Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kirjaston kirjoista saa selkämyksen tarrat ym. siististi piiloon?

Vierailija
24.04.2016 |

Hyllyssäni on paljon poistokirjoja, joista suurimmassa osassa on selkämyksessä tarroja ja lappuja. Näyttää rumalta. Ideoita, miten ne saisi siististi peitettyä? Useimmat on laitettu kontaktimuovin alle, eli irrottaakaan ei voi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllyssäni on paljon poistokirjoja, joista suurimmassa osassa on selkämyksessä tarroja ja lappuja. Näyttää rumalta. Ideoita, miten ne saisi siististi peitettyä? Useimmat on laitettu kontaktimuovin alle, eli irrottaakaan ei voi.

Palautat ne nyt heti sinne kirjastoon. Niitä voi haluta lukea joku muukin.

Vierailija
2/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontaktimuovilla kiiltokuva päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, mullakin on paljon poistokirjoja hyllyssä enkä ajatellut, että ne tarrat ja laput pitäisi jotenkin peittää?

Vierailija
4/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan halua, kun ne on poistettu valikoimasta.

Vierailija
5/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et käytä kovin paljon kirjastopalveluita, joten valaisen sinua hieman: poistokirjat ovat kirjaston kokoelmasta poistettuja kirjoja, joita asiakkaat saavat ostaa pienellä summalla itselleen. Niihin on mustalla tussilla vedetty raksit viivakoodien päälle. Ei niitä enää kukaan muu lue.

Vierailija
6/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viitseliäisyys riittää, niin kirjoihin voi tehdä uudet kannet. Kansalaisopistossa saattaa olla kirjansidontakurssi, jossa tämän homman oppii parissa tunnissa.

Nopeampi tapa olisi vetää entisen tarran päälle jokin sopivan värinen teippi tai tesanauha.

Vierailija
7/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saasta, olen aina ihmetellyt kuka ostaa niitä tahmeaksi hipelöityjä' poistokirjoja???

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
8/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa niitä joku joskus haluta lukea, mutta kirjastoilla ei ole tilaa säilytellä kaikkea mahdollista.

Vierailija
9/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi saasta, olen aina ihmetellyt kuka ostaa niitä tahmeaksi hipelöityjä' poistokirjoja???

Kokoomuksen äänestäjä

Ainakin tämä Kokoomuksen äänestäjä ostaa mielellään. Tutkin säännöllisesti myös kierrätyshyllyn.

Vierailija
10/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Minä, puita rakastava.

Vierailija
11/11 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon repinyt vaan muovit ja tarrat selkämyksestä irti. Toki paperikantisiin ei onnaa, mutta ei ne kovakantiset kärsi. Voi laittaa uuden muovin palan päälle. En halua kodin kirjahyllyn näyttävän kirjastolta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan