Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18v. poikani osti alaikäisille alkoholia

Vierailija
24.04.2016 |

Poika oli ostanut siis eilen pikkuveljelleen (16v.) ja tämän kaverille (myös 16v.) mäyräkoiran olutta. Tänä aamuna heräsin kaverin äidin soittoon. Poikani on kuulemma kriminaali ja tämä mamma uhkasi tehdä lastensuojelunilmoituksen perheestämme ja rikosilmoituksen pojasta. Itselleni tuli kaikki aivan yllättyksenä, enkä saanut edes suunvuoroa keskustelussa. Tai ei se mikään keskustelu ollut, hän mollasi perheemme täysin. Tottakai olen järkyttynyt, että poika vie nuorempaa huonoille teille mutta minusta tämän mamman raivokohtaus oli nyt aivan ylimitoitettu tilanteeseen nähden.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on ilmoitettu poliisille ja lastensuojelulle.

Vierailija
2/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ylireagointia oli kyllä juu ku miettii et toine poikas on täysikäne etkä periaatteessa enää vastaa hänen tekemisistään. Mutta ite samassa tilanteessa sanoisin pojalle et ite teen sen ilmotuksen jos vielä saan kuulla et hakee alaikäsille (siis ilmoittaisin poliisille). Ja itse maksaa sakot 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiselle viinaa antavat kuuluisivat vankilaan, ja pitkäksi aikaa. 16v:n aivot kehittyy vielä. Ihan aiheesta mamma huolissaan, sinun poikasi myrkyttää hänen lastansa. 

Vierailija
4/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi olisi syytä valita ryyppyseuransa vähän paremmin ja jättää äidille vasikoivat väliin

Vierailija
5/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattutäti on kyllä kyseessä. Itsekin kannoin aikanaan alaikäisille kavereilleni juomaa kun olin alkuvuodesta syntynyt. Samoin hain Alkosta kirkkaita alle 20v kavereilleni, jotka ei niitä saanut. Tuota on tapahtunut maailman sivu, eikä sitä mikään pysäytä. Poikasi oli tosin vähän tyhmä kun meni jäämään tästä kiinni.

Vierailija
6/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et lähde puolustelemaan sitä 18 v. välittäjääsi.

Itse en aikoinani suostunut ostamaan alaikäiselle veljelleni kaljoja, kuka kantaa vastuun jos/kun jotain sattuu?

Vierailija
7/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hakenut joskus 18 vuotiaana alaikäisille tytöille alkoholia ja tupakkaa. Olivat niin hyvännäkösiä etten kehtanu kieltäytyä hakemasta.

Vierailija
8/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en aikoinani suostunut ostamaan alaikäiselle veljelleni kaljoja, kuka kantaa vastuun jos/kun jotain sattuu?

En tietenkään puolustellut sen kummemmin, typerä temppuhan se pojalta oli. Mutta tämän jutun perusteella olin surkea kasvattaja ja sallin alaikäisten ryyppäämisen? Aika moni 16v. poika on kaljaa maistanut ja suurin osa ihan normaaleja kuitenkin. Ap.

Vierailija
9/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, tylsä trolli.

Vierailija
10/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäiselle viinaa antavat kuuluisivat vankilaan, ja pitkäksi aikaa. 16v:n aivot kehittyy vielä. Ihan aiheesta mamma huolissaan, sinun poikasi myrkyttää hänen lastansa. 

Omasta vapaasta tahdostaan tämä 16v. oli oluen kurkustaan kaatanut. 

Vierailija
11/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon antanut alkoholia mun 17v tyttöystävälle. Oonkohan ny kauhee kriminaali. :D

M20

Vierailija
12/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liioittelua tuon äidin käytöksessä munkin mielestä. Tuskin poikasi väkisin sen poikaa juotti. Ei hänen perheensä näytä sen parempi siis olevan. 

Ja mulla ainakin oli itsestään selvyys alaikäisenä, että jos juomisesta narahdettiin, niin ei hakijan nimeä kerrottu. Sitten sanottiin, että joku tuntematon haki. Mun mielestä aika typerä temppua alkaa laverrella. 

Vierailija
13/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkahattutäti on kyllä kyseessä. Itsekin kannoin aikanaan alaikäisille kavereilleni juomaa kun olin alkuvuodesta syntynyt. Samoin hain Alkosta kirkkaita alle 20v kavereilleni, jotka ei niitä saanut. Tuota on tapahtunut maailman sivu, eikä sitä mikään pysäytä. Poikasi oli tosin vähän tyhmä kun meni jäämään tästä kiinni.

Se että niin on tapahtunut, ei tarkoita että se on oikein. Laki on laki, vaikka suurin osa äideistä ja isistä ei sen noudattamisesta näköjään välitä. 

Vierailija
14/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään puolustellut sen kummemmin, typerä temppuhan se pojalta oli. Mutta tämän jutun perusteella olin surkea kasvattaja ja sallin alaikäisten ryyppäämisen? Aika moni 16v. poika on kaljaa maistanut ja suurin osa ihan normaaleja kuitenkin. Ap.

Kuvitteletko sen jäävän siihen maistamiseen. Alkoholi on liuotin, joka liuottaa aivoja.

Mitä nuorempana sitä käytät sitä varmemmin addiktoidut.

Vierailija
15/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän liioittelua tuon äidin käytöksessä munkin mielestä. Tuskin poikasi väkisin sen poikaa juotti. Ei hänen perheensä näytä sen parempi siis olevan. 

Ja mulla ainakin oli itsestään selvyys alaikäisenä, että jos juomisesta narahdettiin, niin ei hakijan nimeä kerrottu. Sitten sanottiin, että joku tuntematon haki. Mun mielestä aika typerä temppua alkaa laverrella. 

Ääliö 😨 ei ihme että Suomi on alkoholistien onnela...

Vierailija
16/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 18 v. syyllistyi rikokseen ihan omasta vapaasta tahdosta.

Vierailija
17/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että niin on tapahtunut, ei tarkoita että se on oikein. Laki on laki, vaikka suurin osa äideistä ja isistä ei sen noudattamisesta näköjään välitä. 

Samaa mieltä. Itse tekisin heti rikosilmon, jos kuulisin jonkun ostaneen meidän teineille alkoholia. Ja sen olen teineille kertonutkin. Kännissä jos näyttäytyvät, heti otamme kouluterkkariin ja psykologiin yhteyden. Jos nuorella on terve itsetunto, ei tarvitse 16-, eikä edes 18-vuotiaana viinaa. Meiltä saatu kotoa hyvä terve, täysin raitis malli, joka tulee kantamaan pitkälle! Harmi ettei ap ole antanut samaa lahjaa omille lapsilleen. 

Vierailija
18/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon antanut alkoholia mun 17v tyttöystävälle. Oonkohan ny kauhee kriminaali. :D

M20

Olet, serkkutyttöni vanhempi poikaystävä harrasti tuota aikoinaan. Juotti tytön känniin, teiniraskaus ja yh elämä oli hintana.

Vierailija
19/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin tämän paremmin jos olisi kyse jostain 12-vuotiaista. Nyt menee kyllä nipottamisen puolelle. 16-vuotiaat ovat melkein täysi-ikäisiä kuitenkin.

Vierailija
20/40 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 18 v. syyllistyi rikokseen ihan omasta vapaasta tahdosta.

Pointti oli, että täysi-ikäinen tuskin pakotti alaikäistä juomaan, vaan luultavasti jopa vaati tätä hakijakseen. Silloin aika tekopyhää syyttää myrkyttämisestä ja ties mistä.