Tradenomi. Pääsykoe 2016
Sanokaapa, että pitääkö minun jättää suosiolla leikki kesken?
Olin ajatellut hakea tänä vuonna opiskelemaan tradenomiksi. Tänään oli koulun sivuilla nähtävissä ennakkoaineisto. Aineistossa oli kaksi melko laajaa kokonaisuutta englannin kielellä. Minulla on todella huono kielitaito, joten aineisto tulee olemaan haastava.
Olenko ainoa hakija kenelle tämä aineisto on haastava? Pitääkö nykyään opiskellessa osata täydellisesti englanti? On surullinen fiilis, että tässäkö tämä nyt oli.
Ja olen siis tai kuvittelin olevani tuleva aikuisopiskelija. Olen aloittanut 90-luvulla yliopisto-opinnot, mutta silloisen elämäntilanteen vuoksi jouduin jättämään ne kesken.
Tsempatkaa nyt tätä surullista. Saa myös kritisoida. Haluan nyt vain mielipiteitä ja miettiä asiaa monelta kantilta.
Mahtavaa, että on av :)
Kommentit (22)
Osa tähän aineistoon perustuvista pääsykokeista pidetty jo. Edelliseen kommenttiin viitaten suosittelen opettelemaan myös auringon läpimitan ja etäisyyden muihin planeettoihin...
Siinähän sanotaan et numeroita ei tarvitse opetella, kunhan ymmärtää kokonaisuuden tilastoja hyödyntäen.
Itseäni hämmentää tuossa Konecranes tekstissä se, että pitääkö keksittyä yrityksen palveluihin/tuotteisiin vai toimintaan.. Kauheesti tekstiä palveluista ja niiden nimistä.
En oo koskaan muutenkaan osannut lukea kokeisiin yms. ja siten poiminkin aina ihan turhia juttuja..
Lauseesta "Aurinko on tähti, keltainen ja pyöreä sellainen" todennäköisesti näkisin oleelliseksi sen, että Aurinko on keltainen.. -.-