En enää jaksa kontrolloivaa ja solvaavaa miestäni
Olen yrittänyt järkätä eroa yhteensä yli vuoden päivät, mutta mies on aina ennenkin päättänyt perheessä kaiken, joten pitää juttujani vain "hyttysen ininänä", jota ei kuuntele. Vuosi sitten olin hoitovapaalla, jotrn en voinut erota taloudellisista syistä, kun oli muutenkin tiukkaa. Nyt voisin erota, mutta mies pistää hanttiin ja toimii kuin pahin peluri (vedättää, valehtelee, pelaa aikaa, manipuloi).
Tässä olisi siis vielä noin 15 vuotta kärsimystä, ennen kuin saan eron ja siinä vaiheessa olen jo viisikymppinen. Luulin jo, että pääsisin hänestä eroon, mutta ei häneen uppoa mikään keskustelu tms. Hän on kuin takiainen, josta ei pääse irti. Hän solvaa minua jatkuvasti, mutta ei suostu etsimään mieluisampaa naista. Kuulemma meidän pitäisi kitkutella yhdessä (väkivaltaisessa ja seksittömässä liitossa) "hautaan saakka". Ei ole totta! Mun voimat alkavat olla kohta ihan loppu. Mun varmaan pitäisi mennä psykologille tms., mutta toisaalta se olisi mahdollisen huoltajuustaiston kannalta huono asia. Inhottavaa olla tällaisessa pinteessä.
Kommentit (25)
Älä jaksa valehdella itsellesi. Tiedät varsin hyvin itsekin että jos vaan usklataisit niin sen eron saisi helposti. Toimt kyllä todella väärin lapsiasi kohtaan kun et eroa. Onhan se vaikeaa, mytta oletko koskaan kuullyt kenestäkään jika olisi katunyt eroaan hakkaajasta tai narsisitista? Se miehesi ei tule koskaan toimimaan reilusti. Lajkaa syyttelemästä muuta tilanteestasi, sinä ja nimenomaan sinä oket ainoa henkilö joka tulee pelastamaan sinut ja lapsesi tuosta tilanteesta. Katkeruus ja jahkailu ei auta, ellet sitten halua sitä yhteistä hautapaikkaa miehen kanssa. Ei se ajan myötä tuosta ainakaan helpommaksi muutu.
Älkää vastatko tälle jankuttajalle. Se tekee tän saman ruikutusavauksen palstalle joka toinen päivä.
Ei tässä ole varsinainen ongelma mies vaan aloittaja itse. Kirjoitat, että mies ei kuuntele sinua, mutta ethän sinä ITSE kuuntele itseäsi! Et halua myöntää, että SINÄ ITSE olet oikeassa vaan vänkäät kaiken aikaa meillekin muttakunmies... en minä vaan mies...!
Lopeta nyt se miehen ajatusten ajattelu!Ajattele sinä itse omat ajatuksesi, tee omat suunnitelmasi ja toteuta ne itse.
Jos olisit vielä tolkuissasi, ymmärtäisit hyvin että sinä saisit lastesi huoltajuuden eikä mies, vaikka anoppisi tulisikin hoitamaan lapsia.
Väkivaltaisuudesta kun haet todisteet etkä yritä salata ja peitellä, vaikka kuinka häpeäisit, sinulla olisi valtit käsissäsi. Nyt mies saa pideltyä sinua kynsissään aika paljon juuri siksi, että sinä et ajattele OMIA vaan muiden ihmisten ajatuksia "mitä ne ihmisetkin sanovat" ja "kiristää ja pakottaa ".
Huomaatko syyttäväsi ihan kaikesta miestä? Ei, otapa nyt ihan itse vastuu omista teoistasi! Se olit SINÄ joka tuhlasit omat säästösi eikä mies. Se olet sinä, joka roikut siinä liitossa etkä vapauta miestä etsimään uutta sinua parempaa naista. Sinä tässä jätät avioerohakemuksen tekemättä, eihän mies sitä tarvitse tehdä kun on ihan tyytyväinen nykytilaan.
Tunnusta totuus itsellesi: SINÄ et voi päättää asioista miehen puolesta ja saada aikaan sovitteluratkaisua, etkä tässä tapauksessa saa sitä yksinäsikään.
Sinun ei tarvitse riidellä. Lopetat riitelyn sillä, että pakkaat kampsusi, lapsesi ja muutat muuallle - sen jälkeen se onkin mies, joka yrittää riidellä etkä sinä!
Onko teillä avioehto? Jos ei vielä ole, älä erehdy laittamaan nimeäsi mihinkään muuhun kuin itse tulostamaasi avioerohakemukseen. Miehen osakkeista ja säästöistä nimittäin tulee puolet sinulle.
1. hankit asunnon miehen tietämättä
2. Muutat sinne lasten kanssa
3. Varaat ajan lastenvalvojalle kun olet täyttänyt eropaperit ja lähettänyt ne
Ei miehesi lapsia halua. se on vain uhkaus että pysyisit suhteessa, hän on narsistinen kontrolli friikki joka on täysin munaton kun tilanne oikeasti tulee eteen. Jos mies ei saavu lastenvalvojalle sovittuna aikana niin aina parempi sinulle. Sä saat elatusmaksut kelalta jos mies ei niitä maksa ja ne karhuavat sitten rahat mieheltäsi. Jos sä nyt suret sitä että miehesi tienaa enemään ja sillä on enemmän rahaa niin totta. tuo asia korpesi minua ihan kamalasti kun erosin ex-miehestäni. Mutta todellisuus oli ihan muuta. Mä pärjäsin rahallisesi hyvin sen ajan kun olin yksin. Ja nyt uudessa suhteessa se olen minä joka matkustelen ja vien lapsia ulkomaille yms. Ex ei tee mitään kun ei vissiin ole rahaa. Pysyt siellä tapaamisissa vaan kylmän rauhallisena. Jos se mies rupeaa mollaamaan sua, älä lähde leikkiin mukaan, ole viileän asiallinen. Nyt otat sen peukalon pois pe.....tä ja rupeat toimimaan pelkän narinan sijaan.
1. Lähde pois heti. Turvakotiin.
2. Avioero vireille ja menet oikeusaputoimistoon hakemaan lähestymiskieltoa sinulle ja lapselle, perusteluna väkivaltaisuus. Ja TIETENKIN kerrot siitä, tottakai miehesi yrittää ettet kertoisi. Kerro miehen uhkailusta väkivallalla. Samalla yksinhuoltajuushakemus vireille.
3. Tulet pärjäämään mainiosti. Mies uhkailee, koska pelkää. Hän hallitsee pelolla, mutta itse ottaisin mieluummin riskin vainoamisesta (sitäkään ei tarvitse sietää, henkilötunnus on mahdollista vaihtaa sellaisissa tapauksissa) kuin jäisin taatusti paskan elämän keskelle.