Tuntemani uusperheiden vanhemmat on aina todella wt.
Iso katras lapsia, useamman partnerin kanssa hankittu. Ei pystytä solmimaan pysyviä parisuhteita. Elellään yhteiskunnan tuilla jne.
Kommentit (20)
Olen usein miettinyt, että olisi mielenkiintoista nähdä avioerotilasto, josta näkyisi myös ihmisten koulutustaso. :)
Täällä kaksi eronnutta, joilla uusperhe. Lapsia on neljä, molempien vanhempien koulutus on ylempi korkeakoulututkinto ja johtavassa asemassa ollaan molemmat. Ei kannata yleistää :)
Vierailija kirjoitti:
Olen usein miettinyt, että olisi mielenkiintoista nähdä avioerotilasto, josta näkyisi myös ihmisten koulutustaso. :)
Näin sellaisen, kyllä korkeamminkoulutettujen joukossa liitot olivat pidempiä ja erooja vähemmän.
Itse asiassa en tunne oikeastaan lainkaan uusioperheitä lasteni kaverien ikäluokasta. (alle kouluikäisiä) Yhden eroperheen tunnen, toisella vanhemmalla persoonallisuushäiriö, mikä mielestäni hyvä syy eroon.
Olen miettinyt, että missä vaiheessa ihmiset alkavat erota, jotta täyttävät tilastot.
Liian monien perheiden vanhemmat ovat muutenkin wt, riippumatta koulutuksesta tai siitä, monen kanssa on lapsia väännetty. Moraalittomia, itsekkäitä, pettäjiä (oma nautinto menee perheen edelle), usein päihteiden liikakäyttäjiä.
Ja olen huomannut että yleensä toisia wt-ihmisiksi kutsuvat ovat juurikin itse kyseistä kansaa. Kukaan fiksu ja ns. ei wt-tyyppi ei edes tiedä mitä wt tarkoittaa. Joten olen itsekkin wt kun täällä pyörin lukemassa näitä.
Joo ei pelasta koulutus wt:n maineelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sellaisen, kyllä korkeamminkoulutettujen joukossa liitot olivat pidempiä ja erooja vähemmän.
No enpä tiedä, omat tuttuni ovat pääosin korkeakoulutettuja ja vähintään keskituloisia, ja kyllä kun jo päälle 40v ollaan, eronneita pariskuntia alkaa olla melko paljon. Pikainen laskutoimitus parhaiden kavereiden joukosta väittää, että 45% on toisella kierroksella.
Eihän se koko väestön tasolla mitään kerro, tietenkään, mutta ilman virallisia tilastoja en ihan purematta niele koulutustason ja erojen välistä yhteyttä.
Jaa, olisi hyvä sivistää itseään. Asun pääkaupunkiseudulla alueella, joka tulo- ja koulutustasoltaan sijoittuu heittämällä Suomen kärkijoukkoon. Meidän omat vuositulomme perheenä yli 110.000 euroa vuodessa ovat täällä keskituloa.Täälläkin on eronneita.
Minäkin olen, miehelläni tosin lapsia ei ollut entuudestaan. Minulla oli yksi ja nyt on vielä 2 yhteistä. Eka liitto kesti 15 vuotta, tämä toinen on kestänyt jo pidempään.
Koulutustaso on opistoaste. Ja tuilla ei eletä, niin tekee todella harva tällä alueella.
Ja ne eronneet, kauppatieteiden maisteri, toimitusjohtaja, insinööri ....
Olen aatelinen, elän pääomatuloilla ja minulla on maisterintutkinto. Elän uusperheessä, sitä ennen olin pitkään yh. On oikeastaan ihan sama, mitä joku minusta ajattelee, ei vaikuta elämääni mitenkään...
Itse en tunne wt-väkeä ollenkaan, joten vaikea sanoa väitteen paikkansapitävyydestä. Mutta kyllä meidänkin akateemisessa tuttavapiirissä erotaan ja perustetaan uusperheitä, joten veikkaisin ettei tämä ole aivan noin mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunne wt-väkeä ollenkaan, joten vaikea sanoa väitteen paikkansapitävyydestä. Mutta kyllä meidänkin akateemisessa tuttavapiirissä erotaan ja perustetaan uusperheitä, joten veikkaisin ettei tämä ole aivan noin mustavalkoista.
Ne eniten wt:t ei tunnista elevansa wt. Vähän niinkuin hulluudenkin kanssa.
Mulle taas on huudettu täällä, kun en ole uuden miehen kanssa lisääntynyt vaikka yhdessä on taivallettu 15 vuotta ja ainokaiseni on 17.
Vierailija kirjoitti:
Olen aatelinen, elän pääomatuloilla ja minulla on maisterintutkinto. Elän uusperheessä, sitä ennen olin pitkään yh. On oikeastaan ihan sama, mitä joku minusta ajattelee, ei vaikuta elämääni mitenkään...
Täällä toinen aatelinen, olen jo kolmannessa liitossa. Elän pääomatuloilla. Veroja en maksa, koska iskän firman juristi laatii veroilmoituksen.
Mies on maajohtaja, minä toimitusjohtaja/myyntijohtaja. Talo on uusi ja itselle suunniteltu ja omalla rahalla maksettu. Samoin kuin ruuat ja muu eläminenkin. Yhteiskunnalta saamme lapsilisän.
Valmiita lapsia oli 3 ja 1 yhteinen. Yhdessä oltu 20v
Tässä kun mietin niin empä nyt tunne kuin kaksi perhettä jotka eronneet ja toisella on uusperhe.
Onhan se tottakai näin. Asumme lähiössä ja täällä "kaikki" on eroperheistä. Lapset käy rikkaan alueen koulua ja eroperheistä ei ole juuri kukaan.
Ympärilläsi on paljon wt- ihmisiä ja sinä olet...?