Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika järjestää kotibileet, yksi äiti protestoi..

Vierailija
26.04.2016 |

Ysiluokkalainen poikamme on kutsunut luokan meille vapunaattona ja pyytänyt meitä vanhempia olemaan illan poissa.

Tämä sopii miehelleni ja minulle. Tulisimme n. klo 23.00 kotiin.

Eilen yhden luokkatoverin äiti soitti ja vaati, että olisimme kotona juhlien ajan. Muuten heidän lapsensa ei voi tulla. Sanoin, että asia on jo sovittu ja emme lähde muuttamaan suunnitelmia. Pelkää kovasti, että alkohlia ym. päihteitä käytetään ja homma luisuu käsistä.

Miten te suhtautuisitte tähän äidin kannanottoon?

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meillä lapset jo nuoria aikuisia, eivätkä koskaan saaneet järjestää bileitä kotona. Juu, natsimutsi, voit ajatella, mutta haluan itse kutsua vieraat kotiini. Epäilit, että ovatko lapseni osanneet isompina bilettää, voin kuule kertoa, että osaavat sen taidon, vaikkeivat sitä kotona päässeet harjoittelemaankaan. Kysymyksestäsi paistaa läpi, että viinaahan siellä juodaan, kumminkin. Älä ole noin helvetin naiivi, tai ole vaan, mikäs minä olen sitä estämään!

Vierailija
42/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin lapsi piti lähimmille ystävilleen 15 v bileet. Yhteensä 10 nuorta, jotka kaikki vanhempineen olivat tuttuja.

Illan tummuessa, muutama kuokkavieras oli tulossa. Ei päästäneet sisään. Kuokkavieraat soitti poliisille, että täällä alaikäiset kännäävät.

Perheen vanhemmat oli meillä saunomassa. Asutaan tässä 15 metrin päässä. Nähtiin, kun poliisi meni ohi ja eikun perään.

Parilla neidilla oli siidereitä ja yhdellä herralla sixpäkki. Poliisi otti juomat haltuun, tiedot ja sossu otti yhteyttä kaikkien nuorten perheisiin.

Vaikka kaikki meniskin hyvin, niin silti voi päätyä sossun kanssa tekemisiin.

En nyt ihan usko. Yleensä lasu tulee vain niistä joilla on alkoholia hallussa tai ovat nauttineet alkoholia. Ihan turha väittää että lasu tuli pelkästä läsnäolosta, tai sitten bileet olivat jo muutenkin niin vaaralliset että lasu oli paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpässänne juodaan, naidaan ja tapellaan, jos tämä on teille ok, niin?

Vierailija
44/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap edelleen kysymys johon et ole vastannut. Jos bileissä ongelmia niin mistä lapsenne saa apua? Oletteko lähellä? Onko sovittu naapuri tai joku joka tulee tarvittaessa apuun.

Usein tuota apua ei tarvita. Mutta joskus se voi pelastaa jopa tappeluilta, poliisilta jne. Eli järjestättekö että lapsi tietää mistä saa helposti apua tarvittaessa? Vai jankkaatko vaan ettei tuota ongelmaa ole kerrostalossa, vaikka alaovi olisi lukossa riittää että jotku käyvät kavereita jututtamassa tai tupakalla ja rappuun pääsee sakkia. Ja sitten kun palataan tupakalta asuntoon niin jotkut puolitutut tunkee mukaan. Itse huomasin kerrostalossa asuessa että välillä jotkut laittoivat alaoven väliin jotain ettei ovi lukittunut. Sitten pääsi koko illan kulkemaan vapaasti ( paitsi kun minä huomasin niin toki kävin lukitsemassa alaoven vaikka naapurissa olikin bileet...).

Pelastaa poliisilta? Missä maassa elätte? Meillä Suomessa poliisi on se taho joka tulee pelastamaan.

Vierailija
45/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap edelleen kysymys johon et ole vastannut. Jos bileissä ongelmia niin mistä lapsenne saa apua? Oletteko lähellä? Onko sovittu naapuri tai joku joka tulee tarvittaessa apuun.

Usein tuota apua ei tarvita. Mutta joskus se voi pelastaa jopa tappeluilta, poliisilta jne. Eli järjestättekö että lapsi tietää mistä saa helposti apua tarvittaessa? Vai jankkaatko vaan ettei tuota ongelmaa ole kerrostalossa, vaikka alaovi olisi lukossa riittää että jotku käyvät kavereita jututtamassa tai tupakalla ja rappuun pääsee sakkia. Ja sitten kun palataan tupakalta asuntoon niin jotkut puolitutut tunkee mukaan. Itse huomasin kerrostalossa asuessa että välillä jotkut laittoivat alaoven väliin jotain ettei ovi lukittunut. Sitten pääsi koko illan kulkemaan vapaasti ( paitsi kun minä huomasin niin toki kävin lukitsemassa alaoven vaikka naapurissa olikin bileet...).

Ei varsinaisesti ole sovittu (ainakaan vielä) mitään. 

Ollaan tosiaan aika lähellä itse. 

Vierailija
46/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se poika ei tule, jonka vanhemmat eivät hyväksy. Nuo vanhemmat eivät varmaan ymmärrä, että kotibileitä ja vanhempien poissaoloa ei tarvita siihen ryyppäämiseen, sillä se onnistuu vaikka lähimetsikössä. Ja jos olette tulossa jo klo 23 kotiin, niin ei jää teineille paljoakaan "rellestämisaikaa". Eri aisia, jos olisitte aamuun asti poissa...

Itse tosin saattaisin vihjata jollekin naapurille (jos on sellainen naapuri, jonka kanssa välit ovat hyvät), että pitää vähän silmällä bileitä ja raportoi, jos alkaa näyttää että pihassa on ihan liikaa pyöriä tai mopoja tai että homma näyttäisi riistäytyvän käsistä.

Luokkaktoveri on tyttö, jos sillä nyt jotain merkitystä on ja juhlapaikka olisi kerrostalo. Olen jo ilmoittanut naapureille ja asia ok. 

Totta kai tuollaisesta ryhmästä ääntä lähtee, se on selvä. Mutta tapahtuisi siis kuitenkin vappuaattona ja hiljaisuuden virallista kellonlyömää ennen. 

Poika ei vielä ole tällaisia järjestänyt, on kyllä muiden bileissä ollut. On vanhin lapsemme, joten tästä ei ole niin kokemusta vielä. 

Itse katson, että ikä on jo aivan sopiva pitää iltajuhliakin. Jotkut pitivät jo seiskalla. 

Kerrostalossa on aika saatanasta yrittää käydä nukkumaan klo 21:00, jos metelöidään. Toisilla on vappunakin töitä.. Tiesitkö, että vaikka hiljaisuus on klo 23:00, sitä ennenkään ei saa liian kovaa meteliä kuulua?

Vierailija
47/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole ollut kotibileissä ihan nuorenakaan, joissa olisi tapeltu. 

Piirit ovat hyvin erilaisia. 

Vierailija
48/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omani ei bileissä käy ennenkuin ovat 18. Koska niin paljon on ap:n kaltaisia leväperäisiä vanhempia. Vaikka se oma nuppu olisi hyvä ja hönen lähikaverit, niin kullakin luokalla on kusipäänsä.

Jos, niin kauhea kohtalo tuokin teinillä, ettei voi olla normaalisti nuorten riennoissa mukana. Mitä sitten parikymppisenä tapahtuu, kun mitään kokemusta ei ole?

ap

Sääliksi käy niitä joille alaikäisenä ryyppääminen on normaalia. Alkoholia saa käyttää 18 vuotiaasta eteenpäin, sen taidoon kyllä ehtii oppia, ei tarvi alkaa 15 vuotiaana treenaamaan.

Kannustitko lapset harrastamaan myös seksiä 13 vuotiaana, ettei ole sitten ihan pihalla 16 vuotiaana kun sitä saa jo muutenkin harrastaa?

Ptiäisiköhän kuolemistakin vähän kokeilla ennen kuin on 90 vutias, ettei tule sitten yllätyksenä miltä se tuntuu?

Vierailija
49/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ap.

Kirjoitit itsekin että varmaan jotkut tuo alkoholia. Ja paikalla vaan alaikäisiä. Mutta valvontaa ei tarvita. Jep jep. Etkä muka ole naiivi. No voihan bileet mennä hyvinkin. Jos joku saa alkoholimyrkytykseen niin eihän se ole sun vastuulla, tai jos joku rikkoo paikat kännissä tai hakkaa toisen tai raiskaa.vai olisitkohan sittenkin vastuussa noista bileistä vai siirrätkö tosiaan kaiken vastuun alaikäiselle lapsellesi.

Mutta eihän sillä väliä kunhan oot vaan mukava kaverivanhempi. Miten muuten saako vieraat tuoda poika/tyttökavereita paikalle? Entä hyvä katu jonka kanssa aina vietetään vappua jne. Tunnetko oikeasti kaikki tulevat vieraat? Ja jätät kaiken vastuun lapsellesi selvitä illasta kunnialla.

Niinpä niin.

Vierailija
50/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse ole ollut kotibileissä ihan nuorenakaan, joissa olisi tapeltu. 

Piirit ovat hyvin erilaisia. 

Melkein kaikissa kotibileissä tulee jonkinlaista kähnäystä ja aika usein ihan kunnon tappeluitakin. Osa on ehkä niin kännissä että ei edes muista mitä tapahtui.

Vierailija
51/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää olla itse ainakin vesilinjalla. Oma kotimme on meille arvokas, ja en antaisi sitä alaikäisten ryyppämiskäyttöön, minusta olette vastuuttomia vanmehmpinia.  Jos esim joku raiskaus tai vastaava tapahtuu, olette moraalisessa vastuussa siitä. Toki asumme pikkukaupungissa ja täällä tuonikäiset ovat vielä valvovan silmän alla, vaikka koulujen ja kauppojen pihoilla pörräävätkin.

Vierailija
52/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se poika ei tule, jonka vanhemmat eivät hyväksy. Nuo vanhemmat eivät varmaan ymmärrä, että kotibileitä ja vanhempien poissaoloa ei tarvita siihen ryyppäämiseen, sillä se onnistuu vaikka lähimetsikössä. Ja jos olette tulossa jo klo 23 kotiin, niin ei jää teineille paljoakaan "rellestämisaikaa". Eri aisia, jos olisitte aamuun asti poissa...

Itse tosin saattaisin vihjata jollekin naapurille (jos on sellainen naapuri, jonka kanssa välit ovat hyvät), että pitää vähän silmällä bileitä ja raportoi, jos alkaa näyttää että pihassa on ihan liikaa pyöriä tai mopoja tai että homma näyttäisi riistäytyvän käsistä.

Luokkaktoveri on tyttö, jos sillä nyt jotain merkitystä on ja juhlapaikka olisi kerrostalo. Olen jo ilmoittanut naapureille ja asia ok. 

Totta kai tuollaisesta ryhmästä ääntä lähtee, se on selvä. Mutta tapahtuisi siis kuitenkin vappuaattona ja hiljaisuuden virallista kellonlyömää ennen. 

Poika ei vielä ole tällaisia järjestänyt, on kyllä muiden bileissä ollut. On vanhin lapsemme, joten tästä ei ole niin kokemusta vielä. 

Itse katson, että ikä on jo aivan sopiva pitää iltajuhliakin. Jotkut pitivät jo seiskalla. 

Kerrostalossa on aika saatanasta yrittää käydä nukkumaan klo 21:00, jos metelöidään. Toisilla on vappunakin töitä.. Tiesitkö, että vaikka hiljaisuus on klo 23:00, sitä ennenkään ei saa liian kovaa meteliä kuulua?

Kyllä kerrostalossa saa pitää äänekkäämpiäkin juhlia silloin tällöin. Elämäntapa"juhlijat" ovat toki asia erikseen. Hiljaisuusrajankin ylittäminen on ok, jos se yhteisymmärryksessä naapuruston kanssa sovittu. 

Nythän ei edes ylittäisi. 

Vierailija
53/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ap.

Kirjoitit itsekin että varmaan jotkut tuo alkoholia. Ja paikalla vaan alaikäisiä. Mutta valvontaa ei tarvita. Jep jep. Etkä muka ole naiivi. No voihan bileet mennä hyvinkin. Jos joku saa alkoholimyrkytykseen niin eihän se ole sun vastuulla, tai jos joku rikkoo paikat kännissä tai hakkaa toisen tai raiskaa.vai olisitkohan sittenkin vastuussa noista bileistä vai siirrätkö tosiaan kaiken vastuun alaikäiselle lapsellesi.

Mutta eihän sillä väliä kunhan oot vaan mukava kaverivanhempi. Miten muuten saako vieraat tuoda poika/tyttökavereita paikalle? Entä hyvä katu jonka kanssa aina vietetään vappua jne. Tunnetko oikeasti kaikki tulevat vieraat? Ja jätät kaiken vastuun lapsellesi selvitä illasta kunnialla.

Niinpä niin.

Ei ap ole naivi vaan kasvatuskyvytön hulttiovanhempi, jos sallii bileet joissa alaikäisillä on alkoholia.

Tekisin lasun jos tietäisi kenestä kyse.

Vierailija
54/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa asunnossa on vakuutusyhtiöiden mukaan noin 2000 euron arvosta varastettavaa (hinta katukaupassa, ei ostohinta), joten täytyy toivoa, että ap:n poika on tarpeeksi jämäkkä siinä vaiheessa, kun porukat alkaa hakeutua makuuhuoneisiin kutemaan ja miksipä ei siinä samassa vähän tonkimaan tavaroita. Se isän läppäri voi lähteä samalla matkaan tai vaikka auton kakkosavaimet.

Vierailija
55/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastaa poliisilta? Missä maassa elätte? Meillä Suomessa poliisi on se taho joka tulee pelastamaan.

Pelastamaan siltä että poliisi joutuu teidän typeryyden takia selvittämään nuorten kotibileitä kun vanhemmat eivät kanna vastuutaan. Minä kyllä mielummin autan itse tai järjestän jonkun muun aikuisen auttamaan ettei tarvi poliisin tulla häätämään kutsumattomia vieraita ym.

Vierailija
56/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ap.

Niinpä niin.

Ei ap ole naivi vaan kasvatuskyvytön hulttiovanhempi, jos sallii bileet joissa alaikäisillä on alkoholia.

Tekisin lasun jos tietäisi kenestä kyse.

Lasu on mökkiinsä lukkiutuneiden vanhojenpiikojen avainsana :D

Vierailija
57/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitit tuolla yhdessä viestissä, että toivotaan, ettei nämä bileet pääty katastrofiin tjsp. Kerrothan sitten heti vappuaamuna, kuinka kävi! Me av-mammat ollaan pelkkänä korvana, ja lupaamme olla tuomitsematta, jos kämppä onkin ns. palasina. Hymistelemme vain ehkä vienosti..

Vierailija
58/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö muista miten Riitta Väisäsen rintaliiveillekin kävi?

Vierailija
59/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos, niin kauhea kohtalo tuokin teinillä, ettei voi olla normaalisti nuorten riennoissa mukana. Mitä sitten parikymppisenä tapahtuu, kun mitään kokemusta ei ole?

ap

Ei mitään. Voin kertoa, ettei yhtään mitään ihmeellistä. En ole koskaan ollut kotibileissä enkä ole ratkennut hulttioksi vielä. Toki voisihan sitä nyt viiskymppisenä alkaa revittelemään, jos huvittais. Ei huvita.

Vierailija
60/181 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitathan vaikka luokanvalvojan kautta viestiä, että tavoittaa kaikki vanhemmatkin. Meiltä ei ainakaan olla tulossa,mjos ovat samalla luokalla. Pojat puhuivat, että ovat menosaa vappuaattona keilaamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme