Tuli yyteet ja päätin toteuttaa pitkäaikaisen unelmani ja ryhtyä kotiäidiksi
Eipä tarvii ryhtyä työnhakuun tai asioida työkkärin kanssa. Voi tätä helpotusta kun lukee hallituksenkin kaavailuista työnhaun suhteen.
Kommentit (9)
Otatko vapaaehtoisen eläkevakuutuksen tai onko jo? Tai joku muu tulevaisuuden turva?
Itse en uskaltaisi jäädä ilman työeläkettä.
En ole vielä ajatellut eläkettä. Omistan yhden kiinteistön, jonka olen ajatellut myyväni kun tilanne sen vaatii. En tosiaan nosta työttömyyskorvausta koska en hae aktiivisesti työtäkään enkä jaksa sitä työkkärin ruljanssia.
Niin ja lisäyksenä vielä tuohon eläke asiaan, että pienellä palkalla ei takuueläkettä enempää saisikaan.
Jos miehesi tienaa reippaasti, niin mikäpä siinä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä ajatellut eläkettä. Omistan yhden kiinteistön, jonka olen ajatellut myyväni kun tilanne sen vaatii. En tosiaan nosta työttömyyskorvausta koska en hae aktiivisesti työtäkään enkä jaksa sitä työkkärin ruljanssia.
Respectiä tuosta.
Mukavaa, että pääset toteuttamaan haaveesi. Jos on raha-asiat kohtalaisella mallilla, eikä satu olemaan kovin urasuuntautunut / työkeskeinen persoona, niin toisen vanhemmista (oli sitten mies tai nainen) kotiin jääminen (vaikka lapset olisivat jo isompiakin) voi parhaimmillaan parantaa huomattavasti koko perheen elämänlaatua ja tehdä arjesta sujuvampaa ja kiireettömämpää. Elämänlaatua ei aina voi mitata rahassa. Eletyistä arkipäivistä meidän jokaisen ainutkertainen elämämme täällä maan päällä koostuu, ja on mahtavaa, jos ap pääsee elämään sellaista arkea, josta nauttii täysin rinnoin. Ja tuossahan ei maksateta omia valintoja yhteiskunnalla, vaan työn- ja rahanjako on perheen sisäinen vapaasti neuvoteltavissa oleva asia.
Kaikkea hyvää teidän perheellenne.
Hyvät sulle