Häiden ohjelma
Mikä on mielestänne ollut mukavaa ohjelmaa ja tekemistä häissä?Mietin ohjelmaa,mutta perinteiset leikit ei oikein iske.
Kommentit (37)
Ei mun mielestä juhlat välttämättä tartte mitään ohjelmaa. Muutama puhe, musiikkia, tanssia ja seurustelua
Niin,minä en paljon kaipaa ohjelmaa,eikä mun suku.Sulho on maalta ja siellä on häät ohjelmallisempia.Eli en oo oikein ohjelmallisissa häissä ollut,mutta sitä vähän kaivataan siltä puolen.Ap
Musiikkiesitykset on aina kivoja, kunhan esiintyjillä on riittävästi osaamista. Harrastelija saa kuulostaa harrastelijalta, kunhan vaan jätetään ne 5-v kummilasten laulamat Ukko Nooat pois.
Tai sitten jos jotain ohjelma-ohjelmaa haluaa, niin laittaisin kaasot ja bestmanit vaikka kilpailemaan jostain.
Eli leikitkin ok jos niissä on moderni fiilis ts.ei nolausta,mutta jotain kivaa.Ap.
Vierailija kirjoitti:
Eli leikitkin ok jos niissä on moderni fiilis ts.ei nolausta,mutta jotain kivaa.Ap.
Leikit on ok, jos onnistutte keksimään jotain uutta, ette nolaa ketään, ette pakota ketään osallistumaan vastentahtoaan ja jätätte pois kaikki typerät seksiviittaukset.
Ap, nyt sä oot ytimessä. Mitä muuta tahansa, kuin perinneleikkejä. Tai mitään leikkejä. Leikit koskee vain muutamaa ihmistä ja muut on hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, nyt sä oot ytimessä. Mitä muuta tahansa, kuin perinneleikkejä. Tai mitään leikkejä. Leikit koskee vain muutamaa ihmistä ja muut on hohhoijaa.
Joo, ideoita vaan. Mitä sinä tykkäät tehdä häissä? kaikki, kun ei tykkää tanssiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin,minä en paljon kaipaa ohjelmaa,eikä mun suku.Sulho on maalta ja siellä on häät ohjelmallisempia.Eli en oo oikein ohjelmallisissa häissä ollut,mutta sitä vähän kaivataan siltä puolen.Ap
Minä olen maalta ja ohjelmallisia häitä olen kokenut vain silloin, kun kaupunkilaiset menee naimisiin. Maalaishäissä riittää runsas pitopöytä, appiukkojen puheet ja seurustelu tuttujen kanssa. Siellä näkee pitkästä aikaa serkkuja ja sitä naapurin poikaa, jonka viimeksi tapasi vuonna 1998. Kaupunkilaishäissä on kaikki kliseet tuttujutusta sukkanauhan viskomiseen.
Täällä taas ap,joot tosiaan,ohjelma olisi kuitenkin toiveissa.Tyylikkäästi,mutta kivasti.Saa olla hauskojakin juttuja.Meillä päin häät on ruokajuhlat jossa seurustellaan vapaasti,mutta sulhanen on Pohjanmaalta ja siellä häävieraat on tavallaan vähän varautuneempia ja odottaa ohjatumpaa ohjelmaa.Eikä siinä mitään!En vain keksi ohjelmaa ja kaikki ei tykkää tanssiakaan.Musikaalisia tuttuja ei löydy.Ap.
Mä olin häissä, joissa oli joku ukko kertomassa jotain paikallisia perinnejuttuja. Hauskalla tavalla, se oli ihan kivaa. Nuoret ei ehkä perustaneet, mutta mummot ja keski-ikäiset tykkäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maalta ja ohjelmallisia häitä olen kokenut vain silloin, kun kaupunkilaiset menee naimisiin. Maalaishäissä riittää runsas pitopöytä, appiukkojen puheet ja seurustelu tuttujen kanssa. Siellä näkee pitkästä aikaa serkkuja ja sitä naapurin poikaa, jonka viimeksi tapasi vuonna 1998. Kaupunkilaishäissä on kaikki kliseet tuttujutusta sukkanauhan viskomiseen.
Ah,ok!Meillä toisin,itse koen,että pohjalaiset häät on perinteisemmät,kun täällä meillä (Helsinki).Voin olla väärässä.Ehkä se on vain mun kokemus,en ole paljon ollut häissä,kun ei tutut ole pitäneet kurkkohäitä,vaan ravintolahäät.Ap
Sellaista, josta kaikki voivat nauttia. Leikit ovat usein väsyttäviä, koska niissä ei ole mitään nähtävää niille, jotka eivät ole mukana (eikä yleensä kukaan myöskään haluaisi mukaan). Parasta ohjelmaa ovat musiikkiesitykset ja puheet sekä muut esitykset. Esityksiä ja puheita ei kannata pitää peräkkäin, vaan ripoteltuna pitkin iltaa. Kukaan ei jaksa kuunnella, jos esityksiä on liian monta putkeen, vaikka olisivat kuinka hyviä. Ihmiset haluavat kuitenkin tavata toisiaan ja seurustella.
Jos häät ovat pienehköt, jonkinlainen vieraiden esittely on mielestäni kiva. Se ei kuitenkaan saa venyä liian pitkäksi nimien luettelemiseksi, joten isoissa häissä ei yleensä toimi.
Hyvä bändi ja tanssiminen on tietysti tärkeää!
Olin juuri vkl häissä ja siellä ohjelma koostui tasan tarkkaan hyvästä ruoasta ja juomasta sekä mahtavista keskusteluista. En halua olla huomion keskipiste, joten koen kaikki seuraleikit vaivaannuttavina, mieheni vihaa niitä enemmän kuin mitään ja tasan tarkkaan katoaa paikalta, jos joku siihen päin viittaakin.
Mutta ohjelman tarve ja muoto riippuu hirvittävän paljon vieraista ja häiden tunnelmasta. Nuo häät olivat intiimit ja vieraat olivat melko samanhenkisiä. Pöytäjärjestelyjä ei tarvittu, eikä ketään lyömään tahtia. Sen sijaan isommissa häissä, joissa on paljon vieraita, on tärkeää, että joku johtaa hommaa, ja että istumakartat on tehty huolellisesti.
Seuraleikit kannattaa pitää hyvin, hyvin neutraaleina, lyhyinä ja äärimmäisen vapaaehtoisina. Jos paikalla on muusikkoja, heitä voi pyytää pitämään vaikka pienen jam sessionin. Persoonallinen ote on aina paras vaihtoehto. Ehdoton lempparini kaikista hääjuhlista joissa olen ollut, oli kahden tutkijan häät, joissa pari ja heidän elämänsä siihen saakka esiteltiin heidän työnsä kautta. Eli sanotaan, että morsian oli entomologi ja sulhanen arkeologi. Kummankin työkaverit olivat auttaneet kaasoa ja bestmania tekemään kunnon esitelmän. Se oli persoonallista ja sopi heille.
Niin,en mäkään halua seuraleikkejä,vaan ehkä tarkoitin pikemminkin ohjelmaa johon voi osallistua halutessaan.Huh,vaikea selittää,ehkä pointin ymmärtää jotenkin.En osaa antaa nyt esimerkkiäkään.Ap
Mulla jäänyt vähän pakokauhu,kun sulhon suku totesi,että häät joissa ei ole ohjelmaa ovat tylsiä...kun minä taas en niin koe,vaan tunnelma tulee vieraiden iloisuudesta jne.Tuntuu,että jotain on keksittävä tai puolet porukasta ei viihdy ja istuu hiljaa...iik.Kun tuntuu,että eivät ehkä ala tuttavuutta tekemään,niin randomisti mitä itse olen tottunut.
Kulttuurieroja ☺ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah,ok!Meillä toisin,itse koen,että pohjalaiset häät on perinteisemmät,kun täällä meillä (Helsinki).Voin olla väärässä.Ehkä se on vain mun kokemus,en ole paljon ollut häissä,kun ei tutut ole pitäneet kurkkohäitä,vaan ravintolahäät.Ap
Siis sun tutut on vihitty ravintolassa? Vai ne sun tutut ei ole viettäneet juhliaan kirkossa? Aika harva juhlii häänsä kirkossa, jo pelkkä ruokailun järjestäminen voi olla haastavaa.
Me pidettiin tylsästi tietokilpailu. Paperilla oli kuvia yhteisen taipaleemme varrelta, vieraiden piti arvata minä vuonna ja missä tilanteessa kuvat oli otettu. Ne saivat osallistua jotka halusivat, kenenkään ei ollut pakko. Lopuksi bestman kävi oikeat vastaukset läpi ja paras pöytäseurue sai palkinnon.
Ei ole vihitty ravintolassa,vaan ovat menneet maistraatissa naimisiin ja siellä juhlat.Suurinta osaa ihmisistä ei edes vihitä enää,vaan naimisiin mennään maistraatissa.Mutta juu,kirjoitin huonosti.Ap.
Minä odotan häissä vain kahvia ja kakkua. Samoin kaikki muut kenen kanssa asia on tullut puheeksi.
Up.