Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sijoittaa omaisuutta turvaan sossulta.

Vierailija
26.04.2016 |

Onko ruotsalainen pankki jo sossun ulottumattomissa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sossu mitään vie, vaan kyse on, että sossu ei anna rahaa, jos on varaa itse elättää itsensä ja lapsensa.

Vierailija
22/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis mä käsitin, ettei ap:n omaisuus nyt niin iso ole, mutta kukapa haluaa antaa esim 10 000:akaan sossun tietoon. Hanki ap Lumituuli oy:n tuulivoimalaosakkeita. Rahasi ovat tallessa ja yhtä osaketta kohtaan saat tuulisähköä 500kWh. Ekoteko ja saat rahat jemmaan. Osakkeiden kappalehinta on ollut jossain 1500 e tietämillä, mutta siis se on suuntaa-antava hinta, heillä on ollut eri osakeanteja, joissa on ollut hieman eri hinnat.

Ja kyse ei ole pörssiosakkeista. Omistan niitä 5 kpl ja lapsillakin on muutama.

14

Miksi helvetissä ap kävisi sossussa, jos hällä oisi 10 000e? Tällaset niitä oikeita sossupummeja on, jotka nostaa tukea ilman todellista tarvetta. Ja jos ihmisellä on muuta omaisuutta, niin yhteiskunnan velvollisuus ei ole kustantaa kyseisen henkilön elämää ja sitä, että tämä henkilö voi säilyttää varallisuutensa samalla tasolla elämäntilanteiden muuttuessa. Että eiköhän se ole ihan oikein, että varallisuus otetaan ttt-laskelmissa huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on ihan "sukanvarressa" pahanpäivänvaralle, ei tosin mitään hirvittäviä summia, ja joo voi tulla tulipalo ja kahisevat palaa tuhkana tuuleen, mutta jos niin on käydäkseen niin sitten on. Tosin en ole ainakaan toistaiseksi soskun asiakas.

Vierailija
24/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituskulta on hyvä anonyymi sijoitus. Unssi maksaa nyt vähän toista tonnia. Voit ostaa kultarahoina tai laattoina.

Vierailija
25/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda bitcoineiksi

Vierailija
26/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla se on rahana tilillä, omistusasuntona, autona yms. Eipä ole vielä tullut sossu perään.

Mutta vakavasti sairastuessasi, sossu vie omaisuutesi ;-)

Jännä ajatus, että hyvinä aikoina ihminen tulee omillaan toimeen, mutta huonoina aikoina ei omia rahoja tarvitse käyttää.

Vierailija
27/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Nallelta Panamatileistä.

Vierailija
28/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsellä kokemusta mutta olettaisin että menee näin: Avaa ihan Suomeen toinen pankkitili. Anna jollekkin sukulaiselle käteisellä se raha minkä haluat tilillesi pistettävän, se sitten siirtää omalta tililtään rahat sinun tilille. Ei sossu sitä saa tietää kun et kerro tilistä. Sossulla ei ole niin isoa valtaa että pankki kiltisti antaa tiedot jos sossu soittelee eri pankkeihin ja kyselee onko tämän ihmisen nimellä tiliä.

Vierailija
29/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla se on rahana tilillä, omistusasuntona, autona yms. Eipä ole vielä tullut sossu perään.

Mutta vakavasti sairastuessasi, sossu vie omaisuutesi ;-)

Eiköhän se niin kuulu ollakin. Pahan päivän varalle säästetyt rahat käytetään sitten, kun paha päivä koittaa. Vai yhteiskunnanko pitäisi maksaa?

Vierailija
30/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoittelen lähinnä sampanjaan ja matkailuun. Ei ole tullut kukaan sossu kyselemään. Mitä te sitä sossua pelkäätte. Ei sillä ole asiansa hoitavalle merkitystä.

Vierailija
31/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofinen pohdiskelu.

Mamma A elää kädestä suuhun ja on 60v täyttäessään varaton ja velaton.

Mamma B säästää ja hänellä on 60v täyttäeessään 100 000 euron omaisuus.

Mammat sairastuvat sairauteen jonka hoito maksaa 1000 eur kuukaudessa.

Sossu maksaa mamma A:n hoidon. Mamma B maksaa itse hoitonsa ja menettää säästönsä.

Peukku ylös = oikein menee.

Peukku alas = ei mene oikein.

Vierailija
32/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan niitä tilille laittaa,sossuun pitää viedä tilitiedot ja jos yhtään epäilevät,että kaikkia ei ole ilmoitettu,niin ne saa tarkistaa asian.Asunnot yms.pitää myydä.Että tuo nyt oli provo,mutta kuitenkin.

Olet väärässä! Asunto jossa asut on ainoa asia jota sossu ei vie!

jos tarttee toimeentulotukea niin se on 3kk, jonka jälkeen tapauskohtaisesti aletaan miettiä olemassa olevan omaisuuden realisointia.

Vierailija
33/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filosofinen pohdiskelu.

Sossu maksaa mamma A:n hoidon. Mamma B maksaa itse hoitonsa ja menettää säästönsä.

Olen hyvätuloinen ja työikäinen. Sairastuin sairauteen, jonka todelliset hoitokulut ovat huomattavasti enemmän kuin tuon esimerkin satatuhatta, lähempänä puolta miljoonaa. Itselleni maksettavaa tuli muutama tonni. Eikä tarvinnut sossun kanssa vääntää kättä, eikä omaisuutta piilotella.

Menikö oikein?

Vierailija
34/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filosofinen pohdiskelu.

Todellisuus:

Mamma A on kuukausien hoitojonossa, mikä heikentää ennustetta merkittävästi. Kun hän lopulta pääsee hoitoon, hän maksaa hoidosta nimellisen maksun ja yhteiskunta maksaa 1000 euroa kuukaudessa.

Mamma B menee yksityiseen hoitoon, jolloin hoito alkaa heti ja ennuste on sen mukainen. Hän maksaa hoidosta merkittävästi enemmän kuin Mamma A, mutta yhteiskunta korvaa siitä edelleen suuren osan.

Vierailija
35/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sossu saa kyselemällä tietää sinun toisesta tilistä. Pankeilla on kuitenkin salassapitovelvollisuus.

Vierailija
36/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että sossu saa kyselemällä tietää sinun toisesta tilistä. Pankeilla on kuitenkin salassapitovelvollisuus.

Kyllä ne saavat halutessaan, laillisesti.

http://www2.kokemaki.fi/dynasty2/kokous/KOKOUS-953-3.HTM

Vierailija
37/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu voi tehdä pankille tietopyynnön, ja pankilla on velvollisuus siihen vastata. Tietopyyntöä ei todellakaan tehdä joka ihmisen kohdalla, mutta jos epäilys herää niin oikeus tähän siis on.

T.sossu

Ps. Jos asut omistamassasi asunnossa, ei sitä tarvitse realisoida. Sijoitusasunnot on sitten asia erikseen.

Vierailija
38/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuskuoreen, sama joka pääministeri sipilällä on.

Vierailija
39/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omaisuutta niin mitä helvettiä sossun asiakkaana roikkuu? Omistusasunto jossa itse asuu, sen ymmärrän mutta muuten kyllä ällöttävää touhua. Varmaan ruuatkin leipäjonosta, säästää hieman.

Vierailija
40/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut sossun asiakas enkä toivottavasti joudukaan. Mutta valitettavasti pankit ovat jopa hanakoita nykyään tarkkailemaan omia pienasiakkaitaan. Rahanpesun torjunnasta puhutaan, mutta se on vastenmielistä kyttäämistä, kun 2000e:n noston tarkoitusperiä kysellään.

Lisäksi tilillepanoon tarvitaan henkilöllisyystodistus, ennen vain nostoon. Yms yms. Kun lähetin pienen summan rahaa Western Unionin (nyk Forexin) kautta USAan, minua tentattiin toden teolla, miksi niin teen ja mihin tarkoitukseen raha menee.

Olen aina hoitanut asiani laillisesti ja hyvin, mutta olen todella suivaantunut tuosta selittämispakosta ja mietinkin erilaisia tapoja kiertää se. Onneksi niitä alkaa jo olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi