Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko omituinen kun en halua ylettömästi sokeria?

Vierailija
25.04.2016 |

Leivon kaikki kahvipullatkin itse. Yksi sokerikilo saattaa kestää 2-4 kuukautta, samalla kun muilla menee 2-3 kiloa viikossa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä muilla? Ei mulla mene noinkaan paljon sokeria kuin sulla, kun en leivo.

Vierailija
2/44 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ollut oikein makean perään. Kotonani ei koskaan edes ole sokeria, en käytä sitä mihinkään. Joskus kyllä voin ostaa jotain missä sitä on, esim. suklaata, joka onkin ainoa karkki mistä edes jonkin verran pidän. Pullia, kakkuja tms en halua syödä. Jotkut täyteläiset jälkiruoat joissa sokeria tasapainottaa rasva ja täyteläiset maut, on ok. 

Lapsena jo olin sellainen, että en sietänyt limsaa enkä karkkia, vaan halusin jotain suolaista kuten hapankorppua tai lihapiirakkaa. Niin outoa tätä oli että mulla jossain vaiheessa epäiltiin fruktoosi-intoleranssia kun en edes tykännyt makeista hedelmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei taida edes olla sokeria tällä hetkellä kotona. Kun viime kesän marjat on syöty pakkasesta, niin ei tule leivottua marjapiirakkaakaan, johon saan sokeria kulumaan peräti 1 dl verran. 

Viikonloppuna söin (tai maistelin pari palaa) suklaata ekaa kertaa joulun jälkeen. Se oli ällömakeaa, tosi pahaa. 

Ja ihan normaalipainoinen keski-ikäinen punkero olen. 

Vierailija
4/44 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole omituinen, olisipa mulla sama hyvä ominaisuus

Vierailija
5/44 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes syö mitään kahvipullaa. Kahvi on parasta sellaisenaan tai korkeintaan kaveriksi joku voileipä. En syö suklaata, karkista puhumattakaan. Ei vaan tee mieli, yhtään.

Minulla on myös kaksi lasta joista toinen on ihan samanlainen kuin mitä minä: ei vaan maistu makea. Oltiin juhlissa niin 5-vuotias halusi syödä pelkästään voileipäkakkua. Ja sen kanssa kahvia. Sitten taas toinen lapseni eläisi karkilla. Ei näihin asioihin varmaan voi kauheasti vaikuttaa, koska samalla tavalla olen molemmat lapset kasvattanut ja samoja ruokia tarjonnut. Toinen on vaan ihan mahdottoman perso karkille ja toiselle ei maistu sitten yhtään.

Vierailija
6/44 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään teollisesta sokerista välitä. En syö karkkia, en ole syönyt varmaan kahteen vuoteen, mutta en sitäkään ennen syönyt usein. Jos joskus tekee mieli jotain imelää, syön hedelmiä. Syksyllä marjoja metsästä. Tulee ihan huono olo jostain ällöttävän imelästä, kuten monet pullat ja vastaavat. En siis syö niitä. Rasvaisista ruuista pidän, tarkoitan siis voita, oliiviöljyä ja lihan rasvoja. Enkä ole lihava, en edes ylipainoinen, 173/63, mies 34.

Vierailija
7/44 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää sokerin makua. Se on yököttävä ja karkit haiseekin niin pahalta, että ällöttää. En syö myöskään ikinä mitään kakkua, pullaa, jäätelöä tai suklaata. Ihmiset tuntuvat aina olevan tosi hämmästyneitä tästä kun asia tulee puheeksi. Vaikka kaipa se vähän outoa onkin, muistelen kuulleeni jostain, että ihmiset olisi jotenkin geneettisesti ohjelmoitu pitämään makeasta ja rasvaisesta. Suolan ja rasvan yhdistelmä minulle kyllä maistuu.

Vierailija
8/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeria löytyy kotoa vain ihon kuorintaan.  Sekin pussi on ostettu vuosi sitten.

Eipä iske sokeritauti.

Vierailija
9/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä menee 2-3 kiloa viikossa sokeria? Mitä ihmettä ne tekee?

Vierailija
10/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeria löytyy kotoa vain ihon kuorintaan.  Sekin pussi on ostettu vuosi sitten.

Eipä iske sokeritauti.

Elätkö muka täysin ilman sokeria?

Vierailija
11/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomissa oleva sokeri maistuu läpi. Miks sitä pitää niihin laittaa niin paljon. Nyttemmin juon lähinnä vettä ja teetä (makeutusaineella). Jos joskus juon tiivistemehua, tiivistettä menee hyvin vähän.

Joskus ruoassa tulee ällönmakeeta vastaan, mutta ylipäänsä ruoan sokerisuus ei ole niin ongelma. Hassua, mutta totta.

Vierailija
12/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä iske sokeritauti.

Ja miksei eläisi? Itse ostin sokeria 2 kk sitten, kun leivoin sukulaisia varten. Enpä ole sokeripussiin sen jälkeen koskenut.

Ja aloittajalle, kuka helvetti muka kuluttaa 2-3 kiloa sokeria tuossa ajassa?

Vierailija
13/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä iske sokeritauti.

Ja miksei eläisi? Itse ostin sokeria 2 kk sitten, kun leivoin sukulaisia varten. Enpä ole sokeripussiin sen jälkeen koskenut.

Jos sanoo elävänsä ilman sokeria, niin valehtelee.

Vierailija
14/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä iske sokeritauti.

No jos pilkkua on hyväksikäytettävä, niin kyllä minunkin ruokavalio sisältää sokeria mm. fruktoosia ja laktoosia. Mutta kyse tässä oli kai ns. taloussokerista. -12

Vierailija
15/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä iske sokeritauti.

Ehkä et lisää itse ravintoosi sitä valkosta sokeria, mutta ootko ihan varma, että kaupasta ostamask tuotteet eivät sitä sisällä? (Mehut, maustetut jogurtit/rahkat, murot/myslit, pikapuurot ym)

Vierailija
16/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä iske sokeritauti.

No jos pilkkua on hyväksikäytettävä, niin kyllä minunkin ruokavalio sisältää sokeria mm. fruktoosia ja laktoosia. Mutta kyse tässä oli kai ns. taloussokerista. -12

Mitähän mahdat syödä?

Vierailija
17/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen, joka syö yhtään valmisruokia, syö myös sokeria ja aika paljon vielä. Sokeria on piilotettuna eineksiin, muroihin, mysleihin, maustekastikkeisiin, vähän joka paikkaan. 

Vierailija
18/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka syö suositusten mukaan saa noin puolet energiasta sokerista.

Vierailija
19/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi elää ilman sokeria? Syöt siis vain proteiinia ja sitäkin hyvin maltillisesti?

Aivot tarvitsevat kuulemma sokeria, joten pitemmän päälle tuo ei taida olla hyvä vaihtoehto. Elimistökin kaipaa edes pieniä määriä vihanneksia ja hedelmiä, mutta sokerikammossasi et voi syödä niitäkään.

Vierailija
20/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä iske sokeritauti.

Ehkä et lisää itse ravintoosi sitä valkosta sokeria, mutta ootko ihan varma, että kaupasta ostamask tuotteet eivät sitä sisällä? (Mehut, maustetut jogurtit/rahkat, murot/myslit, pikapuurot ym)

Mehua ostan todella harvoin, silloinkin tuorepuristettua jossa ei lisättyä sokeria. Maustettuja rahkoja tai jogurttia en osta enkä syö (Ehrmann maitorahka on hyvää sellaisenaan, tai sekaan pilttiä ilman lisättyä sokeria) . Muroja tai mysliä en käytä, enkä liioin piilosokeripikapuuroja, vaan täysjyväkaurahiutaleita. Lihan ostan marinoimattomana. Mikä tässä on ihmeellistä? -12