä järjestään. Vanhempien avioliitto samaan aikaan vetelemässä viimeisiään, joten jaksaako sitä nyt niin tarkasti yhtä 15-vuotiasta vahtia, osaahan se olla, melkein aikuinen jo. Koulunsakin hoitanut aina niin mallikkaasti. Pitäähän elämässä olla juhlaa.

Ensin keskikaljaa, sitten viiniä, sitten viinaa ja paljon. Ja oho, sitten joku keksiikin yllyttää ties mihin huumeisiin ja kuin taikaiskusta poika sekoaa ja koko tulevaisuus samantien sileänä. Alle 20-vuotiaana elämä ohi. 

Miettikää nyt ihmiset oikeasti tarvitseeko 15-17 -vuotiaat kreisibailausta? 

Vierailija
148/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se poika ei tule, jonka vanhemmat eivät hyväksy. Nuo vanhemmat eivät varmaan ymmärrä, että kotibileitä ja vanhempien poissaoloa ei tarvita siihen ryyppäämiseen, sillä se onnistuu vaikka lähimetsikössä. Ja jos olette tulossa jo klo 23 kotiin, niin ei jää teineille paljoakaan "rellestämisaikaa". Eri aisia, jos olisitte aamuun asti poissa...

Itse tosin saattaisin vihjata jollekin naapurille (jos on sellainen naapuri, jonka kanssa välit ovat hyvät), että pitää vähän silmällä bileitä ja raportoi, jos alkaa näyttää että pihassa on ihan liikaa pyöriä tai mopoja tai että homma näyttäisi riistäytyvän käsistä.

Luokkaktoveri on tyttö, jos sillä nyt jotain merkitystä on ja juhlapaikka olisi kerrostalo. Olen jo ilmoittanut naapureille ja asia ok. 

Totta kai tuollaisesta ryhmästä ääntä lähtee, se on selvä. Mutta tapahtuisi siis kuitenkin vappuaattona ja hiljaisuuden virallista kellonlyömää ennen. 

Poika ei vielä ole tällaisia järjestänyt, on kyllä muiden bileissä ollut. On vanhin lapsemme, joten tästä ei ole niin kokemusta vielä. 

Itse katson, että ikä on jo aivan sopiva pitää iltajuhliakin. Jotkut pitivät jo seiskalla. 

Kerrostalossa on aika saatanasta yrittää käydä nukkumaan klo 21:00, jos metelöidään. Toisilla on vappunakin töitä.. Tiesitkö, että vaikka hiljaisuus on klo 23:00, sitä ennenkään ei saa liian kovaa meteliä kuulua?

Kyllä kerrostalossa saa pitää äänekkäämpiäkin juhlia silloin tällöin. Elämäntapa"juhlijat" ovat toki asia erikseen. Hiljaisuusrajankin ylittäminen on ok, jos se yhteisymmärryksessä naapuruston kanssa sovittu. 

Nythän ei edes ylittäisi. 

Kerrostalossa saa todellakin pitää juhlia ja juhlia vielä hiljaisuuden jälkeekin. Juhlat on hyvä yleensä ajoittaa viikonloppuun ja naapureille on hyvä tiedottaa asiasta ennakkoon. On myös ihan jees jos bileet tajutaan lopetaan puolen yön aikoihin ja sitten mennää muualle jatkamaan. Itsekin asun kerrostalossa ja muutaman kuukauden välein täällä on jollakin bileet. Minua ne eivät haittaa, koska naapurit osaavat pitää häiriöt muille naapureille pieninä. Joskus olen saattanut laittaa korvatulpat yöksi jos juhla äänet ovat olleet liian kovat, mutta ei minua se haittaa, koska olen joutunut turvautumaan korvatulppiin naapurin juhlien takia ehkä kerran kahteenvuoteen.

Sitten ysiluokkalaisen kotibileisiin. Luultavasti siellä juodaan alkoholia, mutta se nyt ihan örvellykseksi pääse muuttumaan jos kaikkien tiedossa on, että vanhemmat tulee kello 23.

On tässä olemassa sellainenkin mahdollisuus ettei siellä juoda. Itse olin lukio aikana aikamoinen kotibile kännääjä, mutta minulla oli yksi kaveriporukka jossa ei juotu alkoholia. Me pidettiin ihan bileitäkin ilman alkoholia ja se oli kaikille ihan jees.

Minusta nämä bileet on parempi vaihtoehto, kun nämä ysiluokkalaiset olisivat vetämässä pussikalja kännejä jossain puistossa.

No, ompahan naapurit saaneet häätöjä bileiden takia tuttuni talossa. Saa pitää bileet, mutta kannattaa varautua etsimällä uusi asunto. Ja meillä häiritsee jo lasten takia, olen kerran poliisit soittanut paikalle.

Häätön tarvitaan todella painavat perusteet ja yhdet bileet nyt ei kyllä sellaisia vielä täytä.

Häätöön tarvitaan kahdet bileet, joista ensimmäisten jälkeen naapurit tekevät kirjallisen ilmoituksen isännöitsijälle, joka antaa kirjallisen varoituksen asukkaalle. Toisen melukerran jälkeen voidaan aloittaa häätäminen häiritsevän elämän takia. Jos paikalle on jouduttu kutsumaan poliisi, on heidän kirjauksensa aika lailla todistusvoimainen.

Varoitus tulee kylläkin käräjäoikeudelta häätöasioissa, koska kaikki häätötapaukset käyvät sitä kautta. Kuten sanottua, perusteet häätöön täytyy olla painavat. Haitta täytyy olla merkittävää (meteli silloin tällöin ei sitä ole) ja todisteet aukottomat. Lähes kaikki häätötapaukset johtuvat maksamattomista vuokrista.

Ei häädöstä enää varoiteta. Varoitukset tulee vuokranantajalta ja jos vuokralainen ei paranna tapojaan, niin vuokrasuhde puretaan.  Häätö haetaan sitten jos vuokralainen ei suostu muuttamaan pois, vaikka vuokraoikeus on loppunut.

Vierailija
149/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian vierestä, mutta; kuvitteletko että mainitsemiasi ei tapahdu, jos nuorisolla ei ole tyhjää kämppää käytössään?

Niin no, parituskin on rikos.

Vierailija
150/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vappubileet kämpässä, jossa ei ole aikuisia, on kuin lippu ja lupa kaikkeen siihen. Moni nuori tekee silloin tuon kaiken, mitä ei koskaan muulloin ja muualla. Niitä muistellaan kauhulla ja häpeällä, joku ehkä ylpeydelläkin,  sitten vielä aikuisena.

Vierailija
151/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu minun puolestani nuoret saa juoda, naida ja tapella kunhan meidän omat teinit eivät ole siinä porukassa ja tämä juominen, naiminen ja tappelu ei tapahdu minun kotonani.

Näin minäkin ajattelen. Muut saa sallia kersoilleen mitä huvittaa, meillä on meidän säännöt. On muuten aikuiset lapset oikein kiitelleet jälkikäteen että pidettiin kurissa ja nuhteessa pahimpien teinivuosien jälkeen. Heillä on nyt kavereita joilla oli sallivammat vanhemmat ja aika monilla näistä kavereista on elämä aika kehnoa tällä hetkellä (huumeita, vankilassa, työttöminä ilman koulutusta jne.).

Vierailija
152/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä järjetöntä paniikkia kotibileistä (ja tässäkin tilanteessa vanhemmat tulossa kotiin yöksi). Itse pidin teininä moniakin pippaloita kotona ja olin monissa kaverien pippaloissa, eikä ikinä tullut älytöntä määrää kuokkavieraita tai paikkoja mennyt rikki, vaikka paikalla saatto olla 20-30 teiniä. Kaverit piti kavereistaan huolta ja muutenki kunnioitettiin sitä kenen luona pääs bilettämään. Ehkä tilanne on eri helsingissä kuin rovaniemellä, tai sitten kaveriporukkaan kuulu vaan harvinaisen fiksuja tyyppejä jotka ei alkanu örveltämään/tappelemaan.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Teini ei voi itsekään tietää, miten ilta tulee menemään. Hyvää tuuria on tai ei ole.

Vierailija
153/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö muista miten Riitta Väisäsen rintaliiveillekin kävi?

Nyt ap tietää ainakin ottaa rintsikat mukaan, jos reippahat nuorukaiset intoutuvat vaikka köyttä vetämään.

Hahahha :D

Vierailija
154/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se poika ei tule, jonka vanhemmat eivät hyväksy. Nuo vanhemmat eivät varmaan ymmärrä, että kotibileitä ja vanhempien poissaoloa ei tarvita siihen ryyppäämiseen, sillä se onnistuu vaikka lähimetsikössä. Ja jos olette tulossa jo klo 23 kotiin, niin ei jää teineille paljoakaan "rellestämisaikaa". Eri aisia, jos olisitte aamuun asti poissa...

Itse tosin saattaisin vihjata jollekin naapurille (jos on sellainen naapuri, jonka kanssa välit ovat hyvät), että pitää vähän silmällä bileitä ja raportoi, jos alkaa näyttää että pihassa on ihan liikaa pyöriä tai mopoja tai että homma näyttäisi riistäytyvän käsistä.

Luokkaktoveri on tyttö, jos sillä nyt jotain merkitystä on ja juhlapaikka olisi kerrostalo. Olen jo ilmoittanut naapureille ja asia ok. 

Totta kai tuollaisesta ryhmästä ääntä lähtee, se on selvä. Mutta tapahtuisi siis kuitenkin vappuaattona ja hiljaisuuden virallista kellonlyömää ennen. 

Poika ei vielä ole tällaisia järjestänyt, on kyllä muiden bileissä ollut. On vanhin lapsemme, joten tästä ei ole niin kokemusta vielä. 

Itse katson, että ikä on jo aivan sopiva pitää iltajuhliakin. Jotkut pitivät jo seiskalla. 

Kerrostalossa on aika saatanasta yrittää käydä nukkumaan klo 21:00, jos metelöidään. Toisilla on vappunakin töitä.. Tiesitkö, että vaikka hiljaisuus on klo 23:00, sitä ennenkään ei saa liian kovaa meteliä kuulua?

Kyllä kerrostalossa saa pitää äänekkäämpiäkin juhlia silloin tällöin. Elämäntapa"juhlijat" ovat toki asia erikseen. Hiljaisuusrajankin ylittäminen on ok, jos se yhteisymmärryksessä naapuruston kanssa sovittu. 

Kerrostalossa saa todellakin pitää juhlia ja juhlia vielä hiljaisuuden jälkeekin. Juhlat on hyvä yleensä ajoittaa viikonloppuun ja naapureille on hyvä tiedottaa asiasta ennakkoon. On myös ihan jees jos bileet tajutaan lopetaan puolen yön aikoihin ja sitten mennää muualle jatkamaan. Itsekin asun kerrostalossa ja muutaman kuukauden välein täällä on jollakin bileet. Minua ne eivät haittaa, koska naapurit osaavat pitää häiriöt muille naapureille pieninä. Joskus olen saattanut laittaa korvatulpat yöksi jos juhla äänet ovat olleet liian kovat, mutta ei minua se haittaa, koska olen joutunut turvautumaan korvatulppiin naapurin juhlien takia ehkä kerran kahteenvuoteen.

Sitten ysiluokkalaisen kotibileisiin. Luultavasti siellä juodaan alkoholia, mutta se nyt ihan örvellykseksi pääse muuttumaan jos kaikkien tiedossa on, että vanhemmat tulee kello 23.

On tässä olemassa sellainenkin mahdollisuus ettei siellä juoda. Itse olin lukio aikana aikamoinen kotibile kännääjä, mutta minulla oli yksi kaveriporukka jossa ei juotu alkoholia. Me pidettiin ihan bileitäkin ilman alkoholia ja se oli kaikille ihan jees.

Minusta nämä bileet on parempi vaihtoehto, kun nämä ysiluokkalaiset olisivat vetämässä pussikalja kännejä jossain puistossa.

No, ompahan naapurit saaneet häätöjä bileiden takia tuttuni talossa. Saa pitää bileet, mutta kannattaa varautua etsimällä uusi asunto. Ja meillä häiritsee jo lasten takia, olen kerran poliisit soittanut paikalle.

Häätön tarvitaan todella painavat perusteet ja yhdet bileet nyt ei kyllä sellaisia vielä täytä.

Häätöön tarvitaan kahdet bileet, joista ensimmäisten jälkeen naapurit tekevät kirjallisen ilmoituksen isännöitsijälle, joka antaa kirjallisen varoituksen asukkaalle. Toisen melukerran jälkeen voidaan aloittaa häätäminen häiritsevän elämän takia. Jos paikalle on jouduttu kutsumaan poliisi, on heidän kirjauksensa aika lailla todistusvoimainen.

Varoitus tulee kylläkin käräjäoikeudelta häätöasioissa, koska kaikki häätötapaukset käyvät sitä kautta. Kuten sanottua, perusteet häätöön täytyy olla painavat. Haitta täytyy olla merkittävää (meteli silloin tällöin ei sitä ole) ja todisteet aukottomat. Lähes kaikki häätötapaukset johtuvat maksamattomista vuokrista.

Mutta jos asuu vuokralla, niin vuokranantaja voi hyvinkin pienestä syystä irtisanoa vuokrasopimuksen kun naapuri soittaa ja valittaa vuokralaisista. Irtisanomisen syyksi vain laitetaan että vuokranantaja tarvii asunnon omaan käyttöön.

No tottakai voi, mutta sitten se asunto on todellakin otettava omaan käyttöön (= ei vuokratuloja). Ja en tiedä kuka on noin tyhmä vuokranantaja, että ihan vaan kiusaallaan heittää vuokraa maksavan ihmisen pellolle. Vuokranantajahan todennäköisesti asuu jossain aivan muualla, joten ei häntä tuo meteli edes haittaa.

Joopa joo. Ja kukahan sitä valvoo että mitä asunnolle tapahtuu vuokralaisen muutettua pois? Ei kukaan, eikä kiinnosta vuokralastakaan sen jälkeen kun asuu jo muualla.

Aika usein yksityinen vuokranantaja vuokraa entistä asuntoaan ja ne naapurit ovat hänen tuttaviaan ja jopa kavereitaan. En minä ainakaan pitäisi kaverini naapurissa huonoa elämää viettävää vuokralaista.

Vierailija
155/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en kyllä jättäisi teinejä keskenään pitämään bileitä. Kyllä sen oman teini-iän muistaa vielä niin selvästi, etenkin miten vanhemmille esitettiin kilttiä ja erittäin fiksua nuorta, samaan aikaan kun selän takana piiloteltiin Alkon kassia ja norttiaskia.

Olisihan ne joo kivojakin muistoja, kun alaikäisenä kännättiin ja hengissäkin selvittiin jne. mutta vanhempana se on vaan vähän se tylsä vastuu pitää alaikäinen lapsensa erossa päihteistä ja toimia muutenkin ikävänä "sä et koskaan anna mun tehä mitään kivaa!" -tyyppinä, eikä lapsensa kaverina.

Vierailija
156/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakehuoneisto voidaan ottaa yhtiön hallintaan, jos siellä vietetään häiritsevää elämää tai asukas ei noudata taloyhtiön järjestyssääntöjä siitä, "mikä järjestyksen säilymiseksi yhtiön tiloissa on tarpeen". Kannattaa kokeilla, juhlimisesta syntyvä meteli on oikeasti asia, jonka takia asuntoja on otettu as oy:n haltuun määräajaksi. Ei tarvita käräjäoikeuden päätöstä.

Samoilla perusteilla voidaan purkaa vuokrasopimus, joten kyllä toistuva meteli esim. rapussa on lainsäädännössä katsottu perusteeksi purkaa sopimus. Iso osa häädöistä tulee häiritsevän elämän takia.

Vierailija
157/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan tosi tiukka mutsi ja mähän tein ihan kaikkea mahdollista. Ryyppäilin läpi yläasteen ja harrastin seksiäkin tosi nuorena. Röökiä vedin päivittän varmaan kasiluokasta lähtien, en muista ihan tarkkaan. Eka kokeilu ala-asteella. Ihan normaali keskiluokkainen perheenäiti musta kuitenkin tuli.

Lähes kaikilla ystävilläni oli väljempi kuri, osalla todella väljä. Ihan normaaleja keskiluokkaisia perheenäitejä ja -isiä heistäkin tuli. Yhtäkään, jolla olisi suuria ongelmia esim. päihteiden käytön takia, ei nuoruudenystävissäni ole. Ei edes niillä pahimmilla huligaaneilla - ihan kaikkiin ei ole enää kyllä yhteyksiä, joten aivan kaikista en tiedä.

Enpä nyt tiedä mistä tämä kertoo, mutta ainakin sen, että ei se vanhempien valvonta mitään estä. Toisaalta, nuoruudessani ei ollut tietenkään niin helppo jatkuvasti valvoakaan.

Vierailija
158/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan tosi tiukka mutsi ja mähän tein ihan kaikkea mahdollista. Ryyppäilin läpi yläasteen ja harrastin seksiäkin tosi nuorena. Röökiä vedin päivittän varmaan kasiluokasta lähtien, en muista ihan tarkkaan. Eka kokeilu ala-asteella. Ihan normaali keskiluokkainen perheenäiti musta kuitenkin tuli.

Lähes kaikilla ystävilläni oli väljempi kuri, osalla todella väljä. Ihan normaaleja keskiluokkaisia perheenäitejä ja -isiä heistäkin tuli. Yhtäkään, jolla olisi suuria ongelmia esim. päihteiden käytön takia, ei nuoruudenystävissäni ole. Ei edes niillä pahimmilla huligaaneilla - ihan kaikkiin ei ole enää kyllä yhteyksiä, joten aivan kaikista en tiedä.

Enpä nyt tiedä mistä tämä kertoo, mutta ainakin sen, että ei se vanhempien valvonta mitään estä. Toisaalta, nuoruudessani ei ollut tietenkään niin helppo jatkuvasti valvoakaan.

Vanhempien valvonta ei mitään estä, se on valitettavasti selvä.

Mutta en silti iskisi pojalleni kossupulloa käteen lähtien itse ulos asunnosta, jotta toinen voi kavereineen bilettää meillä, enkä muutenkaan salli alaikäiseni päihteidenkäyttöä.

Kekseliäitä nuoret on, eikä koppiinkaan voi lukita täysi-ikäiseksi asti, joten takuuvarmasti tulee kyllä jossain vaiheessa naukkailemaan selkäni takana, mutta teen sen minkä vaan voin..

Vierailija
159/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 

Huvittavaa, mitkä mittasuhteet saa tilanne, jossa vanhemmat lähtevät muutamaksi tunniksi pois ja antavat 15-vuotiaiden juhlia keskenään. 

Jo ollaan parittajia ja kossupullo on isketty käteen. Vähintään vieraista puolet raiskataan ja toinen puoli saa alkoholimyrkytyksen. Vähäntään yksi tappelun tuoksinnassa menettää henkensä. Asunnosta tietenkään ei ole jäljellä kuin seinät, jos niitäkään. 

Lasu ilman muuta vetämään jo etukäteen tässä tapauksessa, uhoaa joku :D

Mutta onhan se todettu täällä aikasemminkin, että ei ole täysipäisiä paikalla kuin murto-osa keskustelijoista. 

Vierailija
160/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, niin häätö vielä. 

Ap:n perhe voi varautua äkkilähtöön kotoaan. Häätöhän tulee automaattisesti kotibileistä, lisäksi sossuasiakkuus ja vankilakin odottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi