Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistun ammattiin, tarjoilut kesäjuhliin

valmistuva
23.04.2016 |

Niin, eli valmistun tässä keväällä sairaanhoitajaksi ja mietin juhlatarjoilua. Tässä nyt pohdin myös ruokapuolta. Iso osa vieraista jää pariksikin yöksi mökillemme, jossa juhlat pidetään.

Yksi varma tarjottava on porkkanakakku. Ja ajattelin tehdä vähän erilaisen kuin normaalin pellille tehtävän. Ehkä kahdesta kerroksesta ja enemmän kakun malliseksi. Mutta mitäs tämän lisäksi? Ja mietin että laittaako ruokaa vai tekisikö varsinaisiin juhliin esimerkiksi itse karjalanpiirakoita ja vasta illaksi sitten varaisi grillattavaa yöksi jääville vieraille? Vai olisiko itsetehty savulohi?

Kertokaa omasta mielestä hyvistä juhlatarjottavista! Makeaa ja suolaista!

Katselin myös niitä "sairaanhoitajakakkuja", missä hoitotyöhön liittyvää tilpehööriä, mutta se ei innosta. Muuten aika avoinna ideoille!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakkua on ehdottomasti pakko olla, tai moni vieras pettyy pahemman kerran.

Vierailija
2/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko? Mä oon ajatellu et enää ne ei oo niin suosittuja? Mut siis mielummin voileipäkakku kuin vaikkapa itsetehdyt karjalanpiirakat?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi juhlatarjoiluissa olisi karjalanpiirakoita. Kas kun ei paahtoleipää.

Vierailija
4/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat kyllä maistuvat ainakin meidän vieraillemme joka kerta :) 

Vierailija
5/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaisisin voileipäkakkua, kesällä voisi maistua hyvin lohivoileipäkakku. Lisäksi oikein hyvä salaatti, ei lihaa mutta juustolla, vaikka mozzarellaa.

Vierailija
6/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi juhlatarjoiluissa olisi karjalanpiirakoita. Kas kun ei paahtoleipää.

Kuinka usein sinä oikein karjalanpiirakoita paistat jos ne niin arkisia ovat? Minä olen tehnyt jouluksi viimeksi ja seuraavan kerran meinasin kesän rippijuhliin niitä paistaa. Mutta mikäs siinä jos viitseliäisyyttä on, ovathan ne taivaallisen hyviä😊

Vierailija
7/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vegaaneille omat ruokalajinsa tai tulee semmonen poru että oksat pois.

Vierailija
8/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin sellaisen kevennetyn ruokailun. Salaattia, tai vaikka salaattibuffet, savulohta, kenties jotain paistiakin, karjalanpiirakoita, ehkä vielä jotain patonkia tai rieskaa lisäksi. Plus kahvin kanssa makeat. Mökkioloissa tarjottavien valmistaminen ja säilyttäminen on yleensä vähän haasteellisempaa, paitsi jos on ihan kotikeittiön tasoiset tilat käytettävissä. Eli sekin kannattaa ottaa huomioon.

Vierailija
9/9 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakutkin on ihan kivoja, kunhan niitä ei ole kuorrutettu majoneesilla vaan jollain muulla päällysteellä. Suolaisena voisi olla jotain piirakkaa (ei kuitenkaan kinkku- tai jauhelihapiirakkaa, tosi arkista), quiche-tyylisiä piiraita, rieskarullia, tuulihattuja tai vaikka filotaikinanyyttejä. Karjalanpiirakoista en itse välitä, mutta ovathan ne sellainen ikisuosikki. Salaattia en välttämättä tekisi, hankala syödä mökkioloissa.

Porkkanakakun lisäksi toinen kakku (täyte- tai juustokakku oman maun mukaan), ehkä rocky roadia tai jotain muuta pientä suklaista (paitsi jos teet suklaakakun),  täytettyjä krustadeja... Jossain makean puolen tarjottavassa saisi mielellään olla marjoja tai hedelmiä tuomassa raikkautta.

Grillattavaksi lihojen lisäksi kasviksia (sipuli, paprika, kesäkurpitsa, tomaatti jne.). herkkusieniä, ananasta, nektariinia, halloumia... Kasvisnyytit olisivat kivoja. Muista myös mausteet ja marinadit. Niin ja vaahtokarkkeja.

Suolaista menee yleensä enemmän kuin makeaa. Ruokatarjoilu voisi toisaalta olla helpompi, mutta nämähän ovat makuasioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi