Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen aikuinen pelaa videopelejä?

Vierailija
25.04.2016 |

Onko jäänyt jotenkin lapsen tasolle?

Kommentit (34)

21/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ihminen, jolla ei oo nuttura liian tiukalla. Pelaaminen on hyvä tapa rentoutua, samoin kuin lukeminen, liikunta, shoppailu tai vaikka varpaankynsien syöminen. Itse pelaan muutaman kerran kuukaudessa kun haluan heittää aivot narikkaan kunnolla.

Huonoja pelejä pelaat, jos niissä aivot heitetään narikkaan. Jotain Clicker Heroesia tai Adventure Capitalistia tms?

Vierailija
22/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan työssäkäyvä perheellinen mies jolla on myös muita harrastuksia. Pelaan jos on aikaa rentoutuakseni, samalla vaihdan kuulumiset kavereiden kanssa kun pelaan. Olen huomannut, että en katso tveetä ollenkaan, moneen vuoteen. 

Komppaan, ilman TV:tä jo vuodesta 2005, nykyisin ihmettelen miten on edes riittänyt aikaa TV:n katseluun, muistan miten tuli järjestettyä aikaa ihan sitä varten että sai katsottua jonkun tietyn ohjelman, ja säätämään vhs tallennuksen jos ei kerinnyt olla tv:n äärellä. 

Nykyisin internetistä löytyy kaikki. Käsille hyötyliikuntaa kaikin muodoin, tervekätinen ihminen ei toista kaipaa. Netti ja nessu riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka minä. Olen 37v nainen, naimisissa, kolme lasta, minulla on tohtorikoulutus ja työskentelen tutkijana. Harrastan liikuntaa, lukemista ja elokuvia. On ystäviä ja sosiaalista elämää varsin paljonkin, ainakin suhteessa perhetilanteeseen. Persoonallisuudeltani olen kai aika normaali, ystävällinen ja suht ekstravertti.

Vierailija
24/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 cm kirjoitti:

Huonoja pelejä pelaat, jos niissä aivot heitetään narikkaan. Jotain Clicker Heroesia tai Adventure Capitalistia tms?

Jos haluaa nimenomaan heittää aivot narikkaan, niin silloin ne ovat hyviä pelejä. Mikä ongelma sulla on siinä, että joku toinen haluaa nollata pään tietokonepelillä, ei sinua ole kukaan sellaiseen pakottamassa.

Vierailija
25/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ihminen, jolla ei oo nuttura liian tiukalla. Pelaaminen on hyvä tapa rentoutua, samoin kuin lukeminen, liikunta, shoppailu tai vaikka varpaankynsien syöminen. Itse pelaan muutaman kerran kuukaudessa kun haluan heittää aivot narikkaan kunnolla.

En ole jolta kysyit, mutta pelaan yleensä puzzle-pelejä, joissa aivoja oikeasti tarvitaan. Toisaalta, joskus haluan heittää aivot narikkaan. Silloin pelaan ihan räiskintä-pelejä, ja esim Resident Evil 5:tä. Mahdollisesti Soul Calibur 4. Kun ottaa itselle tutun hahmon, niin voi pelata hyvin ajattelematta sen kummemmin.

Vierailija
26/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan työssäkäyvä perheellinen mies jolla on myös muita harrastuksia. Pelaan jos on aikaa rentoutuakseni, samalla vaihdan kuulumiset kavereiden kanssa kun pelaan. Olen huomannut, että en katso tveetä ollenkaan, moneen vuoteen. 

Komppaan, ilman TV:tä jo vuodesta 2005, nykyisin ihmettelen miten on edes riittänyt aikaa TV:n katseluun, muistan miten tuli järjestettyä aikaa ihan sitä varten että sai katsottua jonkun tietyn ohjelman, ja säätämään vhs tallennuksen jos ei kerinnyt olla tv:n äärellä. 

Nykyisin internetistä löytyy kaikki. Käsille hyötyliikuntaa kaikin muodoin, tervekätinen ihminen ei toista kaipaa. Netti ja nessu riittää.

Mulla on enkuntaito senverran hyvä, että katson leffat ja sarjat ilman tekstityksiä ja niitä on netti pulollaan, suoratoistona löytyy kaikki hd kuvalla. Rupeaa tv ja kaikki muukin aikansa elänyt touhu jäämään historiankirjoihin, yhä harvempi on riippuvainen jostain Suomen tarjonnasta, urheilutkin voi katsoa mistä huvittaa nykyään.

Kaipa nuo homehtuneet dinosaurukset luulee, että vieläkin eletään jotain 1960-lukua.

Vierailija
27/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen. Paitsi jos määrittelet aikuiseksi vasta keski-ikäiset.

Vierailija
28/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä "fiksua" olisi kysyä, että millainen aikuinen katsoo elokuvia. AP:n käsitys peleistä on jäänyt 80-luvulle.

Vierailija
29/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka minä. Olen 37v nainen, naimisissa, kolme lasta, minulla on tohtorikoulutus ja työskentelen tutkijana. Harrastan liikuntaa, lukemista ja elokuvia. On ystäviä ja sosiaalista elämää varsin paljonkin, ainakin suhteessa perhetilanteeseen. Persoonallisuudeltani olen kai aika normaali, ystävällinen ja suht ekstravertti.

Sinunkaltaisia streemaajia löytyy Twitchistä, ihan normaaleja perheellisiä naisia. Suosittelen näitä ennakkoluuloisia ihmisiä katsomaan noita streameja, tajuavat että ei se yleisin pelaajatyyppi nykyään ole joku 200kiloinen Jimbo joka pelaa yksinään jossain pimeässä kellarissa vaan he on ihan tavallisia ihmisiä.

30/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole jolta kysyit, mutta pelaan yleensä puzzle-pelejä, joissa aivoja oikeasti tarvitaan. Toisaalta, joskus haluan heittää aivot narikkaan. Silloin pelaan ihan räiskintä-pelejä, ja esim Resident Evil 5:tä. Mahdollisesti Soul Calibur 4. Kun ottaa itselle tutun hahmon, niin voi pelata hyvin ajattelematta sen kummemmin.

Kyllä noissakin peleissä aivot raksuttavat huomaamatta yllättävän paljon. Selvästi tehokkaampaa aivojen aktivointia kuin vaikka television katselu tai aiemmin mainitsemieni pelien "pelaaminen". 

Vierailija
31/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on ollut harrastukseni jo yli 30 vuotta. Pitäisikö lopettaa se jostain syystä ja ruveta keräämään postimerkkejä?

Vierailija
32/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkaltaisia streemaajia löytyy Twitchistä, ihan normaaleja perheellisiä naisia. Suosittelen näitä ennakkoluuloisia ihmisiä katsomaan noita streameja, tajuavat että ei se yleisin pelaajatyyppi nykyään ole joku 200kiloinen Jimbo joka pelaa yksinään jossain pimeässä kellarissa vaan he on ihan tavallisia ihmisiä.

Jep :) Mä pelaan enimmäkseen seikkailu- ja toimintaroolipelejä ja esim. näitä uudehkoja Telltalen pelejä olen nyt kokeillut. En voi sanoa olevani mikään todella hard core pelaaja, mutta voin sanoa pelanneeni paljon. Ennen lapsia tuli joskus pelattua koko päiväkin, mutta nykyään riittää se tunti-pari illassa kun lapset nukkuu (ei joka ilta, teen/teemme myös muuta, mutta silloin kun on peli kesken ja jännä vaihe siinä).

Vierailija
33/34 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noissakin peleissä aivot raksuttavat huomaamatta yllättävän paljon. Selvästi tehokkaampaa aivojen aktivointia kuin vaikka television katselu tai aiemmin mainitsemieni pelien "pelaaminen". 

Puzzleissa kyllä, mutta et ole ilmeisesti pelannut kahta muuta. :D

Vierailija
34/34 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotias sarjakuvista, kirjoista, taiteilusta ja scifi-jutuista kiinnostunut nainen. Pienestä asti pelannut, olen kyllä enemmän casual-pelaaja, mutta sitäkin innokkaammin seuraan avomiehen pelaamista. Usein piirrän samalla.

Kun ostin Nintendon 21-vuotiaana, niin tulihan äitiltä taas tätä perus: "aika lapsellista, ei naiset pelaa jne". En minäkään ymmärrä, miksi äitini haluaa virkata sukkia, mutta ei tulisi mieleenikään alkaa hänelle päin naamaa puhumaan mistään mummotouhusta. Pelaaminen on kivaa viihdettä, elämässä on kivaa kun on mielekkäitä juttuja kotona odottamassa. Aika yksinkertaista.

PS. En koe sukkien virkkuuta mitenkään järkeväksi puuhaksi, kun niitä tursuaa kaapit ja kaupasta saa vähemmällä vaivalla sukkia. En silti aloita tänne keskustelua "sukkien virkkaajat ovat ajastaan pois pudonneita mummoja!" tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi