Tortillatäytteitä kasvissyöjille? Vinkkejä, kiitos?
Hei,
mitä täytteitä tarjoaisitte tortillojen kanssa henkilölle, joka ei syö punaista lihaa eikä kanaa, mutta kylläkin kalaa?
Kun itseläni tulee mieleen aina vain se iänikuinen jauhelihakastike ja kiireessä ei takuulla mitään muuta... täksi illaksi tarvitsisin. Saako pavuista (säilyke) tai kikherneistä mitään herkullista, entä lohesta? Avokadosta guacamolea? Kokemusta tortilloista ei ole joten en tiedä täytteistä tuon taivaallista. Kiitos jos jaksatte vinkata!
Kommentit (3)
1 pussi (500g) itämaisia wok vihanneksia
1rkl öljyä
1 valkosipulinkynsi
1 tl basilikaa
1 rkl soijaa
2-3 rkl makeaa chilikastiketta
Fetajuustoa kuutioina
maustettua tuorejuustoa (tai kevyt kermaviiliä jonka voit maustaa halutessasi mieleisillä mausteilla)
salaatinlehtiä
Kuumenna pannulla öljy, kaada sekaan kasvikset. Kääntele niitä kunnes nesteet ovat haihtuneet. Lisää mausteeksi murskattu valkosipulin kynsi, basilika , soija ja maun mukaan makeaa chilikastiketta. Nostele lämmitetylle tortillalle salaatinlehtiä sekä lämmintä maustettua kasvisseosta ja fetajuustokuutioita. Lisää tuorejuusto ja kääri rullalle.
Jos paikalla on muita syöjiä jotka voivat syödä lihaa, paista pannulla marinoituja broilerinsuikaleita ja laita tarjolle broileri ,kasvikset ja tuorejuusto omissa tarjoiluastioissa, ja jokainen syöjä voi itse kerätä tortillalleen haluamansa.
Hei!
Minä olen laittanut pöytään tälläistä tarjottavaa, jos vieraana on ollut kasvissyöjiä:
Aluksi olen tehnyt jokaiselle oman natso-lautasen. Olen kumonnut kourallisen natsoja lautaselle ja päälle ripotellut punasipulia, papuja, tomaatinkuutioita, oliiveja ja päälle ripotellut juustoraastetta.
Sitten vain uuniin niin pitkään, että juusto sulaa.
Tortillojen kanssa ole laittanut näitä täytteitä:
-soijarouheesta ja pavuosta tehty jauhelihaseoksen tyylinen mössö ( lämmin )
-paprika, punasipuli ja kesäkurpitsa seos ( lämmin )
-papukastike ( lämmin )
-guacamolea
-tomaattia
-kurkkua
-salaattia
-kerrospippi sis. salsaa ja ranskankermaa kerroksittain
-juustodippi
-Tacodippi
-fetajuustoa
Tässä nyt näitä, mitä tuli äkkiseltään mieleen. Toivottavasti oli apua :)
Itselläni tuli mieleen chili sin carne (eli chili con carne ilman lihaa) + lisukkeet.
1) Ingmanin sivuilta löysin tällaisen ohjeen:
4 annosta
8 kpl keskikokoista tortillaa (á 40 g)
400 g Ingman rasvaton raejuustoa
3 kpl paprikaa (punainen, keltainen ja vihreä)
1 pieni rasia herkkusieniä
1 rku ruukkusalaattia
1 rkl tomaattisalsakastiketta (valmis)
Suikaloi kasvikset. Sekoita kasvikset raejuuston kanssa ja mausta seos. Täytä tortillat seoksella.
2) S-kanavalla oli taas tällainen ohje:
Kasvistortillat
4 annosta
4 pehmeää vehnätortillaa tai ohutta rieskaa
Täyte
1 ps (500g) itämaisia wokvihanneksia
1 rkl öljyä
1 valkosipulinkynsi
1 tl basilikaa
1 rkl soijaa
2-3 rkl makeaa chilikastiketta
Lisäksi salaatinlehtiä
Kuumenna pannulla öljy ja kaada sekaan jäiset wokvihannekset. Kääntele niitä pannulla, kunnes nesteet ovat haihtuneet vihanneksista. Lisää mausteeksi murskattu valkosipulinkynsi, basilikaa ja soijaa sekä maun mukaan makeaa chilikastiketta. Nosta lämmitetyille tortilloille salaatinlehtiä sekä lämmintä maustettua vihannesseosta. Kääri tortillat rullalle ja nauti lämpiminä.