Liikkuuko joku täällä polkupyörällä töihin?
Miten ihmiset suhtautuu jos näkevät sut lähtemässä pyörällä töihin vaikkapa jos asut rivitalossa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Siis...häh? Miten kaupan kassa suhtautuu, jos maksat käteisellä ja/tai kortilla? Miltä tuntuu pitää sukat jalassa kun nukkuu? Ym.ym.ym...
Eikun mietin vain tämmösiä päässäni. Tiedän että voi olla turhiakin mietteitä. Mutta kuitenkin.
Ap
Asun omakotitalossa, ja kuljen. En tiedä, mitä ajattelevat, mutta itse olen ainakin aina ylpeä, kun autot seisovat pihassa, ja käytämme lihasvoimaa:)
Joo on todellakin turhia mietteitä. Enpä ikinä ole ajatellut asiaa.
Ei ne mitenkään erityisesti suhtaudu. Rivitalossa asutaan. Kaksi naapuriani kulkevat myös pyörällä töihin. Kerran yksi naapuri huikkasi pihalla että "pole nopiasti ennenkuin alkaa sataa". Siinäpä se :)
Riippuu olennaisesti siitä, kuka olet. Eivät suhtaudu mitenkään, jos olet naapurin Liisa. Jos taas olet Kimi Räikkönen, pääset lööppiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitenkään erityisesti suhtaudu. Rivitalossa asutaan. Kaksi naapuriani kulkevat myös pyörällä töihin. Kerran yksi naapuri huikkasi pihalla että "pole nopiasti ennenkuin alkaa sataa". Siinäpä se :)
Aa okei.:)
Ap
AP, nyt heräsi uteliaisuuteni. Miksi kysyit tuollaista. Täytyy olla joku syy.
Asumme pientaloalueella ja pyöräilen töihin pari kertaa viikossa. Naapurit iloisesti moikkailee, jos sattuvat samaan aikaan olevan liikenteessä.
Ap:lle neuvoksi, että liikunta lisää itseluottamusta ja siitä tulee hyvä fiilis! Ei muuta kuin pyörän selkään.
Koko naapurusto kokoontuu aina aamuisin tien varteen ja tekee aallon kun lähden liikkeelle. Hieno fiilis.
Ei kun siis mitä? Mitä järkeä tuossa kysymyksessä oikein oli, vai oliko mitään?
Nyt, AP perkele, sitä selitystä tulemaan ja sassiin.
(Yritän vaan pelata aikaa, kun pitäis alkaa imuroimaan).
Vierailija kirjoitti:
Nyt, AP perkele, sitä selitystä tulemaan ja sassiin.
(Yritän vaan pelata aikaa, kun pitäis alkaa imuroimaan).
Veikkaan, että AP on erittäin laiska liikkumaan ja yrittää epätoivoisesti löytää tekosyitä (tässä tapauksessa häpeä), jotta ei tarvitse pyöräillä.
En kyllä ymmärrä mitä häpeiltävää tuossa olisi. Päinvastoin, nostan hattua ihmisile, jotka tekevät työmatkat pyörällä.
No en minä ainakaan ajattele mitään, jos näen jonkun polkevan pyörällä töihin. Itse menen autolla, ei viitsi 36 km lähteä fillarilla sotkemaan, mutta aikaisemmin kun töihin oli puoli kilometriä, niin aina kävelin, poislukien sellaiset päivät, jolloin oli jotain autoa vaativaa menoa heti töiden jälkeen tai jostain menosta menin suoraan töihin.
Herättää positiivisia mietteitä vain, jos naapurit kulkevat pyörällä.
Sen lisäksi, että se on ehdottoman ekologista on se kansanterveyttä edistävää. Myös jalankulkijoiden edun mukaista, mitä vähemmän on autojen saasteita hengitettävänä ja turvallisuusriskejä varsinkin pikkukoululaisille.
Itse kuljen Länsi-Helsingistä Etu-Töölöön pyörällä aina kuin ilma vain sen sallii. Muuten bussilla. Ei hävetä edes kypärä :D
Vierailija kirjoitti:
AP, nyt heräsi uteliaisuuteni. Miksi kysyit tuollaista. Täytyy olla joku syy.
Liikun siis itsekin pyörällä täällä kun en omista vielä autoa. Ja siis asun myös rivitalossa ja ajattelen aina mitä naapurit ajattelee jos sattuvat näkemään kun lähden pyörällä jonnekin. Mikään läski en ole.
Ap
Sähköfillarilla onnistuu hiukan pidempikin työmatka.
Jotkut kattelee kateellisena ja toteevat että fillarini näyttää kalliimmalta kuin heidän autonsa.
Mistä helkutista minä tiedän kun ei edes kiinnosta miten ne suhtautuu :D
Mä en kulje pyörällä töissä (haluaisin, mutta liian pitkä matka päivittäin ajettavaksi), mutta nostan hattua naapureille, jotka kulkevat yli 10 km matkaakin pyörällä.
Mikäs sen parempi kuntoilumuoto, ei välttämättä tarvitse erikseen enää lähteä liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu olennaisesti siitä, kuka olet. Eivät suhtaudu mitenkään, jos olet naapurin Liisa. Jos taas olet Kimi Räikkönen, pääset lööppiin.
Jopa minä voisin vähän höristää korviani jos naapurissa rivitalossa asuisi Kimi Räikkönen ja ajelisi siinä polkupyörällä, juu.
Siis...häh? Miten kaupan kassa suhtautuu, jos maksat käteisellä ja/tai kortilla? Miltä tuntuu pitää sukat jalassa kun nukkuu? Ym.ym.ym...